-Fisken- Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Kjæresten og jeg skal reise i 4 1/2 måned, med avreise i september. Vi skal først være i Afrika, og ankommer Mumbai, India i oktober. Har hørt at det er svært slitsomt å være turist i India. vi har planer om å se Taj Mahal, for så dra opp til Nepal. Noen tips om hva man burde se/gjøre i India? Evnt tips til hvordan backpackerlivet kan gjøres litt lettere i India?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hei! Det er mye å se i India! Dere kunne lett ha tilbragt 4.5 mnd der. Hvor lenge skal dere være? Hvis dere skal bare være der en kort tur så hva med å tilbringe litt tid i mumbai for så å fly (med for eksempel Kingfisher som er et lavpris flyselskap) til delhi; leie en sjåfør (evt ta tog til) Agra se Taj Mahal, dra til Jaipur for så å dra til Dehli [Den turn er vel gjerne referert til det gyldne triangle]. Ellers så er jo ikke Goa og Pune så altfor langt fra Mumbai. Når jeg drar tilbake til India så skal jeg til sør, til Kerala. Skal vistnok være fantastisk, men det blir kanskje en liten omvei for dere. Så kan dere evt fly fra Dehli til Katmandu. Vi tok toget fra Delhi til en by som het Gorakhpur helt nord i india, det tok omtrent et døgn, men det er mulig det finnes tog som er raskere enn det vi tok. Så leide vi bil over til Nepal. Det som er slitsomt med India er magesjaue som mest sannsylig blir å inntreffe, lange avstander, folk stirrer mye (men det hjelper å reise med gutt i følget) og at man føler at alle skal lure deg (men det er det jo i resten av asia også). Men det er et fantastisk land, folk snakker bra engelsk og det er bare å bruke litt sunn skeptisisme så blir det kjempe bra! God tur!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 For å oppleve en annen del av India ville jeg reist til Bangalore og Mysore i sør!
-Fisken- Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2008 Takk for tips! Det blir nok maks en måned på oss i India, før vi drar videre til Thailand. Hva MÅ man se på en måned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå