Gå til innhold

Jeg får kattunge snart

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg er fosterhjem for dyrebeskyttelsen og har hatt en 2 år gammel hunkatt i 6 mnd nå. Snart får jeg en liten kattunge på 10-12 uker i tillegg, både fordi det var behov for fosterhjem og fordi gammelpusen kjeder seg noe enormt når hun er hjemme alene.

Jeg hørte fra de som fant gammelpusen at hun ikke gikk overens med andre katter, men de hadde henne bare 3 uker og hun "tødde ikke opp" her hjemme før det hadde gått over 3 mnd.

Hvordan burde jeg introdusere kattungen for pusen? Hun skal fremdeles få alle goder som kos og soving i senga vår om natta, hun skal ikke føle seg forsømt i det hele tatt,men jeg er redd for at hun skal skade kattungen. Samboeren min sier at gammelpusen kommer til å drepe kattungen(men han har aldri hatt husdyr så jeg tror ikke så mye på dette) så jeg er litt skeptisk.

Bor i 55 kvm leilighet med 1 soverom så har ikke mulighet til at kattungen bare oppholder seg i et rom...

Råd mottas med supertakk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være enkelt, og det kan bli litt mer "vanskelig". fikk mange forskjellige meninger og råd før vi fikk vår nye pus. hadde en omplasseringskatt som har vært hos oss i to år fra før, veldig sær og noe lettskremt, men hadde tilpasset seg godt. syntes også at hun var veldig ensom, og bestemte oss derfor for å få en kattunge.

fikk en kattunge for et par mnd siden, og var veldig redd for at den store skulle skade den lille. jeg fulgte med de hele tiden, og når vi ikke var hjemme var storepus ute og lillepus inne. vet ikke om dere har muligheten til dette men..

samme om natten, storepus sov i gangen (noe hun for øvrig var vant til fra før av da hun hadde "sin plass" der i en stol), mens lillepus oppholdt seg i stua. har hatt lillepus i litt over 2 mnd nå, og storepus har enda ikke helt vent seg til han. har nok mye med det å gjøre at hun helst vil være i fred, er ikke leken, mens han ønsker og leke,snuse osv. hun har akseptert at han er her, men blir en del hvesing og slag med labbene (aldri med klørne ute) når han ypper seg på henne. det rare er at hvis hun ikke finner han i huset må hun ut å lete etter han, selv om jeg trodde hun ville inn for å få fred. så kanskje hun liker han litt da...? :)

blir nok bedre når han blir kastrert, noe hun er fra før.

vet ikke om dette hjelper deg, men vil bare forberede deg litt på hvordan det KAN bli, ikke nødvendigvis blir men. hos noen tar det bare dager, uker før ting ordner seg, hos andre mnd.

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...