Væren Skrevet 25. mai 2003 #1 Del Skrevet 25. mai 2003 I går skjedde det helt store; oppvaskmaskinen vår forårsaket vannlekkasje på kjøkkenet! Den var 17 år gammel, og det var flottøren som skal forhindre flom som var rustet løs... Han far var selvfølgelig ikke hjemme, og ungene og jeg var alle oppe på loftet da det hendte; jeg i telefonen og ungene rundt PC'en. Merket ingenting før det kortsluttet og strømmen gikk. I all panikken med å samle opp vannet (vi fylte vaskemaskinen opp med våte håndklær etterpå...) greide jeg å knuse døra i komfyren med moppestativet. Pulverisert glass utover hele kjøkkengolvet - midt oppi vannet. Da kom tårene. Jepp. En ulykke kommer sjelden alene... Parketten ser jo ikke helt frisk ut, og vi må selvfølgelig ha ny oppvaskmaskin... Det passer jo aldri, da. Men jeg håper virkelig at vi får dette dekket av forsikringen! Blir vel noen tusen i egenandel så klart. Noen som har peiling på om vi kan søke om å få dekket komfyrglasset på forsikringen? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til forsikringer, har inntrykk av at ordningene er veldig gode helt til du virkelig trenger dem... En ting er sikkert: Det skal aldri en parkettbit inn i mitt kjøkken igjen!!! Jeg vil i utgangspunktet ikke ha golvbelegg, så fliser er kanskje det beste alternativet for oss. Er det noen som har gode forslag eller erfaringer med fliser på kjøkkenet? Vi har golvvarme, så det vil ikke bli kaldt, tvert i mot ganske behagelig å gå på. Men det er jo HARDT, da... Kjøkkeninnredningen er hvit, så jeg ser egentlig for meg mørkegrå fliser. Noen forslag til stillegående og praktisk oppvaskemaskin, anybody? Vel, humøret er ikke helt på topp i dag, men det kommer vel bedre dager... Væren - vasser i vann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. mai 2003 #2 Del Skrevet 26. mai 2003 Kan ikke hjelpe deg noe særlig.. Men.. Stakkars deg! Det der hørtes rimelig kjipt ut! *trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 26. mai 2003 #3 Del Skrevet 26. mai 2003 Å lille vennen da.... det var ikke noe kjekt å høre. Ja, da har dere en jobb foran dere. Og så klart det ikke passer... ekstrautlegg og ekstraarbeid passer da aldri... Vi hadde lekkasje fra vaskemaskinen i mine yngre år - hjemme hos mor og far. Vi hadde vaskemaskin på kjøkkenet, men en slange som måtte henges i utslagsvasken hver gang. En gang glemte mamma det og vann utover hele. Vi hadde kork på kjøkkenet og det hadde vel klart brasene, det var bare det at den var nylagt og på spisestue og stue var det nylagt parkett... og listen mellom kjøkkenet og spisestue var enda ikke satt på. Så hele jævla parkett i hele etasjen måtte rives opp... Også var det en gang i nyhuset hvor jeg glemte det samme. Kjøkkenet var greit, der var det bare å tørke opp - det var verre med bulen i taket i kjelleren under kjøkkenet. Far er en klippe, han sier ikke så mye, men... De var mine historier - ikke at det gjør din noen bedre, og ikke at jeg har selv måttet betale for den slags ting - men av mor og fars stramme fjes... Hør med forsikringen ddin du - du har nok en mulighet. Lykke til - og finn noen flotte fliser da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mai 2003 Takk for trøst! Vel, i dag gikk min kjære hjem fra arbeid for å møte skadeekspert eller hva det heter... Parketten på kjøkkenet ble sagd opp og fjernet, pappen under var klissvåt, og platene står til tørking med tørkemaskin til torsdag... Dette vil nok ta tid, så nå står ting litt hulter til bulter her hos oss. Humøret er bra, tross alt, og vi får håpe at det ordner seg. Heldigvis bare på kjøkkenet at parketten er skadet. Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. mai 2003 #5 Del Skrevet 26. mai 2003 Når Murphy først har bestemt seg for at det er dagen, så ER det det! Har forresten også funnet ut at slike ting alltid skjer rett før man får skatte-/feriepenger og gleder seg til å ha litt ekstra på konto! Mener ikke å være ubehagelig på noen måte, men vær forberedt på at dere kan få avkortning på skadeoppgjøret fordi oppvaskmaskinen var gammel og at det derfor kan stilles spørsmål ved om skaden har oppstått "plutselig og uforutsett" som det heter. Nå er det imidlertid slik at selskapene ser gjennom fingrene med en god del når det gjelder vanlige forbrukere (Ja, faktisk - Så lenge folk ikke har en "ugrei" skadehistorikk fra før og har gjort det man kan forvente av en vanlig forbruker), så det kan like gjerne hende at det går bra. Komfyrglasset er ikke dekket dersom dere ikke har en eller annen form for tillleggsforsikring. (F.eks. If's superforsikring). Når dere nå skal ha ny oppvaskmaskin, kan jeg anbefale ASKO. Ikke himmelstormende dyrt, men veldig stillegående og ikke minst svært godt sikret mot lekkasje. Hvis det skal ha noen hensikt å legge fliser for å unngå fuktskader, må dere legge membran under. Selv om de fleste fliser er relativt vanntette er ikke fugene det. (Men det visste du sikkert). En annen ulempe med fugene er at det samler seg skitt i dem som er vanskelig å bli kvitt. Lykke til! Håper det ordner seg for dere! Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 27. mai 2003 #6 Del Skrevet 27. mai 2003 Eller whirpool sin jubeleumsmaskin. Den har vi nettopp kjøpt. Den har tilogmed lekasjestopp..sperre.. alarm? Noe slikt. Den har fått AAA på energibruk, støy, tørking og vask. Den er heller ikke dyr. Vi er veldig fornøyde med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 27. mai 2003 Mener ikke å være ubehagelig på noen måte' date=' men vær forberedt på at dere kan få avkortning på skadeoppgjøret fordi oppvaskmaskinen var gammel og at det derfor kan stilles spørsmål ved om skaden har oppstått "plutselig og uforutsett" som det heter. [/quote'] Jeg er klar over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 27. mai 2003 #8 Del Skrevet 27. mai 2003 Lykke til! Ville bare gjøre deg oppmerksom på at det faktisk finnes bedre og dårligere fuger, selvfølgelig ingen som er tette, men noen materialer er tettere og bedre egnet mot vannskader enn andre! Også liker jeg min AEG maskin veldig godt, jeg da. Den er stille og kostet ikke allverden. Den har flomsperre, men i følge Forbrukerrapporten er de så dårlige at man ikke skal regne det som noen sikkerhet (dvs bare late som man ikke har ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå