Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Menn som opplever sexnekt, ulike soverom, merkelig oppførsel, ulike verdier, ulikt syn på barneoppdragelse osv. og null hengivenhet over flere år, finner seg likevel i det - og selv når de finner noe bedre, så vil de likevel ikke forlate partneren. Selv om de ikke er forelsket i henne, og selv om de finner et bedre alternativ, så vil de ikke? Betyr dette at kvinner i så måte kan gjøre hva de vil og oppføre seg akkukrat som de vil? Kunne kanskje noen forklare litt her, menn og kvinner?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Kan du vise til kilde? Har ikke, tenker mest at det er hva "alle" sier, og at det kanskje stemmer?
absinthia Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Har ikke, tenker mest at det er hva "alle" sier, og at det kanskje stemmer? Men "alle" sier også at damene til voldelige menn, blir hos ham til han dreper dem....
Surferinnen Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har inntrykk av at menn lettere kan la ting skure å gå uten å ta noen grep. Så lenge de får mat, rene klær og har noen til å administrere/organisere hjemmet så blir det for ubehagelig å bryte ut... Ved å bryte ut vil de trolig få et større ansvar enn tidligere både hva gjelder administrasjon av hus/hjem, oppfølging av barn. Selv om de finner seg en ny dame er det ikke dermed sagt at hun vil ta like stort ansvar for å få hjulene til å gå rundt som nåværende kone. Når man opplever sexnekt, lite hengivenhet, rar oppførsel etc så har det som regel sine årsaker. For at et forhold skal kunne fungere så må de fundamentale grunnpilarene være til stede. Respekt, tillit og intimitet. Hvis det ikke er respekt og tillit i et forhold kommer heller ikke intimitet av seg selv. Det er ikke dermed sagt at kvinner kan gjøre som de vil, men jeg tror årsaken til at det er flest kvinner som bryter ut av ekteskapet/samboerskapet er at de takler bedre å leve alene. Hvis dette spørsmålet er fra en elskerinne - så kan det være at mannen ikke er helt ærlig med hvordan han har det hjemme for på en måte å ikke være "utro" mot elskerinnen og for å holde henne på gress.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har inntrykk av at menn lettere kan la ting skure å gå uten å ta noen grep. Så lenge de får mat, rene klær og har noen til å administrere/organisere hjemmet så blir det for ubehagelig å bryte ut... Ved å bryte ut vil de trolig få et større ansvar enn tidligere både hva gjelder administrasjon av hus/hjem, oppfølging av barn. Selv om de finner seg en ny dame er det ikke dermed sagt at hun vil ta like stort ansvar for å få hjulene til å gå rundt som nåværende kone. Når man opplever sexnekt, lite hengivenhet, rar oppførsel etc så har det som regel sine årsaker. For at et forhold skal kunne fungere så må de fundamentale grunnpilarene være til stede. Respekt, tillit og intimitet. Hvis det ikke er respekt og tillit i et forhold kommer heller ikke intimitet av seg selv. Det er ikke dermed sagt at kvinner kan gjøre som de vil, men jeg tror årsaken til at det er flest kvinner som bryter ut av ekteskapet/samboerskapet er at de takler bedre å leve alene. Hvis dette spørsmålet er fra en elskerinne - så kan det være at mannen ikke er helt ærlig med hvordan han har det hjemme for på en måte å ikke være "utro" mot elskerinnen og for å holde henne på gress. Hvordan kan mannen gjøre slikt. leve dobbeltliv? Kona fikk vite om det, men jeg tror han løy for henne og sa at det ikke var sant! Så sier han til meg at han har fortalt det og at han ikke vet hva han vil. Hvordan kan han virke så fantastisk når det han gjør sårer andre?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Menn lyver og sier hva som helst for å få sex og spenning. Sånn er det bare.
Gjest Gjest_Anders_* Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Menn lyver og sier hva som helst for å få sex og spenning. Sånn er det bare. Jepp. Sånn er det. Noen ganger lurer jeg på hva slags menn dere kvinner har møtt som gjør dere så forbanna bitre... (For the record, det samme gjelder selvfølgelig motsatt vei).
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Ikke bitre...men kanskje en del erfaringer (egne og andres) er så mange og like at man nesten begynner å tro at det er slik?
Gjest Menn, 51 Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Det er nog fordi mange av oss menn er stayers. Vi vil holde enheten samlet, uansett. Da tenker vi ikke på om vi selv har det bra. Det viktigste er å være lojal, ikke forelsket eller ha det hyggelig og fint.
Possibly Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men er det bare jeg som synes at "sexnekt" er et utrolig teit ord?
Gjest Bellatrix Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men er det bare jeg som synes at "sexnekt" er et utrolig teit ord? Nei. Det høres ut som om sex skal være noe man gir til mannen som en belønning. Og at hun nekter å gi han det. Sex i et parforhold skal være lystbetont for begge parter. Jeg tviler på at noen ikke har sex med partneren bare for å ikke ha det.
absinthia Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 (endret) Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men er det bare jeg som synes at "sexnekt" er et utrolig teit ord? Ja, det har du jammen rett i. Og så synes jeg at det blir brukt på en pussig måte, når menn skal fortelle at damer er slemme og vanskelige, men ikke vil innse at det kanskje har noe med seg selv å gjøre at hun ikke vil ha sex med ham. Vi damer liker jo også å ha sex, bare ikke med noen vi anser for å være en komplett dust. Kanskje er det slik at folk ser seg om etter noen andre å ha sex med, når de ikke får den bekreftelsen de trenger fre partneren. Når man så finner en løsning på dagliglivets problemer, som fører til mer bekreftelse fra partneren, så blir man mer fornøyd med både denne og seg selv og ser at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden. Endret 10. juli 2008 av absinthia
Possibly Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Nei. Det høres ut som om sex skal være noe man gir til mannen som en belønning. Og at hun nekter å gi han det. Sex i et parforhold skal være lystbetont for begge parter. Jeg tviler på at noen ikke har sex med partneren bare for å ikke ha det. Nettop.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Det er nog fordi mange av oss menn er stayers. Vi vil holde enheten samlet, uansett. Da tenker vi ikke på om vi selv har det bra. Det viktigste er å være lojal, ikke forelsket eller ha det hyggelig og fint. Kjære vene, så trist. Og til slutt dør man martyrdøden for å ha ofret seg selv for enheten...
waco Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Hvorfor forstår dere ikke at dere ikke kan sammenligne sexnekt og hverdagen? Greit nok at dere føler at man trenger bekreftelser utenifra, men er ikke det bare hvis man kan sove hjemme? Jeg tror damer som er utro, enten som elskerinne, eller kona til en gift mann, deler den samme begjæret etter materielle goder og spenning. Kan man leve av luft og kjærlighet? Nei, jeg tror ikke det, så derfor må det være sånn at når alt er "trygt" og "godt" hjemme, så kan man være utro, når mannen hjemme er "lojal" og kjedelig, så kan jeg være "utro" tenker kvinner, for uansett har han bare seg selv å takke. og dere jenter som omhandler badboys som det skulle vært et begrep, utvanner dere ikke menn littegranne da? Er ikke menn flere sider enn bare den endimisjonale vinkelen dere oppfatter menn som? "nei jeg liker ikke badboys jeg", okaay, men er det en "mannetype" akkurat som det å være hore er en kvinnetype, eller er horeriet og badboys imagen bare en del av personligheten av folks litt mer sammensatte karakter? Uff, skulle ønske dere var like enkle i virkeligheten som dere fremstår her på kvinneguiden.
absinthia Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 Waco.. det var i dette tilfellet, snakk om en elskerinne som er fortvilt over at mannen heller vil bruke tid på kona og barna enn på henne. Hun spurte hvorfor folk prioriterer slik..
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #18 Skrevet 10. juli 2008 Nemlig, og svaret på det er ganske enkelt: menn trives ikke med å bryte ut av rutinen. Det vil i praksis si at kona kan være søt, kjedelig, kritisere mannen, ikke ha felles interesser med ham, si at han må sove i et annet soverom, si at hun er lei av ham, være uenig med ham i verdier og syn på barneoppdragelse, ikke slippe ham til med sine egne barn, bare være hjemme og ikke aktiv ute osv. - men mannen vil fortsatt være sammen med henne fordi han er lojal og får dårlig samvittighet. Derfor er han utro. men han kommer alltid hjem. Det betyr igjen i praksis at koner kan oppføre seg urimelig bitchy over tid mens mannen fortsatt logrer med halen og kommer med det første vink. Menn er enkle skapninger og ganske forutsigbare.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #19 Skrevet 10. juli 2008 Menn er enkle skapninger og ganske forutsigbare. Takk for det, fint kompliment faktisk. Bedre det enn å være så komplisert som kvinnen som forblir singel og rådvill, fordi hun er så komplisert sammensatt at hun vet arme råd. Derfor er menn mer lykklig enn kvinner. Så,det syntes jeg var et fint kompliment. Har liksom ikke noen hensikt å være komplisert. Livet er kort nok som det er, om ikke livet i seg skal være komplisert og ikke vet hva man vil, og vanskelig å tilfresstille. Menn har en fordel der. Det blir hva du gjør det til
Gjest Gjest_Nathalie_* Skrevet 10. juli 2008 #20 Skrevet 10. juli 2008 Takk for det, fint kompliment faktisk. Bedre det enn å være så komplisert som kvinnen som forblir singel og rådvill, fordi hun er så komplisert sammensatt at hun vet arme råd. Derfor er menn mer lykklig enn kvinner. Så,det syntes jeg var et fint kompliment. Har liksom ikke noen hensikt å være komplisert. Livet er kort nok som det er, om ikke livet i seg skal være komplisert og ikke vet hva man vil, og vanskelig å tilfresstille. Menn har en fordel der. Det blir hva du gjør det til Menn og kvinner utfyller hverandre og behøver hverandre. Men det blir kluss når den ene parten er gift. Da blir alltid en lei seg. Er de single, treffer hverandre og har det flott sammen kan kombinasjonen enkel mann og komplisert kvinne bli helt enestående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå