Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Må de som tatoverer andre være gode til å tegne? Hvis ikke, hvordan får de motivet så bra? Bruker de maskiner eller gjør de det for hånd? De som tatoverer kjønnsorganene, blir det gjort i et eget rom? Blir man tatovert i et eget rom eller sitter man sånn at alle kan se? Finnes det tatoveringer som er ulovlige? Hvilken? Finnes det steder på kroppen som er ulovlig å tatovere? I såfall, hvor og hvorfor? Har du tatovering? Hva da og hvor?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Må de som tatoverer andre være gode til å tegne? Hvis ikke, hvordan får de motivet så bra? JA, de bør være gode å tegne. Jeg spurte en gang en dyktig tatovør hva han gjorde om han tegnet feil. Det er selvsagt lite han kan gjøre, annet enn å late som ingenting og prøve å få det til å se så bra ut som mulig Bruker de maskiner eller gjør de det for hånd? Det gjøres med en penn som har en spiss som beveger seg raskt ut og inn og pumper farge i huden. De som tatoverer kjønnsorganene, blir det gjort i et eget rom? Blir man tatovert i et eget rom eller sitter man sånn at alle kan se? Det kommer an på tatovøren - jeg tipper de fleste som har studio i Norge har et skjermet rom der de lager tattisene. Finnes det tatoveringer som er ulovlige? Hvilken? Finnes det steder på kroppen som er ulovlig å tatovere? I såfall, hvor og hvorfor? Jeg tror ikke noen tatoveringer er ulovlige, men de fleste tatovører har regler om at de ikke vil tatovere hender, hals, ansikt eller andre svært synlige steder, fordi de fleste før eller siden vil angre på tatoveringer som ikke kan skjules ved noen anledninger. Jeg tror også de fleste profesjonelle tatovører vil nekte å lage f.eks hakekors. Har du tatovering? Hva da og hvor? Jeg har ikke tatovering, heldigvis. Jeg hadde planene klare; jeg skulle ha en tegning lagd av Jim Morrison i et bånd rundt overarmen, og hadde til og med funnet en dyktig tatovør, Wenche ved Wenches Tattoo i Harstad, jeg hadde snakket med flere som var fornøyd med tattisene hun hadde lagd på dem, men så ble det aldri noe av... noe jeg er glad for, for nå når jeg er "gammel" og i en jobb som krever et litt konservativt ytre, er jeg glad for å kunne gå i kortermete klær ute blant folk
Meaty Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Må de som tatoverer andre være gode til å tegne? Hvis ikke, hvordan får de motivet så bra? Det stedet jeg og et par venner har brukt gjør det sånn: De tegner først på papir, dvs hovedlinjene i hvert fall. Og så blir dette kopiert over på et spesialpapir (speilvendt). Dette papiret gir avtrykk på huden sånn at den som blir tatovert kan få tatoveringen akkurat der de vil ha den. Men tatovøren må jo være flink til å tegne for å kunne fylle inn fargenyanser og skygger og sånt. De to gangene jeg har blitt tatovert har det vært i et rom som er avskjermet fra venterommet, men det var to tatovører som jobbet i rommet og altså to stykker som ble tatovert samtidig. Men som forrige taler skriver, dette varierer helt sikkert fra sted til sted.
estrella Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Jeg må bare nevne at hals er en plass de tar tattoveringer.. Jeg har blant annet der. De gangene jeg har tatt så har de førs tegnet tattoveringene opp slik som Meaty sier. Den første plassen jeg var så hadde de vegger som skjulte meg og "butikken", men det var flere tattovører i samme rom som meg og de tattoverte ei annen samtidig. Andre gangen jeg tok så var det mer åpent, alle kunne se, men de hadde persienner i tilfelle det var til forstyrrelse for meg. Der tegnet hun også opp slik som første gang jeg tok. Som du har fått med deg har jeg to tattoveringer. En på venstre siden av halsen og en bak på ryggen. Venter på tredje
birma Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Jeg må bare nevne at hals er en plass de tar tattoveringer.. Jeg har blant annet der. Nå stod det at NOEN tattoovører har regler og ikke tattooverer på hender, hals mm. Ikke at INGEN ikke gjorde det.
estrella Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Nå stod det at NOEN tattoovører har regler og ikke tattooverer på hender, hals mm. Ikke at INGEN ikke gjorde det. Leste litt fort
Gjest Ønsker svar.. Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg lurer nå jeg vokser det hår uten på tatoveringer? altså, viss du har tatt en stor tatovering, kjem det då hår uten på og du må barbere/vokse tatoveringer?
Gjest strykebrett Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg lurer nå jeg vokser det hår uten på tatoveringer? altså, viss du har tatt en stor tatovering, kjem det då hår uten på og du må barbere/vokse tatoveringer? håret gror som normalt det.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg lurer nå jeg vokser det hår uten på tatoveringer? altså, viss du har tatt en stor tatovering, kjem det då hår uten på og du må barbere/vokse tatoveringer? Må bare svare på dette spørsmålet med en søt historie jeg hørte fra en venninne for noen år siden... En jente hadde tatovert "Simba" fra løvenes konge (som liten) på leggen. Når hun ikke barberte seg på leggene på noen dager, så det ut som om "Simba" begynte å få hår på brystet. Jeg har ikke sett denne tatoveringen selv, men det hørtes unektelig morsomt og søtt ut.
Monarabb Skrevet 23. april 2009 #10 Skrevet 23. april 2009 Jeg fikk en venninne til å tegne tattoveringen min, men tattovøren gjorde noen få endringer.. Han var utrolig dyktig og jeg regner med at de fleste tattovører må være flinke til å tegne Jeg har en slags blomstertattovering på leggen som går nedover mot risten på foten.. Veldig fin om jeg får si det selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå