Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #1 Del Skrevet 25. mai 2003 Håper på oppklarende synspunkter fra dere... Her er saken: Jeg er ansatt i en bedrift der jeg mistrives noe helt forferdelig. Nå er jeg i svangerskapspermisjon, og jeg ønsker å søke meg ny jobb til denne er ferdig. Lønna er elendig, arbeidsmiljøet er elendig og reiseveien til og fra jobb er lang; over 2 timer. Det dumme er at denne stillingen har helt ypperlige arbeidstider, jeg er uansett ferdig til 17.00 hver dag, og jobber ikke på lørdager. Dette er en fordel med barn i huset. (Jenta mi vil være 11 mnd når jeg begynner i jobb igjen) Jeg er samboer. Hans arbeidstider er 09-17 hver dag, bortsett fra torsdager da han jobber til 19.30 og han jobber også noen timer på lørdager. Jeg vil gjerne søke meg jobb i klesbutikk. Da må jeg regne med å jobbe skift, altså av og til tidligvakter, av og til senvakter. Og også på lørdager. Hva mener dere? Skal jeg søke ny jobb? Er det en selvfølge at jeg skal bli i en jobb jeg hater for å få mer tid med barnet mitt? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne være blid og glad mamma hjemme dersom jeg mistrives så veldig på jobb, arbeidet er en stor del av livet tross alt. Hvordan ville dere ordnet det med barnepass? (Dersom jeg søker ny jobb altså) Vi har ingen familie eller venner i nærheten som kan stille opp. Dette er et skikkelig dilemma for meg! Føler også litt at samboeren min "går fri" for dette dilemmaet, for hans jobb er så godt betalt at han ikke KAN slutte, da mister vi hus og hjem. Skal jeg ofre meg? Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå