Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hei Er det noen smarte kg folk her som kan saann ca regne ut for meg hvor mange kalorier jeg har spist i dag Frokost kl 11.30 3stk skiver med kneip med rekesalat pluss 100 grm vann melon Lunsj kl 14:30 5stk revyta knekkebrod 2 med kremost (pepper) og 3 med norwegia gulost og rod paprika paa . Pluss vannmelon 400 grm Middag kl 20:00 en stor tallerken med wok blanding med grillet kylling pluss ris og desar 3 sjokolade sjeks.. er det noen som kan vere saa utrolig snill og hjelpe meg og fortelle meg hvor mye kalorier jeg egentelig kaster i meg , har lagt paa meg 5 kilo og vil saa gjerne faa en bedre hverdag..trent 3 dager naa men foler jeg kansje spiser feil.
Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 20 Stykk som har sett men ingen som kan hjelpe plz er det noen som har ork til og hjelpe plz..
Gjest kcal Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 JA jeg kan regne det ut for deg, men jeg må vite hvilke typer det var ( altså mærket på maten) og ca hvor mye du bruker av pålegg ( for eks antall skiver ost) og hvor mye en ''stor'' tallerken er..
Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 JA jeg kan regne det ut for deg, men jeg må vite hvilke typer det var ( altså mærket på maten) og ca hvor mye du bruker av pålegg ( for eks antall skiver ost) og hvor mye en ''stor'' tallerken er.. Hei tuuusen takk Det var brod fra goman bakeri saann fulkorns pluss rekesalat fra merket denja og vanlig saann pepper kremost merke tine tror jeg og 3 skiver med gulost saann oppkuttet i pakke fra norwegia.. pluss 100 grm kylling stekt>grillet i steke pannen med saann ferdig pakke gronnsaks blanding pluss ca 300 grm ris og spiste 3 sjeks av en pakke med total 12 stykk inni som skal tilsammen vere 150 gram men kaloriene per 100 gram er 487 tallerken eh sann middags tallerken storrelse.. TUUUUSEN TAKK FOR AT DU VIL HJELPE
Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 GROVT regnet: 1850 kcal. OH MY ER DET SANT MAA NOK FAA EN ENDRING PAA DETTE TAKK for hjelpen:)
Gir Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 OH MY ER DET SANT MAA NOK FAA EN ENDRING PAA DETTE TAKK for hjelpen:) 1850 kcal er da ikke så mye? Kommer veldig an på hvor mye du har beveget deg det. Å gå ned i vekt er jo veldig enkelt i prinsippet, mer må gå ut enn det som går inn. Men for å ikke sette kroppen i sultemodus må man ha nok kalorier også, en god balanse. Noen tips som jeg vet hjelper: Butt ut de 3 skivene til frokost med 2, men skjær tykkere skiver brød, så blir du like mett men med mindre pålegg. Bytt ut osten med magert pålegg slik som skinke, kalkunpålegg og litt majones i stedet for kremost. Spis 1 sjokoladekjeks i stedet for 3. Spis så mye grønnsaker du vil! Middagen var veldig bra Spis 5 frukt og grønt om dagen, da holder du deg mett og god og føler ikke at du sulter deg 5 kg lettere
Gjest Gjest_Bolla_* Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 1850 kcal er da ikke så mye? Kommer veldig an på hvor mye du har beveget deg det. Å gå ned i vekt er jo veldig enkelt i prinsippet, mer må gå ut enn det som går inn. Men for å ikke sette kroppen i sultemodus må man ha nok kalorier også, en god balanse. Noen tips som jeg vet hjelper: Butt ut de 3 skivene til frokost med 2, men skjær tykkere skiver brød, så blir du like mett men med mindre pålegg. Bytt ut osten med magert pålegg slik som skinke, kalkunpålegg og litt majones i stedet for kremost. Spis 1 sjokoladekjeks i stedet for 3. Spis så mye grønnsaker du vil! Middagen var veldig bra Spis 5 frukt og grønt om dagen, da holder du deg mett og god og føler ikke at du sulter deg 5 kg lettere Hei tusen takk for gode raad:) jeg skal endre veldig paa maten fra i morgen har trent i dag da i tillegg til alle disse kaloriene men forbrant ikke mere enn 350 kalorier men trente ikke mere enn ca 40 min ... men lurte paa en ting vist jeg vil ned 5 kilo og trener hver dag i tillegg til et sunt maaltid kan det vere mulig og gaa ned de kiloene uten aa spise noen slanke piller eller drikke nutrilett slanke drikk osv jeg er ca 160 og veier 60 kilo..
Gir Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Hei tusen takk for gode raad:) jeg skal endre veldig paa maten fra i morgen har trent i dag da i tillegg til alle disse kaloriene men forbrant ikke mere enn 350 kalorier men trente ikke mere enn ca 40 min ... men lurte paa en ting vist jeg vil ned 5 kilo og trener hver dag i tillegg til et sunt maaltid kan det vere mulig og gaa ned de kiloene uten aa spise noen slanke piller eller drikke nutrilett slanke drikk osv jeg er ca 160 og veier 60 kilo.. Selvfølgelig går det an å gå ned i vekt uten slankepiller og/eller pulver! Bare tenk litt på hva du putter inn og tren intervalltrening på 4x4 minutter med 3 minutter pause mellom der du blir skikkelig andpusten i løpet av de 4 minuttene. Gjør dette ca 3 ganger i uka. Da kommer resultatene overraskende fort. Men husk, det er ikke sunt å gå ned mer enn 0,5 - 1 kg i uka, så du må nok regne med et par måneder for å gå ned de 5 kg. Etter dette må du fortsette å leve sunt, ellers kommer de raskt tilbake Jeg er 180cm og veier 80kg og er str 42-44, men er sunn og frisk og sterk så tenker ikke stort på hvordan kroppen min ser ut, mer på hvordan den føles. Føler du deg sunn er det lettere å fortsette å være sunn også. Min "diett" består i mye grovt knekkebrød og brød, fiberrik pasta, rent kjøtt, karbonadedeig (som er mye magrere enn kjøttdeig), skinke, lett ost, grønnsaker og frukt, samt Biola drikke og Yoghurt. Dette hjelper i hvert fall til at jeg føler meg sunn, frisk og full av energi. Men trener jeg ikke 3 ganger i uka faller energien og rumpa vokser Lykke til da, det er ikke så vanskelig!
jolie Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Tråden er ryddet. Vi i moderatorteamet på Kvinneguiden anbefaler dere som sliter med spiseforstyrrelser å ta kontakt med IKS. -jolie (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå