Gå til innhold

Aktivisering av små babyer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser det er mange som ikke får gjort noe på dagen når de er i permisjon fordi de må aktivisere babyen hele tiden. Men tror dere ikke at dere gjør dere selv en bjørnetjeneste da?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Her legger du vel svaret i munnen på noen...

En liten baby synes jeg fortjener pupp og kontakt så ofte den trenger det. Å aktivisere toåringer hele tiden tror jeg derimot ikke er så lurt.

Gjest Nishiki
Skrevet

Spørs jo litt hvor gammel ungen er. Jeg tror en mellomting er veldig fint. Det er viktig at ungen lærer å leke selvstendig, men det er og viktig med kontakt med foreldre i mest mulig grad.

Skrevet

Jeg aktiviserer ikke babyen min hele tiden, men han har hele tiden oppmerksomheten min hvis dere skjønner. Men, han ligger godt i lekegrinda si litt mens jeg gjør litt i huset, og det liker han veldig godt. Han bare elsker å se mora si gjøre husarbeid :fnise:

Skrevet
Jeg aktiviserer ikke babyen min hele tiden, men han har hele tiden oppmerksomheten min hvis dere skjønner. Men, han ligger godt i lekegrinda si litt mens jeg gjør litt i huset, og det liker han veldig godt. Han bare elsker å se mora si gjøre husarbeid :fnise:

Hehe, det er dette jeg mente :) At det må være bedre at de er i lekegrind eller leketeppe, slik at mor får gjort noe. At man ikke trenger å sitte ved siden av ungen hele dagen!

Det værste eksempelet jeg har sett selv er når foreldrene byttet på å holde ungen ved middagsbordet, mens den andre spiste!

Skrevet
Hehe, det er dette jeg mente :) At det må være bedre at de er i lekegrind eller leketeppe, slik at mor får gjort noe. At man ikke trenger å sitte ved siden av ungen hele dagen!

Det værste eksempelet jeg har sett selv er når foreldrene byttet på å holde ungen ved middagsbordet, mens den andre spiste!

Kommer jo litt an på... Kjenner en gutt som da han var liten baby (de første få månedene) ikke kunne legges ned. Han måtte holdes hele tiden, ellers fikk han gråteanfall. Men det gikk over, han roet seg ned og ble tryggere på omgivelsene. Hvis det var et slikt barn som ble byttet på å bli holdt, ville jeg gjort det samme om jeg var moren.

Derimot mener jeg ikke at man skal sitte ved siden av barnet konstant. Jeg hadde blitt gal om jeg måtte være sosial hele tiden, og vil nå tro at mine fremtidige barn heller ikke vil ha noen oppi dem HELE tiden. Altså, man skal være til stede, men litt må man få lov til å underholde seg selv. Det er jeg 100% enig i.

Skrevet
Kommer jo litt an på... Kjenner en gutt som da han var liten baby (de første få månedene) ikke kunne legges ned. Han måtte holdes hele tiden, ellers fikk han gråteanfall. Men det gikk over, han roet seg ned og ble tryggere på omgivelsene. Hvis det var et slikt barn som ble byttet på å bli holdt, ville jeg gjort det samme om jeg var moren.

Derimot mener jeg ikke at man skal sitte ved siden av barnet konstant. Jeg hadde blitt gal om jeg måtte være sosial hele tiden, og vil nå tro at mine fremtidige barn heller ikke vil ha noen oppi dem HELE tiden. Altså, man skal være til stede, men litt må man få lov til å underholde seg selv. Det er jeg 100% enig i.

Dette barnet var over ett år.

Gjest *Mim*
Skrevet

Hvorfor er det så forferdelig? Sånn har nok vi også gjort, hvis en liten baby har vært trøtt og sliten når vi skal spise. Dessuten liker jeg at barna er med på måltidene fra de er små. :)

Skrevet

Er det bedre at babyen ligger på gulvet/lekegrinda og gråter mens foreldrene spiser mat?

Man gjør "mye rart" for å få matro.

Har spist maten stående med baby hengende på magen i sjal også jeg.

samt at vi har byttet på å holde barnet mens den andre har spist - flere ganger tilogmed...

Bedre at alle er blide og fornøyde slik at man kan nyte måltidet, enn å hive maten i seg fordi det ligger/sitter/står en liten en og gråter/vil ha selskap...

Skrevet

Staten betaler meg for å ta meg av Snuppa, ikke for å ligge på sofaen og glo på tv. Baby skal være blid. Hvis det bare kan skje ved at jeg er sosial og stimulerer henne, så er det da min forbanna oppgave å sørge for det???

Og jeg har hatt et barn som ikke kunne ligge på magen før hun var 10 mnd uten å gå i vranglås. Ryggtrøbbel, viste det seg. Men fikk høre en del om bortskjemt unge og at jeg bare måtte la henne ligge til hun fant ut av det selv.

Når mødre hyler om at de ikke har noe tid for seg selv, tenker jeg at det må være noe alvorlig galt med meg. Jeg føler faktisk at jeg ikke har krav på egentid, og jeg ønsker det heller ikke. Føler meg ferdig selvrealisert og utagert.

Selvsagt godt med en laaang dusj, men går det ikke - så går det ikke.

Det er jo uansett ikke snakk om så lang periode av livet, dette her...

Skrevet

Jeg er nå av den oppfatning at foreldre får gjøre det som de føler for og synes er best for dem selv, og ikke minst som funker i deres familie :) Ingen babyer er like, og ingen foreldrepar er like.

Jeg har heller ikke veldig behov for alenetid, har bare lyst å være sammen med sønnen min så mye som mulig før jeg skal begynne å jobbe igjen, og koser meg masse med han. Er litt avhengig av at det skjer noe da, kan ikke bare gå hjemme og sulle dag ut og dag inn ;)

Det jeg KUNNE tenke meg var litt mer tid til å gjøre forefallende ting som skal gjøres hjemme, og muligheten til for eksempel å klippe gresset på dagtid, når kvelden kommer er jeg som oftes sliiiiiten. Sambo gjør det han altså, men det er slikt arbeid jeg liker også. Få være ute og bruke kroppen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...