Gjest Sint og frustrert Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hei! Jeg bare lurer på hva folk i min situasjon ville gjort? Hva mener du om dette? For det første vil jeg bare si at ja, jeg vet dette egentlig KUN er min egen feil, men så har det altså gått så langt at jeg føler at jeg ikke blir behandlet med den respekten jeg faktisk fortjener. For snart et års tid siden måtte jeg skaffe meg vinter dekk, var så heldig at jeg fikk dele opp betalingen i to omganger fra dekk-firmaet. (På grunn av at jeg visste hvem han var, han som jobbet i firmaet. Han og samboeren driver et firma.) Når jeg da skulle betale, hadde jeg ikke råd. Jeg kom i en økonomisk "krise", så hadde rett og slett ikke mulighet, men det jeg reagerer på i ettertid er jo at det gikk 3 mnd før jeg hørte noe fra firmaet. En fredagskveld i 21 tiden ringte samboeren hans meg og lurte på om jeg hadde tenkt å betale for meg, jeg ble så paff så jeg sa jeg ble nødt å ringe senere. Ringte aldri opp igjen. Dagen etter fikk jeg melding fra henne, der hun lurte på når jeg skulle gjøre opp for meg, jeg svarte ikke. Etter en stund fant hun meg på nettstedet nettby, der hun sendte uttalige "brev" om at jeg måtte betale hele summen innen 1-2 uker. Jeg synes dette var veldig ubehagelig, så prøvde å unngå det så langt som mulig. Etter en liten stund fikk jeg et nytt brev der hun skrev at hvis jeg ikke betalte måtte hun sende det til Lindorff. Da svarte jeg at jeg beklaget situasjonen, men sa meg enig i at hun burde gjøre det slik at jeg kunne få en betalings ordning med dem. Hørte ikke noe mer om Lindorff etter at jeg skrev det. Så begynte hun å sende meldinger på telefonen min hver mnd om når jeg kunne betale osv. Jeg ble både frustrert å irritert over å bli behandlet slik, for jeg ventet faktisk på regning fra Lindorff så jeg svarte ikke disse utallige meldingene. Fikk faktisk en telefon fra min eks-samboer, der han hadde vært i kontakt med dem og de hadde sagt at jeg måtte betale det snart, ellers så måtte politiet ta pant i bilen min. Jeg satt der som et spørsmålstegn og lurte på hva i alle dager dette var. Hadde skrevet et brev jeg skulle sende, men kom aldri så langt å sende det. Det som fikk begeret til å flyte over var at hun igår hadde skrevet om dette igår i min gjestebok på nettstedet. Om når jeg hadde tenkt å betale, og at jeg måtte ta kontakt snarest. Da ble jeg virkelig forbannet og sjokkert! Og jeg har bestemt meg for å kontakte advokat, for dette aksepterer jeg aldeles ikke. Det spiller ingen rolle uansett hvor dårlig man er til å betale, INGEN har rett til å henge folk ut på den måten! For det første så trodde jeg de var et serriøst firma som ikke brøt taushetsplikten på en så grov måte! Og for det andre, så har jeg faktisk ikke til dags dato fått EN ENESTE REGNING fra firmaet. Ikke en eneste en! Først må de sende både regning og purring, før de kan begynne å snakke om inkasso selskaper som Lindorff osv. Hilsen forbannet!
Gjest *Mim* Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Ja, de må sende regning og purringer, og de har ikke lov til å henge deg ut. Men jeg må si at du har fått utallige sjanser til å gjøre opp for deg. I utgangspunktet var de greie mot deg, og du burde ha gjengjeldt det med å i alle fall snakke med dem. Har den økonomiske krisen din gått over, har du mulighet til å betale nå? Om du har mulighet til å betale deler av summen, burde du gjøre det.
Gjest sint og frustrert Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Ser nå at jeg har fremstilt det som at jeg så og si aldri har svart, men det er litt feil. Har faktisk svart på de fleste brevene, men til slutt skrev jeg at jeg forventet i det minste og få en regning og at jeg ikke syns noe om måten å bli kontaktet av på av et firma. For det er faktisk ikke sånn det fungerer. men jeg tar på meg at jeg har hatt sjanser, men nå er det bare et prinsipp for meg at de oppfører seg med respekt. Synes det går langt over streken når de snakker om dette til folk jeg både kjenner og ikke kjenner. Har tenkt å betale, men det å henge meg ut på den måten skal de få konsekvenser for.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Altså..Ja, du burde sende deg regning, men du burde være voksen nok til å gjøre opp for deg så snart du hadde penger. Hva hadde problemet med å dratt til firmaet og betalt vært? Det var jo DE som var greie med DEG i utgangspunktet. Hvorfor ikke gjengjelde den tjenesten? Synes det er utrolig smålig og ganske arrogant av deg å bli sur fordi de vil ha pengene sine. Jeg hadde vært flau over meg selv om jeg var deg.
Gjest Sint og frustrert Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Ok, skjønner hva dere mener, men synes også at de som et firma burde gjort det annerledes. Men legger meg flat med den arrogansen for det er kanskje unødvendig, men jeg har virkelig ikke hatt mulighet til å gjøre opp for meg og har virkelig ville få det ut av verden. Men takk for ærlige meninger.
Gjest Sint og frustrert Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Egentlig ikke, men har bestemt meg for å få dette ut av verden. Men ser godt at jeg er skyld i det selv, men synes bare at det blir dumt å gi en tom "trussel" om at det sendes til inkasso. For det hadde vært best for begge parter, fordi de vil få pengene, og jeg slipper å betale alt på en gang. Men mener bare at det ikke er noen grunn for å henge folk ut på den måten, for de har adr. min osv så jeg forstår ikke hvorfor de ikke har sendt en regn. Og seff skjønner jeg at de bare vil ha pengene sine, og det skal de få. Men måten det ble gjort på er dårlig, uansett hvor mange sjanser og muligheter jeg har hatt.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 I alle dager. Hvilken dimensjon lever du egentlig i? Sint og sur fordi firmaet kontakter deg på en annen måte enn du forventet? Du har ikke fått regning, derfor kan du ikke betale? Hørt om nettbank? Eller å reise til firmaet og betale kontant? Jeg syns du fortjente en skikkelig vekker etter neglisjeringen din. Ta deg sammen, og betal beløpet du skylder. Det finnes ingen unnskyldninger. Noen andre har måttet betale for de dekkene du har kjørt rundt med i vinter. Hadde skammet meg hvis jeg var deg. Ps: Har du råd til å kontakte en advokat, har du råd til å betale for dekkene også. Om du i det hele tatt finner en advokat som ser en sak i dette her. Hehe. 1
Kptpower Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Egentlig ikke, men har bestemt meg for å få dette ut av verden. Men ser godt at jeg er skyld i det selv, men synes bare at det blir dumt å gi en tom "trussel" om at det sendes til inkasso. For det hadde vært best for begge parter, fordi de vil få pengene, og jeg slipper å betale alt på en gang. Men mener bare at det ikke er noen grunn for å henge folk ut på den måten, for de har adr. min osv så jeg forstår ikke hvorfor de ikke har sendt en regn. Og seff skjønner jeg at de bare vil ha pengene sine, og det skal de få. Men måten det ble gjort på er dårlig, uansett hvor mange sjanser og muligheter jeg har hatt. For å ta ditt parti i en sak, synes jeg også at firmaet har oppført seg litt uprofft. Men jeg tipper at dette firmaet er et forholdsvis lite, og at de som kanskje driver er mest interessert i dekk og bil. Slik er det ofte, og da tyr man til litt trusler om inkasso, litt om politi o.s.v. Dette er ganske vanlig for di firmaene som ikke har noen som tar seg av regninger på en ordentlig måte. Virker ikke som om faktura er en standard måte å betale i dette firmaet i allefall. Ellers stopper min sympati for deg her. Er helt enig i det de andre skriver over her. Synes ikke synd på deg i det hele tatt, er ikke andre folks problemer at ikke du kan gjøre opp for deg. Har du ikke penger til dekkene, skulle du vel aldri ha kjøpt dem. Simpelt synes nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Du har jo ingen grunn til å bli sur, eller kreve noe av firmaet. Eneste grunnen til at du fikk dele opp regningen var jo pga du kjente eieren! Du har et ansvar når du påtar deg avbetalinger, og jeg setter spørsmålstegn med hvorfor du ikke gikk aktivt inn for å betale tilbake pengene, når du hadde penger, eller å gi dem litt og litt av gangen. Siden du kjenner dem burde jo dette vært null problem! Synd du måtte misbruke deres tillit. Håper uansett det ordner seg for deg, og at du ikke får noen flere problemet, bare gi dem pengene dems!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Du sier du ikke skjønner hvorfor du ikke fikk regning? Tenk deg, dette firmaet deler vanligvis ikke opp regningene! Du misbrukte deres tillit, rett og slett. 1
Gjest Nishiki Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 De er uproffe, men du er jo helt håpløs! I stedet for å betale skal du lage dette til en prinsippsak fordi de ikke har sent faktura, men bedt deg om å betale på en uproff måte? Du skulle ha betalt for lenge siden og bør bare være glad til at de faktisk er så hyggelige som de er. 1
-Dolly- Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Jeg syns du oppfører deg på en utrolig barnslig og arrogant måte når du gjør dette til en prinsippsak og ikke gjør hva du kan for å gjøre opp for deg tross utallige henvendelser. De strakk seg lengre enn de pleier for deg i utgangspunktet, og se hva de får i gjengjeld. 1
Gjest Pupsilure Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 I alle dager. Hvilken dimensjon lever du egentlig i? Sint og sur fordi firmaet kontakter deg på en annen måte enn du forventet? Du har ikke fått regning, derfor kan du ikke betale? Hørt om nettbank? Eller å reise til firmaet og betale kontant? Jeg syns du fortjente en skikkelig vekker etter neglisjeringen din. Ta deg sammen, og betal beløpet du skylder. Det finnes ingen unnskyldninger. Noen andre har måttet betale for de dekkene du har kjørt rundt med i vinter. Hadde skammet meg hvis jeg var deg. Ps: Har du råd til å kontakte en advokat, har du råd til å betale for dekkene også. Om du i det hele tatt finner en advokat som ser en sak i dette her. Hehe. Ærlig talt. Dette må vel være et tulleinnlegg!? Ta deg sammen!
Gjest Kaya83 Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Jeg hadde vært flau hvis jeg var deg.. Og jeg hadde gjort det på akkurat samme måte som dem hvis jeg var dem... Dette er snakk om en "vennetjeneste" og ikke et vanlig kundeforhold.. Dritpinlig rett og slett..
Sekretæren Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Helt frem til de "outet" deg på nettby, ser jeg ikke hvordan de har oppført seg ufint. Men frem til det... hva forventet du egentlig? Jeg har inntrykk av at du har oppført deg litt nonchalant, rett og slett. Men som du sier, du er klar over at du selv har satt deg i denne situasjonen, og at du skal løse det så fort som mulig. Hadde jeg hatt kunder som ikke betalte, hadde jeg blitt rimelig grinete jeg og. 1
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Dette er hvorfor man aldri skal gjøre handel med venner og bekjente. Det er så ufattelig ubehagelig når folk ikke gjør opp for seg - og den som ikke har gjort det i tillegg blir forbanna fordi h*n blir bedt om å gjøre opp for seg. Utakk er verdens lønn. Nei, de skulle kanskje ikke hengt deg ut - men makan - skammen er hos deg. Du burde ydmykt tusle hen og betale umiddlebart - ta med en kurv jordbær eller en blomst og beklage ytterst at du ikke har betalt før og at de har hatt my ekstrajobb med å få inn penger fra deg. Takk pent for tålmodigheten de har utvist. Og neste gang handler du hos noen du ikke har et personlig forhold til.
Gjest Gjest_ella_* Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 En fredagskveld i 21 tiden ringte samboeren hans meg og lurte på om jeg hadde tenkt å betale for meg, jeg ble så paff så jeg sa jeg ble nødt å ringe senere. Ringte aldri opp igjen. Dagen etter fikk jeg melding fra henne, der hun lurte på når jeg skulle gjøre opp for meg, jeg svarte ikke. Etter en stund fant hun meg på nettstedet nettby, der hun sendte uttalige "brev" om at jeg måtte betale hele summen innen 1-2 uker. Jeg synes dette var veldig ubehagelig, så prøvde å unngå det så langt som mulig. Men i alle dager, går det virkelig an å oppføre seg sånn? Jeg synes ikke synd på deg i det hele tatt, betal pengene du skylder og ikke forvent å få noe sympati her. 1
Gjest Gjest_Ulla_* Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 Ikke noe sympati å få fra meg heller. Har man kjøpt en vare, så betaler man den... så enkelt er det. Klarer man det ikke, så inngår man en dialog med selger og finner frem til en løsning. De har vært greie med deg, men du har rett og slett bare gitt f.... og du henger deg opp i en bagatell og lager en prinsippsak ut av det hele. For å si det bruktalt: Har man ikke råd til å skaffe seg dekk, så får man la bilen stå til man får det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå