Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 I dag fikk jeg brev i Posten fra Åssiden dyreklinikk i Drammen. "Vi har reservert time til deg for 6 månders kontroll". Jeg har aldri brukt denne dyreklinikken, bortsett fra å være innom akuttvakten deres 1 gang med en svært syk valp. Valpen døde dessverre. Selvfølgelig er det ekstra sårt å få en innkalling til kontroll av et dyr som ikke lenger er i live, men samtidig tviler jeg sterkt på at markedsføringsmetodene deres er i henhold til markedsføringloven. Hvilken rett har de til å sette opp en time til meg for en valpekontroll? Som jeg må avbestille om den ikke passer!!! (og antakelig betale for om jeg lar være å møte opp) Aaaargh! jeg er så sint.. Hold dere langt unna denne klinikken folkens! (ikke virket de spesielt flinke heller, men det er en annen historie)
Kosemose Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Kan det være de du kjøpte valpen av som har registrert valpen hos dem?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Nei, dette er mitt eget oppdrett - og vi har aldri vært kunde der... (sånn bortsett fra den ene akuttgangen)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har opplevd dette med kattene mine, men det var ikke på åssiden, husker ikke hvem det var i farten. Ikke ABC heller, men en av de andre. Jeg ignorerte den rett og slett, ikke fikk jeg noen telefon eller regning heller.
Gjest rommel Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Jeg syns det er fint at de har en sånn ordning. Er altfor mange som har katt eller hund eller et annet dyr, som glemmer å/vet ikke at de skal følge det opp med nødvendige vaksiner og kontroller. Så jeg er heller for denne ordningen så kanskje noen må ta den lille telefone for å endre eller avbestille, enn at mange dyr får plager osv.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 I dag fikk jeg brev i Posten fra Åssiden dyreklinikk i Drammen. "Vi har reservert time til deg for 6 månders kontroll". Jeg har aldri brukt denne dyreklinikken, bortsett fra å være innom akuttvakten deres 1 gang med en svært syk valp. Valpen døde dessverre. Selvfølgelig er det ekstra sårt å få en innkalling til kontroll av et dyr som ikke lenger er i live, men samtidig tviler jeg sterkt på at markedsføringsmetodene deres er i henhold til markedsføringloven. Hvilken rett har de til å sette opp en time til meg for en valpekontroll? Som jeg må avbestille om den ikke passer!!! (og antakelig betale for om jeg lar være å møte opp) Aaaargh! jeg er så sint.. Hold dere langt unna denne klinikken folkens! (ikke virket de spesielt flinke heller, men det er en annen historie) Meld det inn til forbrukerrådet. Om du hadde hatt en avtale med de, eller brevet hadde vært stilet ala "vi minner deg på om at det er på tide å bestille time til 6 månederskontroll" hadde det vært en helt annen sak. Men dette er jeg rimelig sikker på du har rett i at er ulovlig.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Aldri likt Åssiden dyreklinikk, da de har mange slike rare "rutiner". Sender ut innkallelser i hytt å pine uten å ta hensyn til rase, tidligere sykehistorie eller om eieren ønsker å bruke dem fast. Jeg bruker 2 minutter på å gå dit, men allikevel velger jeg å kjøre til Eiker dyreklinikk.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Har dere sagt ifra at hunden er død da? De kan ikke vite det om dere ikke har sagt fra!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Har dere sagt ifra at hunden er død da? De kan ikke vite det om dere ikke har sagt fra! Saken her er at de har ikke bedt om, eller sagt ja til innkalling.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hadde vel reagert mer om det var et menneske som var dødt som fikk innkallelse til noe.... Kjære vene.....
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Saken her er at de har ikke bedt om, eller sagt ja til innkalling. Veldig ofte skjer en automatisk innkalling etter så og så mange uker!Selvom du ikke har bedt om det! De kan ikke vite om dyret ditt er gått bort!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Veldig ofte skjer en automatisk innkalling etter så og så mange uker!Selvom du ikke har bedt om det! De kan ikke vite om dyret ditt er gått bort! Ja, men det er neppe lovlig. Det er ikke slik at det skal gå an å selge noe uten at man har bedt om det, og det er "kjøpers" ansvar å avbestille. Men klart, vetrinærer, leger, tannleger, frisører osv kan gjøre gode penger på å reservere timer til tidligere kunder og la det bli vårt ansvar å avbestille. Spesielt i feriesesongene vil det bli en gullgruve kan jeg tenke meg.
Gjest dyrlege Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Dette er helt lovlig. Jeg pleier å få ligende brev fra både tannlegen min og optikeren min. De kan jo ikke vite om valpen din er død.. Det er dog merkelig at de sender ut en innklalling til vaksine siden du ikke har vaksinert hunden din der før.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Dette er helt lovlig. Jeg pleier å få ligende brev fra både tannlegen min og optikeren min. De kan jo ikke vite om valpen din er død.. Det er dog merkelig at de sender ut en innklalling til vaksine siden du ikke har vaksinert hunden din der før. Merkelig. Har ikke fått likende brev fra noen, men om jeg noen gang blir "bedt" om å avbestille noe jeg ikke har bestilt/bedt om så hadde jeg garantert undersøkt det nøyere om det er lovlig eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #15 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hadde vel reagert mer om det var et menneske som var dødt som fikk innkallelse til noe.... Kjære vene..... Er dessverre ikke uvanlig at det skjer. Jeg har flere eksempler på det, men det grelleste var min venninne som fikk brev angående barnetrygd til barnet som døde ved fødselen.
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 8. juli 2008 #16 Skrevet 8. juli 2008 Ja, men det er neppe lovlig. Det er ikke slik at det skal gå an å selge noe uten at man har bedt om det, og det er "kjøpers" ansvar å avbestille. Men klart, vetrinærer, leger, tannleger, frisører osv kan gjøre gode penger på å reservere timer til tidligere kunder og la det bli vårt ansvar å avbestille. Spesielt i feriesesongene vil det bli en gullgruve kan jeg tenke meg. Om en dyrlege har hatt en pasient så kaller dyrlegen dyret inn etter et visst antal uker! Hvordan kan dyrlegen vite at dyret er dødt?Når du som eier ikke har sagt fra?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #17 Skrevet 8. juli 2008 Om en dyrlege har hatt en pasient så kaller dyrlegen dyret inn etter et visst antal uker! Hvordan kan dyrlegen vite at dyret er dødt?Når du som eier ikke har sagt fra? Jeg hadde aldri kommet på at jeg måtte avbestille en time hos en dyrlege som jeg ikke selv hadde bestilt nei. Men om "stille samtykke" er lovlig så helt greit, jeg håper bare det ikke sprer seg til andra bransjer. Jeg er forøvrig ikke TS, har faktisk ikke noe annet enn hybelkaniner i hus nå Men har aldri opplevd denne praksisen hverken hos dyrleger i alle de årene jeg hadde dyr.
minienthe Skrevet 8. juli 2008 #18 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Aldri likt Åssiden dyreklinikk, da de har mange slike rare "rutiner". Sender ut innkallelser i hytt å pine uten å ta hensyn til rase, tidligere sykehistorie eller om eieren ønsker å bruke dem fast. Jeg bruker 2 minutter på å gå dit, men allikevel velger jeg å kjøre til Eiker dyreklinikk. ditto... toppen av kaka for meg var vel når jeg fikk en dyrlege som ikke turte å ta min ti uker gamle kattunge ut av buret for å gi han vaksine (jeg er vant til at dyrleger foretrekker å ta ut dyrene selv). dyrlegen var faktisk redd katta som forøvrig tasset stille og rolig ut av buret sitt, satte seg pent ned og ventet. hadde han vært aggressiv så kunne jeg skjønt det men en dyrlege som er ansatt på smådyrklinikk bør være i stand til å se forskjell på et aggressivt og et positivt innstillt dyr. Eiker har jeg bare god erfaring med, flinke og grundige folk som i tillegg er svært konkurransedyktige på pris. Endret 8. juli 2008 av minienthe
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 8. juli 2008 #19 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hadde aldri kommet på at jeg måtte avbestille en time hos en dyrlege som jeg ikke selv hadde bestilt nei. Men om "stille samtykke" er lovlig så helt greit, jeg håper bare det ikke sprer seg til andra bransjer. Jeg er forøvrig ikke TS, har faktisk ikke noe annet enn hybelkaniner i hus nå Men har aldri opplevd denne praksisen hverken hos dyrleger i alle de årene jeg hadde dyr. Nå er det slik at dersom du har vaksinert dyret ditt for første gang og den har 2 obligatoriske vaksiner igjen, så er dyrlegen veldig påpassselig dersom h*n sender ut en melding om at det nå er på tide med vaksine nr.2 Dyrlegen kan ikke vite om dyret ditt lever eller ikke dersom du ikke har sagt i fra om det!
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #20 Skrevet 8. juli 2008 Nå er det slik at dersom du har vaksinert dyret ditt for første gang og den har 2 obligatoriske vaksiner igjen, så er dyrlegen veldig påpassselig dersom h*n sender ut en melding om at det nå er på tide med vaksine nr.2 Dyrlegen kan ikke vite om dyret ditt lever eller ikke dersom du ikke har sagt i fra om det! Obligatoriske vaksiner? Nå er det noen år siden jeg har hatt hverken hund eller katt, men det var aldri snakk om ombligatoriske annet enn på utstillingsdyr og om de skulle i kennel ol? Om dette har endret seg så hadde jeg satt pris på en link. Finner det nok selv om jeg skulle trenge det i fremtiden, men her og nå tror jeg ikke jeg bruker tid på det. Og det er stor forskjell på påminnelse, og å bli oppført på en time man ikke har bedt om, noe som i verste fall kan føre til økonomiske konsekvenser osv. Førstnevnte ser jeg ingen problemer med og faktisk satt pris på, mens sistnevnte hadde jeg garantert undersøkt lovligheten nøyere ved.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå