Gå til innhold

Tror du settekassen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva tror du?

Jeg tror settekassemoten er rett rundt hjørnet.

For tiden er det nemlig vanskelig å få tak i slike, samtidig som flere ønsker seg sånne. Snart dekorerer vi vegger med små pyntegjenstander i trerammer igjen.

Gjest hyggelig
Skrevet

Sukk, gode minner, hehe. Husker jeg hadde en diger settekasse på rommet mitt for ca 15år siden som jeg forgudet. Hadde alle mulige slags figurer i både porselen, plast, tinn og you name it. Aner ikke hva som skjedde med den etterhvert, men borte ble den.

Tror aldri jeg kommer til å skru noe sånt opp på veggen igjen, men artig å mimre alikevel;)

Skrevet

åååå det hadde jeg......ønsker meg en igjen :)

Skrevet

Da må jeg i hvertfall ha glassplate foran. Samlet seg utrolig mye støv der. :dåne:

Gjest Tanita
Skrevet

Har fortsatt min stående på pikerommet hjemme. Med alt mulig av figurer og miniatyrminner... :) Men jeg tror nok ikke den kommer på en stund enda, selv om jeg gjerne skulle hatt en i glass og hatt swarovskifigurer i...

Skrevet

Skrekk og gru...

Gjest Nishiki
Skrevet

Jeg håper ikke det. Den og furumøblene kan holde seg borte.

Skrevet

Jeg ønsker meg ikke settekassen tilbake. Den var støvsamler delux.

Skrevet

Grøss, ser for meg arbeid å vaske alle "hyllene", med mindre man har en sånn som hyllene er løse, så kan man jo bare ta hele saken og spyle.

Tror det er mange hjem som en settekasse hadde passet fint inn i. Om den er moderne eller ei hadde ikke spilt noen rolle for meg. En settekasse kan være et kjempefint "møbel" i det rette huset!

Skrevet

Heller tvilsomt, men jeg har kjøpt en settekasse på loppis som jeg bruker i en skuff for å ha smykker i. Der fungerer settekassen finfint ;)

Skrevet

Hehe.. Den ene søstera mi har sin hengende oppe enda... Med det samme innholde som da hun var ung... Utrolig :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er en settekasse?

*ung og blond* :fnise:

Skrevet
Hva er en settekasse?

Dette

er settekasser i den sammenhengen de mener her, men egentlig var det dette som var bruken.

Gjest Gjest
Skrevet

Nope.

Jeg likte ikke settekasser "den gang da" heller. Husker min bestevenninne hadde en full av "krystallfigurer" og småting. Og selv som et barn på tidlig 80-tal skjønte jeg at det ikke var noe for meg..

Skrevet

Min henger fortsatt på pikerommet :)

Skrevet

Sannelig om jeg vet hvor det har blitt av min, men jeg husker at jeg hadde en på pikerommet. Var et herk å tørke støv av alle de småtingene og alle de små burene ja... likegreit at jeg ikke har en slik lenger :ler:

Gjest Raptuza
Skrevet

Svigermor har ein sånn i gongen med suvenirar og datra mi på ni fekk ei lita kjøpt på loppis.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg husker jeg følte meg veldig heldig da jeg fikk settekasse til jul en gang. Jeg trodde det bare var noe for unge piker, og ikke at voksne mennesker faktisk driver med dette i stor stil i dag. Altså, jeg regner med at noen gjør det, men jeg ser ikke for meg at det vil bli ordentlig mote blant voksne mennesker.

Jeg kom forresten på at svigermor fortsatt har en settekasse med diverse souvernier hengende. Det passer dårlig med hennes smak ellers. Kanskje hun bare er veldig tidlig ute...

Gjest Phoenix
Skrevet

De gamle, svære, mørkebrune er kule, men ikke de masseproduserte i lys foru med hvit folie bak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...