Theolina Skrevet 24. mai 2003 #1 Del Skrevet 24. mai 2003 Så et annet innlegg her om tomatplanter.. Kom plutselig på at jeg hadde tenkt å så tomater og paprika og andre grønnsaker.. inne.. Men er dette sent nå? skal ikke det gjøres i april eller noe? Hadde tenkt å plante i en potte og sette i kjøkkenvinduet eller noe. Noen som vet? Og har litt tips og råd? Og vet hvilke grønnsaker/urter jeg kan gjøre det med? Hilsen tittipus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 25. mai 2003 #2 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg har tomatplanter, og de skulle sås i april, så der er du nok litt seint ute i hvertfall. Men det går jo an å kjøpe ferdige planter for en billig penge! "Hjemmelagde" tomater blir kjempegode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 25. mai 2003 #3 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg hadde en tråd om dette for en stund siden. Da fikk jeg som råd og ikke ha tomatplanter innendørs, det er vanskelig å gi de nok lys (de skal helst stå i sol hele dagen). Tomatplantene skal også ha det varmt, helst ikke under 20 grader om natta, så det taler jo egentlig for å ha dem innendørs så lenge de står i sol. Jeg kommer til å bygge et slags provisorisk minidrivhus på terassen etterhvert, men siden sommeren tydeligvis lar vente på seg så venter jeg også. Du må nok basere deg på å kjøpe ferdige planter nå. Krydderurter kan du derimot så hele året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. mai 2003 #4 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har hatt paprikaplante inne. Den ble sodd ved at jeg dyttet noen frø fra en paprika jeg kjøpte i butikken, i en potte(den var i veien på fatet mitt). Kom til og med paprika på den.. Tomater der i mot trenger mye næring og vann. Den bør helst stå ute i sola. Jeg har hatt tomatplanter stående ute på natta i NORDNORGE, og de overlevde. (Er ikke mer enn 5-10c der om natta) Så du kan forsøke. Men jeg ville kjøpt en ungplante fra et gartneri. Jeg sådde mine tomatplanter rundt 1.mai.. De er ca 10-15cm nå.. Krydderurter kan du så nårsomhelst og hvorsomhelst! :D Du kan også kjøpe "ferdige" på gartneri.. Lykketil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #5 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva med å øve seg på en dataanimert tomatplante her -> http://www.idunketchup.no. Man må vanne den, gi den gjødsel, og kjærlighet. Kjempemoro! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 28. mai 2003 #6 Del Skrevet 28. mai 2003 Hmmm... dumme datamaskinen må ha logget meg ut. Det var jeg som skrev innlegget over. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 29. mai 2003 Har idun-tomatplante.. Går bra også.. 8,5kg. Men har lyst på en ordentelig en.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå