Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Ja, som overskriften sier. Hva skal jeg gjøre da? Jeg blir litt lei meg
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Dra på ferie? Jeg ser ikke helt problemet...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Dra på ferie uten ham. Han kan velge å bli med, eller kan velge å være alene hjemme. Selvsagt er det litt trist om du ville reise på en kjæresteferie, men å sitte hjemme og sture hele sommeren og tenke på hvor gøy det er å reise er jo heller ikke noe. Da er det bedre å gjøre det beste utav det, og reise et sted alene. Da kan du velge det stedet -du- har lyst til, og gjøre akkurat de tingene -du- har lyst til. Og så kan du ta masse bilder og legge ut om hvor utrolig kjekt du hadde det, så han blir litt misunnelig og angrer på at han ikke ble med.
Gjest Lily1 Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Hva dere bør gjøre kommer litt an på grunnen til at han ikke vil på ferie... Mannen min er heller ikke så glad i å dra på ferie, og for meg er det forståelig. Han er så mye borte hjemmefra på grunn av jobben sin, at han vil være mest mulig hjemme når han først er hjemme fra jobb, for ham er ferie å slappe av hjemme. Men han skjønner at barna og jeg har behov for å komme oss bort litt, og vi har inngått et kompromiss. Vi er borte maks en uke i løpet av hjemmeperioden hans, og ellers er vi hjemme mens han er hjemme. Vil barna og jeg ha en lengre ferie tar vi det uten ham. Så før jeg kan svare deg ordentlig på spørsmålet ditt er det en fordel å vite grunnen til at han ikke vil reise. Er grunnen at han er mye borte ellers i løpet av året? Er grunnen økonomisk? Trives han best hjemme? Alt dette, pluss en del andre ting som jeg ikke har tenkt på i farten, er faktorer som har betydning for hvordan dere kan løse uenigheten.
Gjest ts Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Hva dere bør gjøre kommer litt an på grunnen til at han ikke vil på ferie... Mannen min er heller ikke så glad i å dra på ferie, og for meg er det forståelig. Han er så mye borte hjemmefra på grunn av jobben sin, at han vil være mest mulig hjemme når han først er hjemme fra jobb, for ham er ferie å slappe av hjemme. Men han skjønner at barna og jeg har behov for å komme oss bort litt, og vi har inngått et kompromiss. Vi er borte maks en uke i løpet av hjemmeperioden hans, og ellers er vi hjemme mens han er hjemme. Vil barna og jeg ha en lengre ferie tar vi det uten ham. Så før jeg kan svare deg ordentlig på spørsmålet ditt er det en fordel å vite grunnen til at han ikke vil reise. Er grunnen at han er mye borte ellers i løpet av året? Er grunnen økonomisk? Trives han best hjemme? Alt dette, pluss en del andre ting som jeg ikke har tenkt på i farten, er faktorer som har betydning for hvordan dere kan løse uenigheten. Uff, føler meg litt slem nå, men det er faktisk det at han ikke er så glad i å fly, også er han kronisk syk så det er vanskelig å planlegge noe Veit dette er helt legitime grunner, men savner det å dra på "kjæresteferie". Men vi får finne på noe hjemme kanskje..
Rosalie Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Uff, føler meg litt slem nå, men det er faktisk det at han ikke er så glad i å fly, også er han kronisk syk så det er vanskelig å planlegge noe Veit dette er helt legitime grunner, men savner det å dra på "kjæresteferie". Men vi får finne på noe hjemme kanskje.. Hva med å ta kjæresteferie i Norge, f.eks. som en langhelg på spa-hotell, også reiser du på alenetur eller venninnetur ut i verden?
Gjest Lily1, ikke innlogget Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Uff, føler meg litt slem nå, men det er faktisk det at han ikke er så glad i å fly, også er han kronisk syk så det er vanskelig å planlegge noe Veit dette er helt legitime grunner, men savner det å dra på "kjæresteferie". Men vi får finne på noe hjemme kanskje.. Vet du hva? Da hadde jeg foreslått en langweekend på et hotell eller noe slikt. Jeg er også kroniker, og vet hvor vanskelig det er å planlegge noe fordi formen varierer fra dag til dag, men med litt planlegging og tilrettelegging er det ikke så vanskelig å ta en tur i "nærområdet". Den siste turen vi hadde var med Color Magic. Harry for mange andre, men en fantastisk flott tur for meg og mannen min. Mange hyggelige opplevelser, god mat, muligheten til å hvile, ikke så langt å reise.... absolutt verd det. Et kompromiss burde dere i alle fall klare å få i stand, og mest sannsynlig vil han også kose seg gløgg i hjel når han først kommer seg avgårde.
Gjest ts Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Hva med å ta kjæresteferie i Norge, f.eks. som en langhelg på spa-hotell, også reiser du på alenetur eller venninnetur ut i verden? Blir nok til dette alternative. Jeg liker å planlegge ting så kunne godt tenkt meg å planlegge selv en tur her i landet, men pga av hans helsetilstand så får jeg bare godta at blir det noen tur på oss så bestemmer vi oss en dag og reiser neste eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå