Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt p-ring i et drøyt år. Tidligere har jeg forsøkt mange forskjellige p-pilletyper, men har reagert på alle sammen, p-ring ble da anbefalt pga lavt hormoninnhold og måten det tas opp i kroppen (via slimhinnene i skjeden).

Nå de siste månedene har jeg merket forandringer. Jeg får mellomblødninger, kan begynne å blø av sex og menssmertene har blitt mer intense og skjærende (sånn stikkende smerte som om noen vrir om en kniv i magen min). Gynekologiske undersøkelser sier at jeg ikke har noen sykdommer e.l. (inkludert fine celleprøver). Jeg antar at det kommer av p-ringen, for i tillegg til blødningene og smertene, har jeg begynt å få kroniske soppsymptomer... Noen timer etter at ringen er satt inn etter mensen, begynner det å klø og svi. Dette går jeg med til ringen tas ut og jeg får mensen.

Høres jo helt sykt ut at jeg ikke bare slutter, men skal på ferie på slutten av sommeren, og vil ikke ha mensen da...

Noen som har opplevd liknende bivirkninger av p-ringen? Tips til hvordan plagene kan lettes nå inntil ferien er over?

Dessuten; jeg har uten prevensjon såpass god kontroll at jeg vet når jeg har eggløsning osv. Hvor sikker er en såkalt "sikre perioder"-prevensjon? Jeg bruker temping og alt, og syklusen kan forutsies med bare noen timers feilmargin. Jeg bryr meg ikke om jeg blir gravid (hadde blitt glad), men situasjonen tilsier at det bør vente.

Til slutt: Noen som har tips til allergivennlige kondomer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest pakningsvedlegget flere ganger før, men satte meg ned og leste det skikkelig nøye i går kveld.

SJOKK!!!

På vanlige bivirkninger har jeg 6 av 14. På mindre vanlige har jeg 3 av 12. Det er ikke noe rart jeg føler et ubehag... jaja

Jeg har bestemt meg for at ringen må ut, ferie eller ikke. Men kan jeg få sånne piller som utsetter mensen på tross av hormonell prevensjon? Jeg KAN IKKE få mensen på ferie, for jeg får så vanvittige smerter at det vil ødelegge hele turen...

Skrevet

Jeg fikk også sopp av p-ringen. Har hatt sopp i over et halvt år konstant nå - den kom to dager etter at jeg hadde satt inn første ringen, fortsatte aldri etter den første måneden med ring, men soppen har jeg ikek blitt kvitt.. Ikke bra.

Apoteket har sikkert allergivennlige kondomer. Evt kondomeriet?

Temping regnes vel for en rimelig sikker prevensjon, i alle for dem med regelmessige sykluser. Her har det blitt henvist til både fertilityfriend og pernille.info. Begge hjelpsomme sider:)

For øvrig synes jeg ikke kondom er så ille som folk skal ha det til... Mye heller det enn å herje kroppen med alle disse hormonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...