Gå til innhold

Klaserose

Melonas

Anbefalte innlegg

Jeg har en rose stående i stor krukke på terrassen. På lappen som fulgte med står det at den heter Christian Quart og er en klaserose. Den skal bli ca 80 cm høy.

Det som er rart er at den blomstrer bare med en og en roseblomst. Jeg trodde at klaseroser blomstret med flere samtidig og at det var flere knopper på hver stilk? På min er det bare en knopp på hver stilk.

Bildet på lappen viser en rose i full blomst med mange roser på hver stilk. Det var en slik jeg ville ha..... :sukk:

Noen som har tips? Er jeg blitt lurt? Skulle den ikke ha stått i krukke ,men i bed, kan det ha noe med saken å gjøre? Den får normalt med vann og gjødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, kanskje noen spøkefugler har byttet om på etiketter på hagesenteret...?

Mine klaseroser har flere blomster/en klase på hver stilk.

Tror ikke det har noe med at den står i krukke, tror ikke klaseroser utvikler seg til stilkroser pga et liv i krukke :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaserosen kan komme med en og en rose om en ikke synes den har det godt nok til å orke flere. Planter i potte trenger mer oppfølging med vann og næring enn de i bakken, og roser er uansett storspisere.

Men det er nok aller mest sansynlig at du har fått en feilmerket rose, det er temmelig vanlig desverre, legger ved en lenke så du kan sammenligne.

http://www.helpmefind.com/plant/pl.php?n=37512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...