Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Har du noen smarte ideer på hva man kan ta med når man skal i en veldig uformell middag hos et vennepar? Jeg synes det er koselig å bli invitert, derfor vil jeg ta med et eller annet.. Men hva?
Gjest TS Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Hvis det er nå, en kurv med jordbær. Åh, det var kjempesmart! Takk!
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 En pakke med pene lys hvis det ikke er jordbærsesong?
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hater å få lys. Jeg har ingen lysestaker til lange lys, og de bare blir liggende... Samme hvor pene de er. Hvis ikke jodbær, en ananas med sløyfe på?
Gjest TS Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Lys er forsåvidt en god idé, men ikke til menneskene jeg skal til. Ananas med sløyfe var et artig forslag. Frukt generelt er egentlig en kjempebra ta-med-seg-greie. (Jeg hadde i hvert fall blitt glad for det.) Og kanskje vaniljeis til? Hm..
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hater å få lys. Jeg har ingen lysestaker til lange lys, og de bare blir liggende... Samme hvor pene de er. Godt poeng. Jeg bruker bare enkle hvite lys. Dessuten er "penhet" ALLTID svært subjektivt, enten det gjelder lys eller andre ting. Jeg har ikke tall for hvor mye grusomt jeg har fått i gave i årenes løp.
LilleBille Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg hater å få lys. Jeg har ingen lysestaker til lange lys, og de bare blir liggende... Samme hvor pene de er. Hvis ikke jodbær, en ananas med sløyfe på? Godt poeng. Jeg bruker bare enkle hvite lys. Dessuten er "penhet" ALLTID svært subjektivt, enten det gjelder lys eller andre ting. Jeg har ikke tall for hvor mye grusomt jeg har fått i gave i årenes løp. Jeg liker heller ikke lys - har skuffen full av "pene" lys fra diverse - men de passer ikke hos meg. Oransje/lysegrønne servietter og lys er ikke pent sammen med fargene jeg har på duker og annet. Jeg synes det er hyggeligere med frukt - evt. en skål med nøtter etc. Eller hva med en krydderurt - om du ikke har lyst til å ha med en blomst. Endret 8. juli 2008 av LilleBille
Matty Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 - Hva med en god olivenolje? - Nøtter, som er nevnt. - Spekemat? Synes generelt spiselige gaver er bra, da fyller man ikke opp skap og skuffer hos folk
Gjest Bolledeig Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Kake / is eller likn Jeg hadde i alle fall blitt glad for det.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Jeg hater å få lys. Jeg har ingen lysestaker til lange lys, og de bare blir liggende... Samme hvor pene de er. Kubbelys med beholder;) og/eller en grønn fin plante
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Jeg pleier å si "Jeg tar med dessert!" eller kake til kaffen el.l. dersom jeg er bedt i uformell middag.
Asa Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Når jeg blir bedt på middag tar jeg som regel med enten olivenolje, krydder eller hjemmelaget kjeks.
Gjest TS Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Det ble jordbær og vaniljeis. Og det slo godt an.
Gjest Cynthia Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Hei, Synes du har fått mange gode tips som f.eks jordbær og nøtter. Noen ganger tar jeg med snacks som jeg vet venneparet liker (f.eks tortillachips og brød), eller en kurv med god te, såpe eller andre småting ned i. Varene koster gjerne under 200-lappen, men kurven er laget med kjærlighet.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #17 Skrevet 10. juli 2008 Det er uhøflig å bringe med seg mat til vertskapet som man er invitert på middag til. Blomster og vin er en safe stayer.
Gjest Cynthia_utlogga Skrevet 10. juli 2008 #18 Skrevet 10. juli 2008 Det er uhøflig å bringe med seg mat til vertskapet som man er invitert på middag til. Blomster og vin er en safe stayer. Les: uformelt
lillesky Skrevet 10. juli 2008 #19 Skrevet 10. juli 2008 Frukt generelt er egentlig en kjempebra ta-med-seg-greie. (Jeg hadde i hvert fall blitt glad for det.) Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå