Gjest Gjest_oda_* Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hei! Nå skal dere høre her.... For ca en mnd siden hadde jeg en blødning som varte i en uke,var da 5 uker på vei.blødde mere en mensen så jeg regnet med at det var en spontanabort.Reiste til lege og han regnet med at det var det.Noen dager etter skulle jeg på ultralyd på sykehuset (pga skulle ta abort) så i dette tilfelle var jeg jo veldig glad for at det ble en spontanabort. På ultralyden var det ikke noe liv. Tok to sånne prøver for å se om værdien hadde gått ned å det hadde den,men jeg tok ikke til den var på 0,siden den hadde gått ned så sa de på sykehuset at det var nok ikke noe mere svangerskap. Så jeg roet meg med det,men følte egentlig at jeg forsatt var gravid. Hadde da samleie bare noen dager etter blødningen var over,så det er da jeg lurer på om jeg har blitt gravid på nytt så fort eller at det var abort på den ene tvillingen???har hørt om så mange tilfeller nå i ettertid. Har nå blitt veldig dårlig/kvalm,har en datter fra før å jeg ble ikke kvalm før i uke 9 med henne,så det kan jo liksom stemme nå siden det er 1 mnd siden aborten.....da er jeg jo liksom 9 uker på vei nå,men vet ikke jeg,skal til legen i morra,så blir vel send opp til ultralyd. Håpet jo på at jeg slapp "billig" unna når jeg hadde den spontanaborten,slapp liksom å ta abort,så det er litt dritt at jeg kansje må igjennom det en gang til. Håper på mange svar til en som lurer veldig.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Hei, jeg aborterte antageligvis en tvilling for noen år siden. Hadde grusomme menssmerter og store blødninger. Jordmor mente det var en tvilling som ble abortert, men var ikke sikker. Jeg var i allefall fortsatt gravid.
Gjest Gjest_HGS_* Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Jeg var en tvilling :/ Men som det ser ut som har skjedd med deg så begynte mamma å blø som om det var spontanabort. Men da hun kom til sykehuset for å rense ut av livmor, så satt jeg fortsatt der inne:) Derfor fikk jeg navnet Victoria(hadde jeg vært gutt hadde det blitt Victor). Victoria = victory, jeg overlevde.
The Kitten Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg var en tvilling :/ Men som det ser ut som har skjedd med deg så begynte mamma å blø som om det var spontanabort. Men da hun kom til sykehuset for å rense ut av livmor, så satt jeg fortsatt der inne:) Derfor fikk jeg navnet Victoria(hadde jeg vært gutt hadde det blitt Victor). Victoria = victory, jeg overlevde. Noen forskere mener at venstrehendte started livet som tvilling. Dersom en google "vanishing twin syndrome" finner en ganske mye informasjon om det. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest_HGS_* Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Noen forskere mener at venstrehendte started livet som tvilling. Dersom en google "vanishing twin syndrome" finner en ganske mye informasjon om det. Hilsen The Kitten :banantroll: Enda et mulig bevis på at jeg var tvilling, jeg er venstrehendt!
Sans Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 To historier: Ei jeg kjenner fikk store blødninger/smerter, og fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre, hun måtte bare gjennom det. På ultralyd viste det seg at det fremdeles var et foster der inne. Legen tror at hun aborterte en tvilling. Ei annen tok en test som viste at hun var gravid på dagen for forventet mens. Hun var på tidlig ultralyd i uke 12 for å sjekke hvordan det sto til, og fikk da beskjed om at hun var 8 (!) uker på vei - terminen ble beregnet, og den stemte gjennom hele svangerskapet. Teorien er at hun ble gravid og aborterte, men ble gravid igjen med en gang. Merkelig det der...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Hvis du skulle ta abort må jeg si jeg undres over at du hadde ubeskyttet sex igjen med en gang etterpå. Det hadde liksom ikke gjort noe om du ble gravid igjen da? Bare å ta enda en abort?
Gjest Gjest_oda_* Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 det går greit å ta abort,ikke no "stort" problem for meg, men bedre med en spontanabort. vi er vel kansje forskjellig!
Lassie Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 En venninne av meg ble uplanlagt gravid på p-piller, men begynte å blø veldig mye. Fikk beskjed av legen om at hun hadde hatt en spontanabort. Så hun begynte på p-piller igjen, fortsatte å leve et ganske utsvevende liv. Men så ble hun dårlig, og var hos en ny lege - lenge etterpå. Da viste det seg at hun var fortsatt gravid, hun var faktisk 4mnd på vei. I dag er den spontanaborterte ungen 8år... Så det er ikke alltid at det hjelper å måle HCG, de pleier jo å ta en UL for å sjekke at alle rester er kommet ut. Kanskje en idè å be om det...
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 (endret) det går greit å ta abort,ikke no "stort" problem for meg, men bedre med en spontanabort. vi er vel kansje forskjellig! Den holdningen der synes jeg virkelig er så forkastelig at jeg kan ikke få sagt det engang. Hvorfor kan du ikke gjøre som alle andre og bruke prevansjon? Endret 10. juli 2008 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Den holdningen der synes jeg virkelig er så forkastelig at jeg kan ikke få sagt det engang. Hvorfor kan du ikke gjøre som alle andre og bruke prevansjon? vi er vel forskjellig, er vel kansje en kald person av med da. du kan jo ikke vite hva slags forhold jeg har til prevansjon. Endret 10. juli 2008 av Furstina
Gjest Gjest_oda_* Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 nå har det seg sånn at jeg har havnet i den situasjonen,selvfølgelig syntes jeg det er dumt å bruke abort som prevansjon,å jeg hadde p-piller som jeg hadde fått av legen,men rakk ikke å begynne på de før jeg ble gravid. skulle kansje ikke hatt sex før jeg fikk mensen å kunne begynt på de p-pillene,men det hadde jeg i så fall.det er ikke no vei tilbake nå har jeg blitt gravid,å det er ikke aktuelt for meg å beholde,å jeg kommer ikke til å ta abort en gang til etter dette......viss det er no betryggene for dere...... så lenge jeg føler at det ikke er noe problem for meg å ta abort så burde vel det være greit.
Blåbæret Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 På måten du la det frem på ts så virket det som om abort var det mest naturlige for deg å gjøre. Virket som om du ville bruke det isteden for prevangsjon. Tror det er derfor noen reagerer så sterkt her. Men om dette er første (og forhåpentligvis siste) gang du gjør det blir det en annen sak. De fleste kan gjøre feil. Jeg synes ikke ts skal bli kritisert om det er første gang det har skjedd. Hadde det vert bedre om barnet vokste opp i et hjem hvor det var uønsket? Da er det bedre om ts tar abort denne gangen og forhåpentligvis lærer av det.
Furstina Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Tråden rydded. Se reglerne /Furstina (moderator)
Gjest Gjest_tinkerbell_* Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Det er vanskelig dette her... Selv har jeg tatt abort en sånn 3-4 ganger for jeg blir deprimert av p-piller. Når en er glad i å ha sex, er det ikke til å komme unna at kondomer av og til sprekker, og noen ganger glemmer en kondom osv. Så da blir det til at en tar abort. Hvor ofte tar dere abort egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Det er vanskelig dette her... Selv har jeg tatt abort en sånn 3-4 ganger for jeg blir deprimert av p-piller. Når en er glad i å ha sex, er det ikke til å komme unna at kondomer av og til sprekker, og noen ganger glemmer en kondom osv. Så da blir det til at en tar abort. Hvor ofte tar dere abort egentlig? Så ofte sprekker ikke kondomer ..
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Så ofte sprekker ikke kondomer .. Unnskyld? Hva vet du om hvor lenge jeg har hatt sex, og hvor mye? Kondomer sprekker, kanskje ikke for deg om du puler en gang i året.
Gjest Phoenix Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 Det er vanskelig dette her... Selv har jeg tatt abort en sånn 3-4 ganger for jeg blir deprimert av p-piller. Når en er glad i å ha sex, er det ikke til å komme unna at kondomer av og til sprekker, og noen ganger glemmer en kondom osv. Så da blir det til at en tar abort. Hvor ofte tar dere abort egentlig? For meg høres dette ut som "hvor ofte barberer dere leggene deres, egentlig?" Makan!!!
Gjest Bellatrix Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 For meg høres dette ut som "hvor ofte barberer dere leggene deres, egentlig?" Makan!!! Enig. Abort er ikke noe trivielt og man bør ikke omtale det som noe trivielt heller.
Gjest Screemy Skrevet 9. juli 2008 #20 Skrevet 9. juli 2008 Da jeg etter tredje gangs graviditet der alle endte i S.A. ble gravid idjen, da blødde jeg utrolig mye og jeg trodde dengangen at det var mensen.Dro på legevakten og fikk vite at jeg var gravid.Mine blødninger som hadde da vart i 14 dager (jeg var 19 år) var mest sansynlig at var en tvilling til det barnet mitt som den dag i dag er 17 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå