Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #101 Del Skrevet 11. juli 2008 Takk siste gjester! Det er absolutt verd å tenke over de synspunktene der. Da jeg ble skikkelig singel for endel år tilbake, ble jeg medlem her på KG, og syns det var befriende å kunne være anonym og få være direkte og si alt som det var. Det er nok en ganske stor forskjell på KG Glammy, og IRL Glammy i så måte. Verdimessig er jeg tradisjonell, jeg liker å være kvinnen i et forhold, alt fra matlaging, husvask og generelt å stelle for en kjæreste syns jeg er superhyggelig. Tilbakemeldingen jeg har fått fra menn, menn jeg selv mener er oppegående og kloke, selv om diverse omstendigheter ikke har gjort oss til par, sier at jeg har en avslappende og "sedativ" virkning på dem, de trives i mitt selskap og jeg får dem til å føle seg maskuline, fordi jeg er feminin. Skarp og markant er så langt fra meg som overhode mulig. Jeg sliter selv med å omgås slike mennesker. Ser det er vanskelig å formulere slike innlegg, fordi enkelte ord utløser ulike assossiasjoner. Når jeg sier direkte så mener jeg, her er en gitt situasjon: Han (har lyst til å gå på kino): "Vil du gå på kino?" Jeg (har lyst til å gå på kino): "Ja, det har jeg lyst til" I motsetning til Han (har lyst til å gå på kino): "Vil du gå på kino?" Jeg (har lyst til å gå på kino): "jeg vet ikke helt, har du lyst, er du sikker, du blir ikke sur da, eller skulle vi kanskje gjøre noe som du, øhm, jeg vet ikke altså hm????" Dette er ikke "forsvaring" i forhold til det du sa, Sotra-boy eller siste gjest. Samtidig er jo dette menn som har valgt å bli kjent med meg. Altså, jeg vet jo ikke hva første inntrykk jeg gir, jeg vil anta at første inntrykket går mye på utseendet, og da vil man kanskje ikke tro at jeg er sånn som jeg er. Vanskelig å si. *funderer litt til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5355 Sotra Skrevet 11. juli 2008 #102 Del Skrevet 11. juli 2008 Ser det er vanskelig å formulere slike innlegg, fordi enkelte ord utløser ulike assossiasjoner. Når jeg sier direkte så mener jeg, her er en gitt situasjon: Han (har lyst til å gå på kino): "Vil du gå på kino?" Jeg (har lyst til å gå på kino): "Ja, det har jeg lyst til" I motsetning til Han (har lyst til å gå på kino): "Vil du gå på kino?" Jeg (har lyst til å gå på kino): "jeg vet ikke helt, har du lyst, er du sikker, du blir ikke sur da, eller skulle vi kanskje gjøre noe som du, øhm, jeg vet ikke altså hm????" Dette er ikke "forsvaring" i forhold til det du sa, Sotra-boy eller siste gjest. Samtidig er jo dette menn som har valgt å bli kjent med meg. Altså, jeg vet jo ikke hva første inntrykk jeg gir, jeg vil anta at første inntrykket går mye på utseendet, og da vil man kanskje ikke tro at jeg er sånn som jeg er. Vanskelig å si. *funderer litt til* Hvilket førsteinntrykk tror du at du gir, da? Basert bl.a på utseende, mener jeg. Husk at jeg aldri har sett deg og kan derfor ikke bli "påvirket" av det Ofte slik at man oppfattes av andre veldig annerledes enn det en selv tror. Tok en gang en test for å avklare den type ting i jobbsammenheng, og fikk meg noen overraskelser (positive sådann). Disse mennene du har møtt som det ikke har "blitt" noe med - har du likt noen av dem? Og hvordan velger du evt. å tilkjennegi interesse for menn i date-fasen? Det er jo teoretisk mulig at du har vært uheldig og møtt kun "feile" menn. Jeg får mer og mer sansen for deg ihvertfall - Er egentlig ikke fra Sotra, men holder til i en by ikke så langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #103 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvis jeg er interessert i en mann, så sier jeg det. Altså, ikke sånn kaste meg over og "gøsje" ut, men jeg er ærlig på at jeg har lyst til å treffe ham igjen. Mennene jeg nevnte har jeg enten ikke vært forelska i, de har vist seg å være opptatt på annet hold eller så har de ikke vært interessert i å binde seg, eller så har de mistet noen de har vært glad i i bli kjent fasen. Utseendet mitt? Jeg har et utseende som ved første øyekast kan tiltrekke seg en annen type menn enn de jeg selv faller for. Med andre ord, jeg har nok et utseende som stigmatiserer en smule, og som assossieres med sex og sensualitet. Jeg forsterker ikke dette med klær og sminke, men det er sånn jeg ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5355 Sotra Skrevet 11. juli 2008 #104 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvis jeg er interessert i en mann, så sier jeg det. Altså, ikke sånn kaste meg over og "gøsje" ut, men jeg er ærlig på at jeg har lyst til å treffe ham igjen. I mine øyne bra, for menn kan være usikre selv og veldig sjelden er vi tankelesere. Men fint at du er obs på hvordan du gjør det. Tipper en del menn ønsker å føle de har litt styringen og kan føle seg en smule truet om jenten blir for aktiv. Mennene jeg nevnte har jeg enten ikke vært forelska i, de har vist seg å være opptatt på annet hold eller så har de ikke vært interessert i å binde seg, eller så har de mistet noen de har vært glad i i bli kjent fasen. Det kan virke som om du har vært litt uheldig med enkelte. Man skulle tro det fantes bra menn med litt mindre baggasje. Utseendet mitt? Jeg har et utseende som ved første øyekast kan tiltrekke seg en annen type menn enn de jeg selv faller for. Med andre ord, jeg har nok et utseende som stigmatiserer en smule, og som assossieres med sex og sensualitet. Jeg forsterker ikke dette med klær og sminke, men det er sånn jeg ser ut. Ikke for å virke dømmende her - det har jeg ingen rett til å være - men er det ditt naturlige utseende, eller har du endret på ting? Er det naturlig kan ihvertfall jeg synes det er dritsexy, men er det fake kan jeg se annerledes på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #105 Del Skrevet 11. juli 2008 Mhm, alt er meg ja... Det er det det betyr når jeg sier at det er sånn jeg ser ut. Jeg er heller ikke for aktiv nei, men driver ikke med mye spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5355 Sotra Skrevet 11. juli 2008 #106 Del Skrevet 11. juli 2008 Mhm, alt er meg ja... Det er det det betyr når jeg sier at det er sånn jeg ser ut. Jeg er heller ikke for aktiv nei, men driver ikke med mye spill. Kanskje du er for fin, at noen menn blir motløs og føler seg underlegen eller ikke bra nok? Det er jo egentlig ikke din feil, men du blir likevel offer for konsekvensene. Jeg vet da søren. Skjønner mer og mer at du grubler over situasjonen din. Hva slags menn og hvilke kvaliteter/egenskaper ser du etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #107 Del Skrevet 11. juli 2008 Kjenner deg ikke IRL, men har et par forslag: Det du beskriver som "tradisjonell verdimessig" kan oppfattes som underdaning og uten ambisjoner. Menn som er noe å satse på synes det er positivt at kvinner verdsetter seg selv høyt nok til å kreve likeverd. Menn vil ikke bare ha "enkel å ha med å gjøre", de vil også ha noen med "dyp" (akkurat som kvinner). Noen de kan diskutere med og byrne seg på. Blir det for "enkelt" føles det gjerne også overfladisk og meningsløst. Helt OK å være kompis med ei "overfladisk bimobo", men man vil ha mer substans i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #108 Del Skrevet 11. juli 2008 Hva slags menn og jeg ser etter, og egenskaper har jeg ikke så lyst til å legge ut på forum, i fare for at dette blir som for en kontaktannonse å regne. Siste gjest, jeg er verken overfladisk, bimbo eller uten dyp. Jeg er velutdannet, reflektert og ganske lur. Det å like og gjøre livet hyggelig for mennesker jeg er glad i ser jeg ikke på som underdanig, men hører hva du sier, og mulig noen kan oppfatte det slik. Samtidig vil ikke det være en mann jeg vil føle meg vel med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann30 Skrevet 11. juli 2008 #109 Del Skrevet 11. juli 2008 Kanskje du er for fin, at noen menn blir motløs og føler seg underlegen eller ikke bra nok? Det er jo egentlig ikke din feil, men du blir likevel offer for konsekvensene. Jeg vet da søren. Skjønner mer og mer at du grubler over situasjonen din. Hva slags menn og hvilke kvaliteter/egenskaper ser du etter? Bra svar, med tanke på hva som er poenget med denne tråden. Og det er at glamourgirl skal føle seg bedre akkurat nå, og ikke at hun skal lære noe som tar henne et skritt videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #110 Del Skrevet 11. juli 2008 Siste gjest, jeg er verken overfladisk, bimbo eller uten dyp. Jeg er velutdannet, reflektert og ganske lur. Hva man selv mener man er og hva man blir oppfattet som kan av og til være ganske ulikt. Det å like og gjøre livet hyggelig for mennesker jeg er glad i ser jeg ikke på som underdanig, men hører hva du sier, og mulig noen kan oppfatte det slik. Samtidig vil ikke det være en mann jeg vil føle meg vel med. Er du virkelig så sikker på at du ikke ville kunne ha det bra med en mann som liker en selvstendig jente med bein i nesa? Da tror jeg absolutt du har en alt for snever målgruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #111 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er ikke det det handler om, Mann30, men noen formulerer seg på en måte som er enklere å forstå. Det er ikke alt du har skrevet som jeg har forstått. Det har ikke noe med å jatte med og gjøre, men kanskje du tolker det slik. Forøvrig så trenger ikke tråden ha noe poeng i så måte. Jeg syns det er fascinerende å diskutere og lufte, og kaste ball om et emne som tydeligvis engasjerer. Ikke hvorvidt jeg får type, men hvordan mennesker oppfatter hverandre i møter, både på nett og IRL... Og jeg svarer også med både ironi, sarkasme og tøys... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #112 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg er velutdannet, reflektert og ganske lur. Men det betyr ikke at du er "dyp" og noe å bryne seg på. Min onkel var gift med en høyt utdannet dame med gode sosiale og teoretiske evner. Men han skilte seg fra henne fordi han ikke fikk det han søkte etter mhp kommunikasjon og dype samtaler. Hun var rett og slett for "snill og enkelt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #113 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Hva man selv mener man er og hva man blir oppfattet som kan av og til være ganske ulikt. Er du virkelig så sikker på at du ikke ville kunne ha det bra med en mann som liker en selvstendig jente med bein i nesa? Da tror jeg absolutt du har en alt for snever målgruppe. Til det første, selvsagt er jeg klar over det! Men jeg er også bevisst på hvem jeg er og hva jeg utstråler. Hvem har sagt at det å gjøre livet hyggelig for folk man er glad i er synonymt med ikke å ha ben i nesa???? Utrolig fascinerende å se hvordan enktelte vrir og vrenger på ting og tolker ord jeg selv mener har en enkel betydning helt forskjellig. Sier man at man er selvstendig, så er man skremmende og feminist, og sier man at man er snill så er man en vaskeklut, sier man at man liker å være hyggelig så har man ikke ben i nesa. Sier man at man er tydelig og enkel så kan man ikke føre en dyp samtale? Samtalepartner er vel det som har vært mitt største lodd i livet på godt og vondt...... Det skal ikke være lett og forklare hva man mener... Jeg er et sammensatt menneske, og det er jeg glad for... Endret 11. juli 2008 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loni Skrevet 11. juli 2008 #114 Del Skrevet 11. juli 2008 Du justerer deg jo etter svarene du får her inne! "Å, nei, jeg er ikke sånn!". "Å, jada, jeg er sånn!". Jeg tror du har vel høye tanker om deg selv, det er jo absolutt ingen grunner til at ikke alle mann i hele verden ligger langflate etter deg! Du er vel for perfekt, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #115 Del Skrevet 11. juli 2008 Du justerer deg jo etter svarene du får her inne! "Å, nei, jeg er ikke sånn!". "Å, jada, jeg er sånn!". Jeg tror du har vel høye tanker om deg selv, det er jo absolutt ingen grunner til at ikke alle mann i hele verden ligger langflate etter deg! Du er vel for perfekt, da... Mhm... Virker det sånn? Ja, det gjør kanskje det. Jeg prøver å lese hva som bli sagt, utdype når jeg føler meg misforstått, og være enig i ting som jeg ser kan være problematisk. Altså forsøker bruke dette som en luftingsmulighet, og ta til meg råd og annet som dukker opp. Men jeg ser at mye er ulike måter å forstå ord på. Jeg har nå skjønt at snill tenkes annerledes enn jeg tror, og at tydelig og enkel også gjør det. Det lærer meg jo mye i måten jeg beskriver meg selv på... Så ja, jeg får noen Aha-opplevelser. Og det er spennende, men nei, jeg er jo ikke enig i alt som tolkes om meg, jeg kjenner meg jo... Men jeg tar helt klart ting til meg! Syns dette er superspennende! Og noe må jeg fordøye litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 5355 Sotra Skrevet 11. juli 2008 #116 Del Skrevet 11. juli 2008 Hva slags menn og jeg ser etter, og egenskaper har jeg ikke så lyst til å legge ut på forum, i fare for at dette blir som for en kontaktannonse å regne. Fair enough, jeg var bare ute etter å finne ut om du søker menn som kan matche deg på et vis. Store forskjeller ser jeg på som potensielle problemer. Du sier selv det er forskjell på deg på KG og IRL. Da blir det litt meningsløst å synse for mye så lenge jeg kun har KG å forholde meg til. På papiret (skjermen?) virker du jo temmelig interessant. Langt fra overfladisk og bimbo som noen sier. Jeg har lest mange av dine innlegg opp igjennom og gjentar at jeg syns du virker reflektert og åpen om en hel masse. Det er bare positivt i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann30 Skrevet 11. juli 2008 #117 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er ikke det det handler om, Mann30, men noen formulerer seg på en måte som er enklere å forstå. Det er ikke alt du har skrevet som jeg har forstått. Det har ikke noe med å jatte med og gjøre, men kanskje du tolker det slik. Forøvrig så trenger ikke tråden ha noe poeng i så måte. Jeg syns det er fascinerende å diskutere og lufte, og kaste ball om et emne som tydeligvis engasjerer. Ikke hvorvidt jeg får type, men hvordan mennesker oppfatter hverandre i møter, både på nett og IRL... Og jeg svarer også med både ironi, sarkasme og tøys... Ok. Ifølge deg selv er du pen og vellykket på alle måter, men ingen av dem du liker vil ha deg som partner. Hvis du hører på de underdanige mannfolka som slikker deg oppover ryggen så bør du gjøre følgende: Len deg tilbake og vent, fordi du gjør alt riktig. De har bare ikke oppdaget deg enda. Jeg tviler på at dette er en super strategi. Jeg mener at man ofte kan sette likhetstegn mellom det å "være seg selv" og det å hindre seg selv i å utvikle seg. Jeg tror ikke du bør prøve å endre deg selv, men du bør kanskje forbedre/utvikle deg for å bli en best mulig versjon av den du er. Og dette er noe helt annet enn å være seg selv, noe som innbefatter at man fortsetter i samme gamle tralten. Her er altså mitt tips til deg: 1. Finn ut hva du gjør galt, og forbedre deg selv 2. Jakt på de mannfolka du liker Så nå er vi altså tilbake til åpningsspørsmålet ditt. Og det var hvorfor du ikke hadde kjæreste. Det er vanskelig å svare på i og med at vi ikke har møtt deg. Du kan jo f.eks. be en mann du kjenner om å være fullstendig ærlig, og be han om å svare på hva du gjør feil. For jeg er helt sikker på at det er ett eller annet med deg, og ikke alle andre. Det er selvsagt lett å skylle på at alle andre tar feil, men man kommer ikke særlig langt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #118 Del Skrevet 11. juli 2008 Godt poeng Sotra-boy... Jeg tiltrekkes og trives sammen med folk som har egenskaper som komplimenterer mine, så ikke for like, og ikke for forskjellige... Vi må matche i verdier og i kommunikasjon og forståelse, og det må være en tiltrekning der, men jeg har ikke en kravsspesifikasjonsliste fra ville helsike, hvor alt skal stemme fra stjernetegn til høyde. Får han det til å kile i magen min, har han pene underarmer og ser meg, så er vi godt på vei. (IRL-glammy er mer dempet, ja...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #119 Del Skrevet 11. juli 2008 Fair enough, jeg var bare ute etter å finne ut om du søker menn som kan matche deg på et vis. Store forskjeller ser jeg på som potensielle problemer. Du sier selv det er forskjell på deg på KG og IRL. Da blir det litt meningsløst å synse for mye så lenge jeg kun har KG å forholde meg til. På papiret (skjermen?) virker du jo temmelig interessant. Langt fra overfladisk og bimbo som noen sier. Jeg har lest mange av dine innlegg opp igjennom og gjentar at jeg syns du virker reflektert og åpen om en hel masse. Det er bare positivt i mine øyne. Her er det ihvertfall en som er kjempeinteressert. Du får registrere deg så han dere sende hverandre PM og avtale møte. Blir spennende og følge med framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann30 Skrevet 11. juli 2008 #120 Del Skrevet 11. juli 2008 Her er det ihvertfall en som er kjempeinteressert. Du får registrere deg så han dere sende hverandre PM og avtale møte. Blir spennende og følge med framover! Hehe.. tror hun allerede er klar over dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå