Gå til innhold

Menn som ikke er redd for snille piker....

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl

Jeg er kvinne, singel 30+ og har lyst på en kjæreste.

Jeg er attraktiv, smart, har orden på meg selv og økonomien, er forholdsvis stabil i humør og følelser (er kvinne, derfor forholdsvisen) jeg er snill, elsker sex, er omsorgsfull og med et stort hjerte, jeg er rett fram, har ikke mange skumle lag, jeg krangler lite og diller lite.

Jeg treffer menn og dater. Men stjernesmellen skjer ikke... Tilbakemeldingene jeg stort sett får er utrolig gode, allikevel koker de ned i to kategorier, de som vil ha meg som elskerinne og de som vil ha meg som kompis. Noen vil begge deler. Mange av dem mener endog at jeg er såpass ukomplisert at de ikke helt tror det er sant, og at de basert på tidligere erfaringer venter på at jeg skal våkne en dag som et lite knurrende monster.

Aldersmessig så treffer jeg mest menn mellom førti og femti. Dette mye på grunn av at jeg trenger en voksen mann. (og nei, det har vist seg at det ikke har så mye med alder å gjøre) de på egen alder som er tiltrekkende, er ofte (ikke alltid) opptatt.

Jeg vurderer to ting, enten å bli vanskelig, ta meg en bachelor i bitch, fordi jeg mistenker at menn egentlig liker vanskelige kvinnfolk som nekter dem sex og pikser dem hvis de ikke legger ned toalettsetet.

Eller å takke ja til sexen, så kan jeg pule dem forelsket i meg. (hørt at det pleier å skje... :fnise: )

Og for de som lurer på om jeg har tenkt igjennom både hva jeg har å tilby, og hva jeg ønsker, så har jeg det.

Rotete tråd dette, men jeg lurer vel på hvor de mennene finnes som ikke har forpliktningangst, som ikke er redd for trygge kvinner, og som har lyst på en kjæreste de kan nyte livet med...

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvordan treffer du menn, da? Jeg har ei venninne som er kjempesøt, smart, snill, morsom etc, og hun var singel leeenge før hun fant en det smalt med; det forrige seriøse forholdet var vel da hun var i begynnelsen/midten av 20-åra, det neste da hun var 31. Hun har også datet aktivt, men det skal tross alt litt til å matche ei så ressurssterk jente - og det vet man kanskje selv også? Jeg tenker at du kan ha noe av det samme "problemet", i hvert fall om ikke du faller så veldig for de mennene du møter heller, ikke at det bare er motsatt, at de ikke ønsker forhold... Jeg tror også man kan date til man blir blå, uten at man nødvendigvis treffer den rette, men at det plutselig kan skje hvor som helst; noen møtes tilfeldig på bussen, mange gjennom felles venner, interesser eller jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du Glammy, dette er litt dårlige tider å skrive slike tråder på, tipper den raskt vil bli spammet.

For meg er det egentlig et mysterium at du er singel. Fordi du må jo være drømmedama for mange menn. Pen, snill, LIKER husarbeid ( :fnise: ) og sengeaktiviteter.

Så la meg tenke litt høyt her i årsaker.

Kanskje du rett og slett er FOR pen? Det høres ut som det ikke går an, men jeg har lurt på om det gjør det. Jeg tror at FOR pene kvinner lett havner i elskerinne-kategorien. Mannen forbinder henne med sex, og da havner man i elskerinnek-kategorien og ikke kjæreste-kategorien. Samtidig tenker han at hun er så pen at det vil bli vanskelig å holde på henne på lang sikt, fordi andre garantert vil prøve seg. (Jeg synes dette er urettferdig, man KAN tross alt ikke noe for hvordan man ser ut, man er stort sett født slik, og kan ikke noe for det) Samtidig er dama så pen at han rett og slett ikke klarer å holde seg unna, selv om han ikke er interessert i et seriøst forhold, og kan kanskje gi uttrykk for noe annet. (for å få deg til køys)

Ja, jeg tror det kan være noe i at du er for snill. At en del menn er litt masokister. :fnise: Når dama bare ER snill begynner de automatisk å lete etter noe galt, eller forventer at du kommer til å sprekke på ett eller annet tidspunkt. Kanskje de også får mindre respekt for deg fordi du er så snill. Kanskje nettopp fordi du er snill har du også lett for å bli psykolog for mannen. Og kanskje har du lett for å havne i elskerinne-kategorien fordi du er for lite bitchy.

Kanskje det er for få menn. Oslo har jo kvinneoverskudd. Dette gjør det enklere for menn med forpliktelsesangst å møte kvinner, det blir mer å velge i da.

Kanskje du tenker negativt om deg selv innerst inne. På overflaten gir du ikke opp, men innerst inne, i deg selv, tenker du at du aldri kommer til å få kjæreste. Negativ tankegang har lett for å bli en ond sirkel...

Tja, det far noen av mine tanker, håper ikke du tar noe av det ille opp selv om jeg skrev direkte, ikke noe er vondt ment ment. :)

Hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann30
Kanskje du rett og slett er FOR pen? Det høres ut som det ikke går an, men jeg har lurt på om det gjør det. Jeg tror at FOR pene kvinner lett havner i elskerinne-kategorien. Mannen forbinder henne med sex, og da havner man i elskerinnek-kategorien og ikke kjæreste-kategorien. Samtidig tenker han at hun er så pen at det vil bli vanskelig å holde på henne på lang sikt, fordi andre garantert vil prøve seg.

Ja, jeg tror det kan være noe i at du er for snill. At en del menn er litt masokister. :fnise: Når dama bare ER snill begynner de automatisk å lete etter noe galt, eller forventer at du kommer til å sprekke på ett eller annet tidspunkt. Kanskje de også får mindre respekt for deg fordi du er så snill. Kanskje nettopp fordi du er snill har du også lett for å bli psykolog for mannen. Og kanskje har du lett for å havne i elskerinne-kategorien fordi du er for lite bitchy.

Greit å tenke høyt, men dette stemmer ikke. Menn liker pene damer, og jeg tviler på at noen mann tenker at: Hun der er så fin at det ikke går an å ha henne som partner. Selv om det sikkert er behagelig å tenke for seg selv at: Jeg er FOR attraktiv, og menn blir skremt vekk av min gudommelige skjønnhet ;)

Hun kan heller ikke bli for snill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann30
Jeg er attraktiv, smart, har orden på meg selv og økonomien, er forholdsvis stabil i humør og følelser (er kvinne, derfor forholdsvisen) jeg er snill, elsker sex, er omsorgsfull og med et stort hjerte, jeg er rett fram, har ikke mange skumle lag, jeg krangler lite og diller lite.

Tilbakemeldingene jeg stort sett får er utrolig gode, allikevel koker de ned i to kategorier, de som vil ha meg som elskerinne og de som vil ha meg som kompis. Noen vil begge deler.

Hmm.. Hvis du er så perfekt på alle måter, som du beskriver, så nekter jeg å tro at noen av dem du er på date med bare vil ha deg som kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Takk dere siste to! Mye å pønske på der...

Til det aller siste du skrev, Lena, så merker jeg at innsida og utsida er like nå. De har ikke alltid vært det, og jeg tror det kan ha vært grunn til tidligere single tider.

Jeg er ikke for snill, det er en misforståelse, men jeg gidder ikke krangle om ting som ikke bety noe, for å krydre hverdagen, eller hvorfor det er folk krangler om trivialiteter. Og jeg er omsorgsfull, i starten av en relasjon kan nok de to sammen føre til "for snill" misforståelsen.

For pen? :sjenert: Noen menn har sagt det ja, at jeg har et seksuelt utseende. Men sånt kan ikke jeg helt forstå og svare på.

*funderer litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Snille piker får seg kjærester de og.

Jeg tror også man kan date til man blir blå, uten at man nødvendigvis treffer den rette, men at det plutselig kan skje hvor som helst; noen møtes tilfeldig på bussen, mange gjennom felles venner, interesser eller jobb...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Hmm.. Hvis du er så perfekt på alle måter, som du beskriver, så nekter jeg å tro at noen av dem du er på date med bare vil ha deg som kompis.

Prøver ikke glamorisere meg selv her, bare så det er sagt.

Kompisbiten er i det at jeg liker øl og fotball, jeg prater om damer og sex, liker voldsfilmer og videospill og kan snakke om biler og båter og har nok en litt "maskulin"-approach til ting. Også det med det seksuelle, og driver ikke med alt for mye "følerier"... God til å lytte, og kommer med råd menn liker, sånne "Dette må du gjøre for å fikse det" råd...

Og til den begge deler, så er det knullekompis, og fdet er ikke kjærest for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Mannfolk er forskjellige, men du skremmer de kanskje litt med den røffe væremåten din. På et eller annet tidspunkt kommer du nok til å møte en som setter pris på det også. Noen mannfolk er veldig opptatt av at kvinner skal være feminine, kle seg sexy, bruke sminke og trippe på høye hæler. Noen mener nok også at kvinner skal smile pent, være mer opptatt av såpeserier enn fotball osv. Jeg sier ikke at du skal forandre væremåte, men jeg tror den kan være noe som skremmer mannfolka litt vekk. Jeg tror du finner en mann som setter pris på dine egenskaper, men at du må være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Takk Bella!

Mulig det er kombinasjonen av at jeg er så utrolig feminin, høye hæler, sminke og jålerier og den rett på sakete være måten som blir litt forvirrende...

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Takk Bella!

Mulig det er kombinasjonen av at jeg er så utrolig feminin, høye hæler, sminke og jålerier og den rett på sakete være måten som blir litt forvirrende...

Hm...

Det tror jeg og, men det betyr ikke at Mannen med stor M ikke er der ute et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg hadde oppskriften på dette her - da hadde jeg tatt patent og solgt den på boks!

Kjenner flere jenter som deg - flotte damer, som bare ikke finner han som stemmer helt. De dater og møter, men det blir liksom alltid et eller annet feil.

Jeg skjønner det virkelig ikke.

Jeg lurer på om det rett og slett er reinspikka flaks inne i bildet enkelte ganger..? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Takk! Dere er nå søte, og komplimentende damer. Hjelper litt det også :sjenert:

Tror nok, helt klart det har med flaks å gjøre også, ja. De to siste jeg datet, som det kunne blitt noe mer med, gikk begge gjennom personlige kriser med dødsfall og den slags. Og når man er i starten av en relasjon, så er ikke det nødvendigvis da man kommer nærmere av styr.

(og til orientering, jeg er ikke kommet dithen at det er Mr. Right NOW! som jeg leter etter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sier de mennene du treffer at du IKKE er et kjæresteemne for dem ?

Eller er det bare at menn ikke vil love for mye med en gang og dermed definerer seg som elsker ikke kjæreste ?

Vet ikke i hvilken setting du treffer menn - er det via nett så går det jo an å bruke litt mer tid før man treffes slik at de blir kjent med deg og ikke utseende/fremtoningen din ?

Det beste er jo hvis man kan bli kjent med en mann i normale omstendigheter - feks. hobby/jobb/via venner slik at man ikke er rett på datingbiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl

Punky, ja, det er det de sier. Hvis de mener noe annet, så må de si det, syns jeg.

Jeg har prøvd nett noe, men mest jobb, venner, kaféer og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva slags menn går _du_ etter da? Det er vel ikke alle typer man passer med? Noen menn som det har vært lovende med men som du selv ikke har villet ha?

Du har sikkert ikke vært single hele livet, hvilke menn har du hatt det best med? Er det deres eller dine grunner til at det ble slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg vet akkurat hvilke menn jeg går etter og passer sammen med, og jeg vet også hvorfor det har blitt slutt, og hva jeg trives med. Vært singel med vilje en stund for å finne ut av dette, og tenke litt på det.

Er ikke der problemet ligger for meg.

(men takk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke problemet at du ikke treffer menn i utgangspunktet, men mer at de ikke blir værende, hvis jeg har forstått deg rett..? Ellers skulle det vært gøy å hooke deg opp på blinddate med en kompis av min kjæreste, 40 år, advokat, høy og kjekk mann. Tihi.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...