Gjest ring på fing Skrevet 8. juli 2008 #1 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei! Fikk en nydelig ring av min forlovede, litt over 1/2 karat sten i hvitt gull. Siden prisen er betraktelig mer enn jeg hadde klart å "hoste opp" hvis jeg surret den bort ble jeg anbefalt å forsikre den. Har søkt på nettet,men finner ikke noen enkle forklaringer på hvor man får en sånn forsikring... Er det noen her som har forsikret sine smykker? Ev hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 8. juli 2008 #2 Del Skrevet 8. juli 2008 Trodde smykker inngikk i innboforsikringen (og reiseforsikring for når man er utenfor huset)? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ring på fing Skrevet 8. juli 2008 #3 Del Skrevet 8. juli 2008 Er visst en regel at en enkelt ting skjelden erstattes med mer enn 10.000 (da må man ha egen forsikring, mao lurt å også ha bunad forsikring osv på ting som koster litt mye), siden ringen kostet godt over det, ville jeg ikke fått igjen nok penger til å kjøpe en ny ring. De sier i gullsmedbutikken at en bør forsikre smykker til over 5000,- med en smykkeforsikring. Er ikke i byen nå(men sitter på fjellet og koser meg) får jeg ikke sjekket mer enn å spørre her inne :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålejenta Skrevet 8. juli 2008 #4 Del Skrevet 8. juli 2008 Ja, og jeg tror det er greiere å få igjen på forsikring hvis du mister ringen din i hjemmet (dvs innbrudd, brann o.l.) da den går på innboforsikringen. Er du utenfor hjemmet gjelder reiseforsikringen som har en langt dårligere tilbakebetaling hvor de blant annet kalkulerer med sannsynlighet for at du ble frastjålet smykket ditt... Det vil for eksempel si at de kan kalkulere med at det var veldig sannsynlig at noen stjal smykket ditt til f.eks 30.000 kr hvis du gikk med det åpenlyst i et fattig land... Der anbefales da spesielle smykkeforsikringer. Tror dette er noe du kan få ordnet der hvor du har de andre forsikringene dine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #5 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei, for å forsikre så tror jeg du må ha en takst fra gullsmed først som sier noe om verdien. Ring de du har de andre forsikringene deres gjennom å sjekk hva de sier. Når jeg fikk min forlovelsesring (aliansering med diamant) så fikk vi en slags forsikring gjennom gullsmeden som varte i noen år, men bør nok oppgradere når det settes i flere stener. Sjekk ut: https://www.gjensidige.no/forsikring. Der står det noe om verdigjenstandsforsikring, der inngår alt mulig rart som har litt mer verdi enn vanlig innbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 8. juli 2008 #6 Del Skrevet 8. juli 2008 jeg har diverse forsikringer op klokker og smykker. ethvert selskap gir deg dette, men du må komme med kvittering eller en bekreftelse på verdien av smykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå