Gjest tåpen Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Er det noen bokklubben-guruer som vet hva jeg skal gjøre? Sånn jeg har forstått det hittil, så må jeg altså betale regningen, og sende boken tilbake? Får jeg en slags tilgodelapp? :S
Malama Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Dumpet en ned i postkassa mi også nylig. Ikke at det gjør noe, det gjør jo det av og til, men dette var ei bok hverken jeg eller min mann kommer til å lese. slik det sto i papirene som fulgte med mi bok i alle fall skal jeg betale regninga, sende boka tilbake, og pengene blir godskrevet min konto hos dem så jeg kan kjøpe noe annet for dem. Så det blir løsninga, bare jeg roter meg til å sende den tilbake før fristen går ut da, det er vel frister på det der som så mye annet.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Er det ikke en smule frekt å sende ut bøker som man ikke har bestilt?
Adonia Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 hvis du er i oslo kan du jo levere den på utsalgsstedet til bokklubben i nydalen. da slipper du å betale noe som helst
Gjest tåpen Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Kommer til å følge så utrolig godt med i fremtiden. Vil ikke ha flere bøker.
Malama Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Er det ikke en smule frekt å sende ut bøker som man ikke har bestilt? Når man er MEDLEM i en bokklubb har man når man MELDTE SEG INN godtatt betingelsene, som er at de sender deg månedens bok om du ikke avbestiller denne. Det er selvsagt ikke frekt av bokklubben å holde sin del av løftet: de sender deg de bøkene du ikke sier fra at du ikke vil ha. Det er jo det som er poenget med en bokklubb, i motsetning til ordinære bestillinger i nettbutikker... og tross alt altså årsaken til at bokklubber eksisterer. At noen, som trådstarter åpenbart, melder seg inn i en bokklubb uten å ha noe ønske om å motta en eneste bok fra dem (med andre ord bare for å få innmeldingsgaven) er jo helt lovlig, men man kan jo ikke anse det som FREKT at blokklubben gjør akkurat det man ba dem om da man aktivt meldte seg inn i klubben...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Æsj, jeg må skrive på en lapp hvilken bok jeg vil ha levert tilbake! :S Yuck!
theamoren Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har bare har sent boka og regninga i retur. sånn som den kom, i den pakka.... er det helt på jordet det?
Frk. Stella Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Fra Bokklubben.no Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? I henhold til angrerettloven kan du returnere varen innen 14 dager etter mottak dersom du ikke ønsker den. Du må returnere den ubrukt, med faktura og i originalemballasje. Du må selv betale returporto. Husk å fylle ut og returnere angrerettsskjemaet som følger med pakken. Porto for én bok er vel rundt 50kr, tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Ja, men hvis du betaler for boken så slipper du å betale for returen.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har returnert den med jobbposten når dette har skjedd meg. Hø hø.
Malama Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Stjele fra jobben i tillegg ja... ikke akkurat noe å skryte av...
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Nå vet jeg ikke hvor relevant dette er i denne sammenhengen, men min erfaring med bokklubben i det siste er følgende: de registrere bestillinger og sender ut bøker man ikke har bestilt og ikke har mulighet til å avbestille. Jeg har mottatt 2 slike bøker hvor jeg kan bevis at de har gjort en feil. Da har jeg sendt bøkene tilbake uten å betale porto. Hadde jeg derimot glemt å avbestille en bok betaler jeg for returen uten problemer. Men man bør være litt oppmerksomme på dette akurat nå, da jeg som sagt har opplevd dette 2 ganger på relativ kort tid. Jeg har logget meg inn for å avbestille bøker og oppdaget av det er bestilt bøker på meg frem i tid. dvs den 31 mai sto det av jeg hadde bestilt en bok 3 juni osv. IOngen mulighet til å avbestille, og ved kontakt med bokklubben fikk jeg kun beskjed om at jeg kunne returnere boka, mot at jeg betalte porto. akkurat ja... det skjer ikke!!!!! Ikke så lenge de har gjort en feil... Når jeg da oppdaget at de hadde gjort det samme en gang til sendte jeg enda en mail, men den har jeg enda ikke fått svar på, men men det har jo bare gått 3 uker. de reagerer nok snart... Sukk!!!!!!
Gjest Skya Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har bare har sent boka og regninga i retur. sånn som den kom, i den pakka.... er det helt på jordet det? Sånn gjør jeg og det, og jeg har aldri fått noen problemer pga. det. Synes det er enklest på denne måten, så da bruker jeg heller noen kroner på porto.
vilja Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har også avbestilt bøker langt før fristen, og de har kommet lell. returnerte en gang uten å beale noe. Fikk melding om at det fikk gå for denne gang... Noen har jeg beholdt lell, andre har jeg gitt bort i gave. Ellers er returporto 55 kroner. Nå har jeg meldt meg ut av alle bokklubber. PHU
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå