Gå til innhold

Kombinere skinn og mikorofiber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fryktelig lyst på ny sofa i løpet av sommeren/høsten, men jeg har et aldri så lite dilemma. Pga at jeg har katt (som tidligere har kloret opp et par stoffstoler) tar jeg ikke sjansen på å kjøpe stoffsofa, og jeg står da igjen med alternativene skinn- eller mikrofibersofa.

Er ikke helt sikker på hva jeg foretrekker av disse to, men så har jeg altså en sånn Poäng lenestol i skinn fra Ikea, og mitt spørsmål til alle dere med nese og interesse for interiør der ute er; for å utvide mulighetene litt, kan jeg se både på mikrofiber- og skinnsofaer, eller vil en kombi av skinnstol og evt mikrofibersofa ikke bli pent?

På forhånd tusen takk til alle som vil dele sin mening om saken :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at hvis du liker begge deler så skal du ha begge deler. Hvis man er veldig vedlig opptatt av at alt matcher perfekt og at man kan se stuen sin i Bonytt, så er det kanskje ikke korrekt, det vet jeg ingenting om - men hvis du synes det passer i fargen, så er mix av materialer bare kult synes jeg - stilmix kan også være kult - det viktigste er at du gjør det med omtanke, fordi du synes det er fint - da blir det fint.

Vi har selv et ganske eklektisk, gammelt og nytt, stram stil i noe og mer gammel stil og arvet i noe annet - miksen er oss, et hjem og vi får faktisk stadig ros for hvordan vi har innredet (jeg, dette kan ikke mannen min ta æren for) - for vi har gjort det med omtanke. Ikke for at ha andre mener er viktig, at vi synes det er ålreit er det som betyr noe. Så synes du dette er spennende så går du for det.

Og jeg kan ikke se at skinn og mikrofiber skal være verken dristig eller feil sånn egentlig - fargen er av mer betydning - synes jeg.

Skrevet

Takk for et godt svar, Tusenfryd! Du har nok helt rett i det du sier :jepp: I mellomtiden har jeg tatt meg en runde og sett på litt forskjellige sofaer i skinn og mikrofiber, og det ser foreløbig ut til at jeg ender opp med en i skinn.

Hurra, gleder meg til ny sofa er i hus :juhu:

Skrevet

Jeg synes det er kult å mikse! Jeg har mikrofiber-sofa fordi vi også har katt. Jeg vurderer likevel å skaffe meg en skinnstol. Synes forskjellige tekstiler er stilig. I stedet koordinerer jeg treverk og farger.

Skrevet

jeg har faktisk en microfibersofa 2-seter, og en skinnsofa 3-seter^^ Nå er ikke skinnsofaen så moderne (10 år) men jeg syns kombinasjonen er helt kurrant. De er dog i gyselige farger (beige og rødbrun) så det er litt negativt... Men ny sofa here i come!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...