Gå til innhold

Har du demonstrert?

Fremhevede innlegg

Gjest *Mim*
Skrevet

Har du demonstrert noen gang?

Jeg har gått i mange 1.mai- og 8. mars-tog da jeg var liten, og et i fagforeningssammenheng når jeg var voksen.

Har det noe for seg, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg har demonstrert for fri hasj.

Men på mine eldre dager har jeg blitt for kynisk til å tro at det har noen effekt.

Gjest StockDama
Skrevet
Jeg var på en demonstrasjon mot sirkus en gang. Fikk mye kjeft der og da, av folk som mente at "man må jo tenke på barna!"... Men jeg tror det kan være med på å åpne øynene på noen. Var flere jeg snakket med der også som aldri hadde tenkt på at dyrene kanskje ikke har det så bra på sirkus, og som skulle tenke litt mer over det.

......"tenk på barna"?? De kan da umulig ha vært seriøs, og om de var det så mangler de noen skruer. Duste mennesker...

Har gått i en mot rasisme marsj...tror neppe det hadde noe for seg =p

Gjest Gjest_malle_*
Skrevet

Kommer bare på at jeg har gått i demonstrasjonstog for opprettholdelse av lokalsykehuset og i d.tog for en lokal sak ang industrien. Tror nok det var med på å påvirke politikerne.

Så var jeg på en demonstrasjonskonsert en gang, også da for en lokal sak ang industrien.

Ellers skriver jeg under på en del ting. Siste underskrift gikk til bedre støtte av private barnehager og en lokal nei-til-vindmølle sak. Er litt skeptisk til å gi underskrift på data, da disse sakene kommer opp når man driver med navnesøk. For min del er det ikke bestandig så kjekt at arbeidsgiver ser hvor jeg står politisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer faktisk ikke på noe :klø: Jeg føler meg stort sett ukomfortabel bare ved tanken på en slik setting, men jeg skriver under på kampanjer jeg er enig i og sånt da...

Skrevet

Jeg har demonstrert mot sirkus en gang. Jeg tror det har noe for seg, det er viktig å vise at det er mennesker som reagerer mot slik ting blir gjennomført i dag.

(Ja, vi fikk også kjeft fordi vi "ødela for barna").

Skrevet

Alltid ute på tur 8. mars og 1. mai, og slenger da innom andre demonstrasjoner jeg finner interessante. Om det har virkning? Tja, man synliggjør ihvertfall saken!

Skrevet

Jeg demonstrerte mot dyreforsøk i mine yngre dager. Tror ærlig talt det ikke var så mange som brydde seg. Dessverre.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Ødelegge hva da for barna? Sirkus ser da bare latterlig ut. Jeg har aldri vært på ett i hele mitt liv, og er ikke noe ødelagt for det.

Jeg har gått i 1. mai-tog, men det var fordi jeg spilte i korps.

Skrevet

Nja, på en måte. Har vært på med på en marsj for felles ekteskapslov.

Har vært med på en marsj på kvinnedagen et år og diverse politiske ting.

Om det har noe for seg, tja, folk ser iallefall saken, om de bryr seg eller ei vet jeg ikke.

Angående det med sirkus, de fleste lar ikke barna vite hva som skjer rundt dyrene. Søsteren min lærte det for noen år siden. Hun var vel 9 eller 10(12 i år). Hun fikk sjokk og sluttet faktisk å gå og forteller andre barn hva som skjer med dyrene/forholdene rundt dem. Det er ikke like godtatt blant andre familier, hun ødelegger jo gleden..

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Skrevet

Jeg har gått i en del 1.mai-tog, demonstrasjoner for Palestina, mot krigen i Irak, mot rasisme bl.a.

Jeg vil aldri la være å tro at det virker. Hvis jeg begynner å tro det er det ikke så mye igjen for den vanlige mann å gjøre i saker en engasjerer seg i.

I tillegg til å vise andre hva en mener, hjelper det også på ens eget engasjement.

Mitt engasjement går iallefall igjennom taket etter en demonstrasjon!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var med på en demonstrasjon mot Blaze da de først åpnet. Ganske gøyalt for ei jente fra landet - blitzerne delte ut egg, og FRpU fikk lov til å stå bak politisperringene og kaste egg tilbake, før de fikk skyss av politiet tilbake til huset sitt :ler:

Men om jeg skulle demonstrert idag, ville jeg nok demonstrert for/mot viktigere ting enn noen bare pupper.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Og hvem påsto at FpU ikke brydde seg om kulturen :-D

Skrevet

Har demonstert mange ganger for/mot mye forskjellig. Jeg tror det hjelper -om det ikke har noe umiddelbar effekt får man -som Wadjet sa -synliggjort saken og eventuelt bidra til at det vekkes tanker og problemstillinger som kan bli avgjørende ved en senere anledning.

Og hvem påsto at FpU ikke brydde seg om kulturen :-D

:skratte:

Gjest Nishiki
Skrevet

Gått i rasisme-tog en gang, samt 1 maitog som liten.

Skrevet

Jo, jeg gikk i et demonstrasjonstog til støtte for lokalsykehuset en gang. Og så mener jeg å huske at vi demonstrerte for et eller annet da jeg gikk på vgs., men neimen om jeg husker hva vi var for (eller mot) i det tilfellet.

Skrevet (endret)

Jeg har gått i mange 1.mai og 8.mars - tog opp gjennom årene og det er en årlig tradisjon både i min egen vennekretsen og hjemme.

Ellers har jeg gått i demonstrasjonstog i andre sammenhenger, noe som er ganske naturlig siden jeg er politisk aktiv. Gikk f. eks også i demonstrasjonstoget mot rasisme angående drapet på Benjamin Hermansen. Det er nok en av de sterkeste opplevelsene jeg har opplevd noen sinne.

Ellers tror absolutt det betyr noe. Og uansett så gjør jeg det for å vise min støtte og fordi jeg føler det er min plikt. Da har jeg ihvertfall gjort noe, så får andre skrike på sidelinja og mene det er feil, men da har jeg tatt et standpunkt. Ikke alle kan si det samme.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...