Gå til innhold

tomatplanter

Anbefalte innlegg

Gjest Polarlys
Skrevet

Hei!

Har sådd tomatplanter, og er usikker på hvordan det er med kniping av skuddene. Vet at det er noen skudd som skal knipes, men er ikke sikker på hvilke det er.

Håper det er noen som kan gi meg tips om dette.

Hilsen Polarlys

Gjest Étoile
Skrevet

Skuddene som skal knipes er de som vokser i vinkelen mellom selve stengelen og "greinene" som vokser ut. Plantene får flere tomater dersom man er nøye med å knipe bort de overflødige skuddene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hæææ????

Prøver å se på mine planter hvor disse skuddene sitter. Men klarer ikke å se noen... Kanskje jeg ikke helt forstod hvor jeg skulle finne dem: I vinkelen der hvor greina begynner på stengelen - stemmer dette??

Plantene mine har nå så smått begynt å blomstre - når kommer tomatene?

Skrevet

Ikke alle tomat-sorter trenger å knipes. Har selv en vanlig tomatplante som nå har begynt å blomstre, nå ser jeg at det begynner å komme skudd inne ved stengelen. Jeg (eller rettere sagt sønnen...) har også 4 planter av cherry-tomat, de er det allerede kommet 5 grønne tomater på. Og det enda de står innendørs og jeg ikke har gjort noe for å bestøve dem. :D

Vet ikke hvor lang tid det tar fra de blomstrer til tomatene er modne. Våre planter blomstret vel for 3-4 uker siden og nå er det altså grønne tomater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...