Catanova Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Fra og med august skal jeg og samboeren min leie en sokkelleilighet, som en venninne av meg bor i nå. For et par månder siden oppdaget hun at doen lakk vann ved gulvet, og at dette vannet gjorde at gulvet ble oppsvulmet. Fargen på gulvet endret seg også. Det er et slags gummigulv, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Det er ikke fliser, men typisk gammelt baderomsgulv. Mens hun bodde der har hun gått rundt å vært mye forkjølet, snufset og slikt. Hun har lurt en del på om det kan være muggsopp. Nå (hun er ikke der for tiden pga sommerferie) så tok vi oss en tur opp i leiligheten for å pakke sammen sakene hennes og flytte over våres ting. Da merket vi at badet hadde fått en veldig vond stank. Vi har sagt i fra til huseieren, og hun har snakket om å få gjort noe med det. Hun er litt treg av seg... Det kan jo også hende det er vanskelig å få tak i noen profesjonelle som kan se på det, med tanke på at det er sommerferie.. Dersom samboeren min og jeg flytter inn der i august, uten at noe er gjort, kan dette være farlig for helsen vår? Vet jo at det ikke er bra å leve blant muggsopp.. Denne doen er meget liten (badet og doen er separert i hvert sitt rom) og døren er igjen hele tiden for at lukten ikke vil bli spredt rundt over alt. Er det noe vi kan gjøre selv for å bli kvitt muggsopp?
Gjest Gjest_MH_* Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hadde ikke flyttet inn der. Høres ut som om toalettet må totalrenoveres. Ikke godt å si hva som vokser der før man har pillet det fra hverandre:) Fra og med august skal jeg og samboeren min leie en sokkelleilighet, som en venninne av meg bor i nå. For et par månder siden oppdaget hun at doen lakk vann ved gulvet, og at dette vannet gjorde at gulvet ble oppsvulmet. Fargen på gulvet endret seg også. Det er et slags gummigulv, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Det er ikke fliser, men typisk gammelt baderomsgulv. Mens hun bodde der har hun gått rundt å vært mye forkjølet, snufset og slikt. Hun har lurt en del på om det kan være muggsopp. Nå (hun er ikke der for tiden pga sommerferie) så tok vi oss en tur opp i leiligheten for å pakke sammen sakene hennes og flytte over våres ting. Da merket vi at badet hadde fått en veldig vond stank. Vi har sagt i fra til huseieren, og hun har snakket om å få gjort noe med det. Hun er litt treg av seg... Det kan jo også hende det er vanskelig å få tak i noen profesjonelle som kan se på det, med tanke på at det er sommerferie.. Dersom samboeren min og jeg flytter inn der i august, uten at noe er gjort, kan dette være farlig for helsen vår? Vet jo at det ikke er bra å leve blant muggsopp.. Denne doen er meget liten (badet og doen er separert i hvert sitt rom) og døren er igjen hele tiden for at lukten ikke vil bli spredt rundt over alt. Er det noe vi kan gjøre selv for å bli kvitt muggsopp?
Catanova Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Jeg hadde ikke flyttet inn der. Høres ut som om toalettet må totalrenoveres. Ikke godt å si hva som vokser der før man har pillet det fra hverandre:) Er vel ikke noe farlig å flytte inn dit selv om det er litt mugg der vel. Er ikke lenge siden det ble sånn heller, så kan jo ikke ha spredt seg så..
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Kast toalettet på fyllinga, og røsk opp gulvbelegget. Så ser dere hvor galt det står til. Er det betonggulv så er det kanskje nok med en klorinvask, før man legger nytt gulv og setter på plass nytt toalett som ikke lekker. Dvs en liten jobb. Er det spongulv under, så må dere sikkert skifte gulvplater og kanskje enda mer i undergulvet. Lykke til! Snakk med huseier, og få fart på sakene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå