Gå til innhold

Drømmer du i farger?  

3 stemmer

1. 1. Drømmer du i farger?

• Ja, alltid!
      47
    • Ja, av og til.
      5
    • Nei, aldri.
      2
    • Vet ikke!
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

For lenge siden trodde jeg at alle drømte i farger da jeg alltid har gjort det selv. Men etter å ha spurt forskjellige personer om det har jeg funnet ut at det er det slett ikke alle som gjør!

Hvordan er det med deg, er du deg bevisst om du drømmer i farger eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...det har jeg aldri tenkt over..husker veldig sjelden drømmene mine..

Skrevet

Kan ikke husket å ha snurra svart/hvitt på de drømmene jeg husker iallefall..... :lol:

Skrevet

Ikke noe jeg har spekulert særlig mye over, men tror nok jeg hadde husket det hvis jeg pleide å drømme i sort/hvitt i allefall.

Jennifer

Skrevet

Det aner jeg faktisk ikke :o

Skrevet

Jeg drømmer alltid i farger. Kan ikke huske en eneste gang jeg ikke har gjort det...

Skulle forøvrig hatt ett kamera til å ta opp noen av drømmene mine.. Tror noen av dem kunne blitt utrolig bra filmer. Forvirrende som rakkern, men underholdende :ler:

Skrevet

Ja, men en gang kan jeg huske at alt hadde fordreide farger.

Skrevet

Drømmer i farger. Husker de fleste av drømmene mine, og da er farger alltid med.

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, jeg drømmer i farger. Hukser de GRØNNE trærne i skogen der jeg løper, den RØDE gardina i huset de vi var.

Har lest noe om at de fleste faktisk drømmer svart/hvitt. Mamma hadde og så lest dette, og hun spurte meg. Både jeg og min mamma drømmer i farger. I alle fall de drømmene vi husker.

Jeg trur ikke at "jeg ville huska/visst det om jeg drømte i sort/hvitt", men HUSKER ting i farger fra drømmene mine. Derfor vet jeg at jeg drømmer i farger.

Skrevet

jeg drømmer i farver og med lugt og smag bruger vel alle mine sanser når jeg drømmer...

Gjest Milah
Skrevet

Trodde alle drømte i farger jeg...

Vet noen hvorfor noen gjør det, mens andre ikke... ??!! Litt interessant i grunn..

Skrevet

Har en følelse av at det hverken er farger eller ikke er farger i

drømmene mine, om noen skjønner hva jeg mener....... :o

Gjest Mzfire
Skrevet

Ja jeg drømmer i farger. Husker farger etter en drøm. Tror jeg alltid drømmer i farger. Som flere har sagt hadde jeg husket det om jeg hadde drømt i svart hvitt

Gjest Huldre-Lise i.i.
Skrevet

Jeg drømmer alltid i farger. Kan ikke huske å ha drømt uten farger noengang!

Skrevet

Morsomt at det er så mange som har en aktiv og kreativ underbevissthet! :D Etter å ha spurt venner og kjente om det samme virket det som om det er heller få personer som drømmer i farger. Jeg tror at hvis man ikke er sikker på om man gjør det - så gjør man det ikke. Av den grunn at vi som drømmer i farger husker at vi drømte om GRØNNE trær og RØDE gardiner akkurat som Fredagsbarn sier. Men hvorfor er vi så forskjellige når det gjelder vår oppfattelse av vår drømmeverden? Noen som har en teori om det?

Skrevet

Jeg drømmer alltid i farger. Husker spesielt en gang jeg drømte at jeg var og padlet nede i en kloakk(!), og der fant jeg en nydelig, stor korall i skinnende blått nede og gnistrende rødt oppe...

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg er litt enig med deg, dersom man ikke vet om man drømmer i farger, så trur ikke jeg at man gjør det. Mange sier at de "sikkert ville huska det om de ahdde drømt i sort /hvitt" og at de derfor menr de drømmer i farger. Men, dere VILLE HUSKA DET om dere drømte i farger også, og det husker dere heller ikke? husker ikke om det er sort hvitt, husker ikke om det er farger, så antar farger, selv om farger er minst vanlig?

Jaja, jeg benekter ikke at noen av dere drømmer i farge altså. Jeg bare vet at ejg selv gjør det fordi jeg husker nettopp FARGENE som en VIKTIG del av drømmen når jeg våkner....

Skrevet

Nettopp Fredagsbarn! Noen har et mer aktivt drømmeliv enn andre på alle måter. Er ikke noe hverken positivt eller negativt med det - bare er slik. Jeg synes det er spennende å høre om andres drømmer!Underbevisstheten vår er en reell del av vår personlighet og jeg tror vi bearbeider inntrykk og opplevelser når vi drømmer.

Skrevet

jeg har nu et teori om hvorfor nogen drømmer i farver og andre ikke, tror nu det har noget at gøre med hvordan vi bruger vores hjerne, som alle ved så bruger nogele mere højre end den venstre halvdel af hjernen, tror det har meget at sige om man bruger den kunstneriske side af hjernen eller den matmatiske, selv har jeg altdig buget mit kreative side af hjernen mere.

Skrevet

Høres fornuftig og logisk ut det du sier Ann Forup! Det sies at alle kan trene seg opp til å bruke den venstre hjernehalvdelen mer. Har lest et sted at kvinner har lettere for å bruke begge hjernehalvdelene sammen enn det menn har. Er kanskje noe i det ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...