Milly:) Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har blandingshud - er blank i t-sonen og har ellers normal/tørr hud med en del kviser til tider. Jeg bruker Special Cleansing Gel og Skin Smoothing Cream nå. Problemet er at jeg blir fort blank i huden og har svarte prikker som ikke vil gå bort.. Nå har jeg i min desperasjon bestilt produkt etter produkt på Strawberrynet, og venter nå spent på Active Moist (som jeg tenker er riktigere for huden min nå om sommeren), Multi-active Toner, Daily Microfoliant og The Face Brush. Hva tror dere, kan dette hjelpe? Jeg skal også bli flinkere til å rense både morgen og kveld, samt gå tilbake til mineralsminke. Blir veldig glad for tilbakemeldinger og tips.
Saeria Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Blir du veldig blank i huden, og spesielt om du har fete partier, vil oil control lotion kunne hjelpe. Den gir fukt, men holder huden matt hele dagen.
Hilde Christina Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Enig med personen over, men hvis du sliter med å finne riktige produkter fra Dermalogica, hvorfor ikke prøve et annet merke....?
Milly:) Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2008 Enig med personen over, men hvis du sliter med å finne riktige produkter fra Dermalogica, hvorfor ikke prøve et annet merke....? Vel, fordi jeg allerede har en del produkter fra serien, og fordi jeg har bestilt alle de jeg nevnte.. Dessuten aner jeg ikke hvilket merke jeg skulle prøvd. Tar gjerne imot tips da, men jeg må i første omgang teste det jeg allerede har kjøpt. Sliter igrunn ikke med å finne riktige produkter heller, er veldig fornøyd med rensen og har vært fornøyd med kremen i vinter i alle fall. Oil Control Lotion har jeg tenkt på ja.. men vil ikke denne gjøre huden min tørrere? Har veldig lett for å få tørr, ru hud når jeg sminker meg, og er redd for å gjøre det verre. Hadde tørr hud før, så det er vel kanskje det jeg egentlig bør tilpasse produktene etter? Eller? Hva tror dere om å bytte Skin Smoothing Cream med Active Moist da?
tante fiolett Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Hei! Har selv brukt mye Dermalogica, og blir som deg lett blank. (fet underhud, men tørr overhud) Jeg synes Skin Smotthing er for tung om sommeren, i alle fall på dagtid, og at Active Moist fungerer mye bedre. Jeg ville i alle fall prøvd denne før du evt prøver oil control lotion. Multi active toner synes jeg gjør svært lite for huden. Jeg brukte den tidligere, men har sluttet med den. Du kan evt forsøke Hydrating booster under kremen for å få opp fuktnivået på de tørre partiene. Daily Microfoliant er et veldig godt produkt! (Jeg bruker også den, og Special cleansing gel) - hjelper bra til å jevne ut huden - både på tørre og fetere partier. Men alle har ulik hud, så du får prøve deg fram - lykke til!
Milly:) Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 Takk for svar. Da prøver jeg Active Moist i sommer, og ser hvordan det går. Håper Multi-active toner også gjør et eller annet for huden min, for nå har jeg jo kjøpt den.
venus_ Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Hvis du er plaget med fet hud anbefaler eg deg å prøve Dermalogicas Dermal Clay Cleanser istedet. Også vil jeg bare si at Oil Control Lotion som ble nevnt over her, ikke gjorde noe mer for meg enn at jeg fikk tørr hud på nesen og i panna.
Malina Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Jeg bruker også mest av active moist på sommeren. smører ssc om jeg får tørre partier.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Hei Jeg er hudterapeut og har jobbet mye med dermalogica igjennom årene. Jeg syns det høres ut som du trenger fukt jeg, siden du lett blir tørr i huden. Nå har jo ikke jeg sett huden din, så det blir jo egentlig gjetning dette her, men for meg kan det høres ut som at huden din produserer fett fordi den føles for tørr i utgangspunktet? Daily microfoliant vil være flott uansett fordi den fjerner hud som ligger i veien for næringen fra kremene du bruker. Og du fjerner hudrester som ligger over talgkjertlene og hindrer talget å komme ut, og sorte prikker dannes. Active moist kan være fin for deg i sommer, men pass på at huden din ikke bli tørr. Så jeg ville brukt skin smoothing cream på natten uansett. Så hadde det nok vært en ide å supplere med en fuktmaske, og kanskje en leiremaske som du kan bruke KUN der du har sorte prikke rog blir blank.... Kremeksfolianten til dermalogica er også heeeeeelt super!!!! Lykke til da. Håper du ble litt klokere. Jeg syns i alle fall det ser ut til at du kjenner huden din godt, og at du har valgt ganske riktige produkter. Jeg vil bare avslutte med at jeg IKKE vil anbefale oil control lotion til deg. Den vil nok holde deg matt, men huden din vil bli tørrere over tid...
Milly:) Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hei Jeg er hudterapeut og har jobbet mye med dermalogica igjennom årene. Jeg syns det høres ut som du trenger fukt jeg, siden du lett blir tørr i huden. Nå har jo ikke jeg sett huden din, så det blir jo egentlig gjetning dette her, men for meg kan det høres ut som at huden din produserer fett fordi den føles for tørr i utgangspunktet? Daily microfoliant vil være flott uansett fordi den fjerner hud som ligger i veien for næringen fra kremene du bruker. Og du fjerner hudrester som ligger over talgkjertlene og hindrer talget å komme ut, og sorte prikker dannes. Active moist kan være fin for deg i sommer, men pass på at huden din ikke bli tørr. Så jeg ville brukt skin smoothing cream på natten uansett. Så hadde det nok vært en ide å supplere med en fuktmaske, og kanskje en leiremaske som du kan bruke KUN der du har sorte prikke rog blir blank.... Kremeksfolianten til dermalogica er også heeeeeelt super!!!! Lykke til da. Håper du ble litt klokere. Jeg syns i alle fall det ser ut til at du kjenner huden din godt, og at du har valgt ganske riktige produkter. Jeg vil bare avslutte med at jeg IKKE vil anbefale oil control lotion til deg. Den vil nok holde deg matt, men huden din vil bli tørrere over tid... Tusen takk for tips Tror nok at Oil Control Lotion han bli for uttørkende ja. Vil ikke akkurat si at jeg har fet hud, for under fettlaget er huden tørr or irritert. En hudpleier som så på huden min sa også dette med at huden ikke får nok fukt og derfor overproduserer fett. Men nå har jeg altså brukt SSC lenge, og er fortsatt oljete i t-sonen Og de svarte prikkene blir flere og flere... Hvilken fuktmaske og leirmaske bør jeg kjøpe da? Har lett etter grønnleiremaske faktisk, men hvis noen har en link til en bra en på SN eller noe hadde det vært supert. Endret 8. juli 2008 av Milly:)
venus_ Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Anbefaler Decleor Hydra Floral som fuktighetsmaske. Og kanskje å investere i en ordentlig nattkrem, istedet for å bruke ssc som det. Dette hjalp meg til å få bort de tørre partiene jeg hadde. Bruker noen ganger fuktighetsmasken over natta også.
tante fiolett Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Den hvite leiremasken til Dermalogica er bra, hvis du vil ha fra samme serie (Skin refining masque, tror jeg navnet er). Fuktmasken fra D synes jeg derimot ikke er særlig bra (dvs ikke gir spesielt mye fukt, har fremdeles tørre flekker etter å ha tatt maske). Så vil gjerne ha tips om bra fuktmaske, jeg også
Milly:) Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2008 Hva med en grønnleiremaske, skal ikke det være så bra mot f.eks svarte prikker? Noen som vet om en god en?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå