Gjest Bond Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei! Fant en fin oppskrift for ostekake, men kan ikke beregne gelatin der. Er litt uerfaren i bruk av gelatin, så vil gjerne få det riktig Det sies at jeg skulle bruke 2 teskjeer - men hva tilsvarer det? Jeg vet at en teskje er rundt 5ml, men hvor mange plater tilsvarer det cirka? Hvis noen er interessert, da oppskriften er følgende: _____________________________ Bunn: 150g Digestive 50g smør Fyll 200 g Smøreost naturell (a la Philadelphia) 1 dl melis 2 tskj vaniljesukker 2 tskj pulverkaffe 2 tskj gelatin 2 dl kremfløyte 24cm kakeform Lages som alle ostekaker. Først knuse kjeks og røre sammen med smeltet smør og dekke kakeform. Da rør sammen smøreost, melis, vaniljesukker og kaffepulver (oppløst i noen dråper vann). Smelt og kjøl gelatin og røre i osteblanding. Til slutt rør inn pisket krem. Hell hele greie over kakebunnen og ha i kjøleskap for rundt 12 timer. Pynt kaken med sjokolade og kaffebønner. _______________________________ Jeg selv planlegger å droppe pulverkaffe, og lage kaken med sitron og jordbær, mer passende for sesongen Men er nå litt usikker om gelatinen - hvor mange plater skulle jeg bruke i denne oppskriften? Endret 7. juli 2008 av mrs_bond
sannamor Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 en toppet teskje tilsvarer ca ei plate gelantin:P
sannamor Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Kaken hørtes forrestet veldig god ut! lykke til med bakinga!:D
Gjest Bond Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ok, da skal jeg prøve med 3 plater.. Regner med to og 1 til just in case Endret 7. juli 2008 av mrs_bond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå