Crazee Skrevet 25. mai 2003 #21 Skrevet 25. mai 2003 Del V OK, det siste for denne gong. Det finst fleire måtar å lage ramer og slike effektar på - men det treng nok litt meir forklaring og bilete for å visa, tenker eg. Er det interesse for det? Skal eg prøva å laga til noko ein gong? Og - i så fall - noko i mot at eg tek det på engelsk? (Kan vera greitt å ha på heimesidene mine, og eg får til noko slikt. Og dei er på framandlandsk.) Men det vil ikkje bli starta på før i juni, altså.
*Lillian* Skrevet 25. mai 2003 Forfatter #22 Skrevet 25. mai 2003 :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: DU ER MIN HELT!!!!! Nå har Lillian akkurat lagd sin aller første VIRKELIGE ramme!!! :D *stolt* Jeg fant ikke noen som hadde slike kanter jeg egentlig ville ha, men jeg klarte iallfall å få til en ramme!!!!! Tusen millioner takk!! Lillian
Gjest Lea Skrevet 25. mai 2003 #23 Skrevet 25. mai 2003 Er meeeget interessert i et lite kurs i PS jeg. Har programmet, men klarer ikke å komme igang. Selv etter at jeg kjøpte inn en ufattelig tjukk bibel har jeg problemer. Blir bare sur av å bruke programmet jeg :x . Litt synd, ettersom jeg gjerne vil mestre noen av funksjonene. Lag en sånn side du.. og jeg kommer til å bli en flittig gjest.
Crazee Skrevet 25. mai 2003 #24 Skrevet 25. mai 2003 Heisann Crazee..... Jeg får ikke til det jeg prøvde i går kveld/natt, men jeg skal prøve det du har forklart for meg nå. Problemet er bare at jeg har en norsk versjon av PhotoShop, og dermed ikke finner den derre "actions" som du skriver om helt i starten...... :oops: Lillian Whoops - la ikkje merke til at du hadde svart innimellom :oops: Du har vel ein 'Vinduer'-meny eller noko sånt? Kva valg har du der? (Historie er vel eitt av dei, og det er kanskje rett under der 'actions' skal vera...)
*Lillian* Skrevet 25. mai 2003 Forfatter #25 Skrevet 25. mai 2003 Jeg fant ut av oversettinga selv, jeg, Crazee. Prøvde og feila litt, og forsto etterhvert at actions ble "prosedyrer" på norsk! Og når har jeg et kjempefint bilde med blå bobler som ramme, og nederst på bildet står navnet på den som er på bildet (meg...) :D Er så stolt!! Skulle nesten vist deg bildet bare for å bevise at jeg fikk det til, men jeg kan jo ikke legge det ut her, for jeg vil ikke ha trynet mitt til skue for allmennheten! Igjen, TUSEN TAKK! Nå skal jeg teste ut andre forskjellige rammer og kose meg stort her! Lillian - stolt som en hane
kenguru Skrevet 25. mai 2003 #26 Skrevet 25. mai 2003 Actions etc og manuelt arbeid i Photoshop er vel og bra dersom man har tid til å sitte å "sose" dag ut og dag inn uten å få gjort særig mye. Har man imidlertid jobb som grafisk designer lar man småprogrammer som plugins for photoshop ta seg av dette arbeidet slik at man får utnyttet tiden best mulig til noe konstruktivt. Disse plugins får alt til å se mye mer profft ut også. Henviser til tidligere innlegg under samme tema. Det blir det samme med en web designer. Man sitter ikke lenger og skriver kodene manuelt. Man bruker proffe programmer som f.eks Macromedia sine produkter..Dreamweaver etc.
Crazee Skrevet 25. mai 2003 #27 Skrevet 25. mai 2003 Actions kan vera svært effektive til å spara tid - men du lagar helst dine eigne for å unngå repetitivt arbeid. Ting du gjer ofte, og batch-arbeid. På same måte som ein webdesignar, som bør læra seg HTML for å kunna vera effektiv og vate kva ein skal gjera om programma ein brukar ikkje gjer akkurat som ein vil. Korleis trivest du forresten med teiknebrettet ditt? :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå