Gå til innhold

Upassende latter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ler ofte når man ikke "bør" le, for eksempel hvis jeg snakker om noe veldig trist (dødsfall el). Det er utrolig irriterende, og folk må jo tro at jeg mangler sosiale antenner fullstendig.

Er det noen andre som har opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åjada.

Jeg tror det er slike ting som skjer de fleste.

Gjør du det alltid mens du skal holde deg alvorlig, eller har det bare skjedd en eller to ganger? For om det bare har hendt et par ganger ville jeg ikke hengt meg så opp i det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det hender jeg gjør det også. Det er ofte når jeg er nervøs eller stresset. Jeg tror det ikke er så uvanlig, jeg, en ren stressreaksjon. Særlig om man er veldig bevisst selv på at man ikke må le, så blir man så stresset at man ikke kan la være.

Skrevet

Tror nok det kan skje de fleste ja.. Bare det ikke skjer hver gang, da vil nok folk begynne å lure litt.

Husker en tidligere kollega fortalte en gang at han fikk latterkrampe i begravelsen til onkelen. Det var nok minst like ille for han som for de andre.

Jeg tror det brått kan bli sånn om det er mye følelser innblandet, da er det kanskje ikke så langt fra gråt til latter.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg hørte om en som var vitne til at en person falt ut av et vindu og ned mange etasjer. Han knakk sammen av latter, men det skyldtes adrenalinet og stresset av det han så. Det er en ganske normal reaksjon, men kan virke sykt på dem som ser det.

Skrevet

Ikke bare latter, men jeg har av og til en tendens å gjøre utrolig upassende vitser i sånne sammenheng. Og da le selv... og se alle andre stirre... :klaske:

Skrevet
Jeg ler ofte når man ikke "bør" le, for eksempel hvis jeg snakker om noe veldig trist (dødsfall el). Det er utrolig irriterende, og folk må jo tro at jeg mangler sosiale antenner fullstendig.

Er det noen andre som har opplevd det?

Absolutt. Når kjæresten min og jeg krangler som busta fyker, og jeg gråter - kan jeg plutselig begynne å le, og har seriøse problemer med å holde meg alvorlig.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er helt normalt. Jeg reagerer ofte på stress og psykisk eller fysisk smerte ved å bli flåsete og tøysete. Et tips til deg er å prøve å tenke minst mulig på det, selv om jeg vet det er utrolig mye enklere å råde noen til dette enn å gjennomføre det i praksis, men dersom man vet at man pleier å le i upassende situasjoner, og deretter tenker så hardt man kan på at man ikke skal le, ja da ler man fort.

Skrevet

Det er en forsvarsmekanisme å le under press7vanskelige situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...