Gjest Gjest_Miss Fishy_* Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Jeg skal gifte meg til høsten, og er nå på jakt etter Kjolen. "Problemet" mitt er: Jeg bruker 70 F, og stroppeløse kjoler blir derfor ingen stor suksess. Jeg har forsøkt å klemme opp og inn brystene med stroppeløse bh'er, men det tyter ut på sidene og ser ikke bra ut. Stort sett alle kjoler i dag ser ut til å være stroppeløse eller slik at bh-stroppene vises. Noen som har erfaring med dette? Kan 70F-pupper bli seende bra ut i en stroppeløs kjole?
Gjest glamourgirl Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Ta en tur til en undertøysforretning som spesialiserer i store skål-størrelser, og se hva utvalg de har. Tror jeg ville begynt der, før jeg tok kjolen, for da er det lettere å vite hva som kan passe for din fasong. (jeg sverger til Lalina i Oslo)
Arkana Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg bruker 70G og hadde samme "problem" da vi giftet oss. Med sommerbryllup ville jeg ikke ha kjole med ermer og jeg hadde funnet den kjolen jeg ville ha, og den hadde helt tynne stropper slik at evt BH-stropper ville synes under. Jeg gikk i en god undertøysforretning (LaLina i Oslo) og fikk en skikkelig stroppeløs BH som passet perfekt til min størrelse. Den satt godt, og det var ingenting som tøt ut eller så rart ut og ingenting syntes med kjolen på selv om den hadde lav rygg og hadde tynne stropper. Jeg vet ikke hvor du har prøvd BH'er, men jeg anbefaler deg i allefall å gå på en undertøysforretning. Det er uansett ingen grunn til at store bryster ikke kan se bra ut i stroppeløse kjoler (faktisk er min personlige mening at slike kjoler faktisk ser bedre ut hvis man nettopp har litt størrelse på brystene ellers blir det bare flatt og rart), men jeg tror nok absolutt at en god BH er alfa og omega.
Gjest Gjest_Miss Fishy_* Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Takk for svar... jeg skal begynne med å kjøpe ny bh, da, skjønner jeg :-) Den stroppeløse jeg har er kjøpt på en ganske bra undertøysbutikk i Stavanger, men ble aldri helt fornøyd med den! Skal se hva jeg finner! Godt å høre at det KAN bli fint :-)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Hva med halterneck-kjole? Da kan du kjøpe bh med stropper som kan løsnes og bindes fast bak nakken.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er en DD og hadde halterneck-kjole. Måtte faktisk sy inn øverste delen på kjolen, da den antagelig var beregnet på enda større mugger en mine
*Emma* Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Endel av brudekjolene har skikkelig godt korsett i også så det er ikke sikkert at du trenger bh selvom du gjør det til vanlig. Jeg kjenner ei som hadde store ammepupper da hun giftet seg og som ikke går uten bh til vanlig - men i MaggieSottero kjole satt alt på plasssom bare det Hun var ganske overrasket selv
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Mange sider for ditt "problem" http://www.google.no/search?hl=no&rlz=...3%B8k&meta=
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Har du prøvd brudekjoler ennå? Jeg var nemlig redd for det samme, men oppdaget at det faktisk ikke var nødvendig med bh under kjolen (tror jeg skal ha en stroppeløs likevel, men mest fordi jeg føler meg naken uten) Se på kjoler med snøring i ryggen, min erfaring er at disse gir nok støtte når de strammes riktig. Utfordingen for min del ble å finne en kjole som var stor nok i overdelen uten at den ble gigantisk i underdelen ( er 75H )
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 De fleste av disse stroppeløse kjolene kan fås med skulderstropper, halterneck, broderte ermer etc etc. Så det er muligheter hvis man ikke ønsker den stroppeløs. Spesielt Agape reklamerer med dette. Jeg var 65F da jeg giftet meg og kjolen satt kjempepent. Jeg hadde sømløs bh og det var sydd i hemper til å feste bhstroppene i kjolen slik at de ikke syntes. Jeg hadde kjole fra Unity Bride, designet av Vibecke Sletten Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men kontakter du henne i god tid på forhånd så kan du få kjole spesialsydd. Det trenger ikke koste mer enn en "ferdigkjole".
Miss Fishy Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Takk igjen for mange fine tips! Jeg har kun forsøkt et par kjoler, men ikke forsøkt uten bh... Har vanskelig for å se for meg at det kan bli bra, men skal aldri si aldri får man har forsøkt i hvert fall ;-) Jeg var faktisk på Agape, men det var en selsom opplevelse. Fryktelig dårlig service, og en grusom dame som nektet å høre på det jeg sa om at jeg trodde jeg ville ha V-ringing. Hun mente også at det var helt greit med pupper som "tøt utover", noe det absolutt ikke er... Da venninnen min støttet meg i at modellen ble helt feil til meg, ble damen rett og slett sur. Merkelig opplegg, men har hørt at mange har rare erfaringer med brudesalonger. Det som er så dumt, er at butikkene er veldig utsolgt for kjoler nå, så det er lite å prøve (på Agape hadde de nesten kun størrelse 30, og de nektet å bestille inn nytt uten at man faktisk kjøpte kjolen først..). Det er mulig en brud med "normal" kropp tør å kjøpe kjole uprøvd, men med mine pupper må jeg være heeelt sikker på at det vil se pent ut før jeg tar sjansen... Vel, jeg gir ikke opp! Kanskje en tur til Bergen eller Oslo vil løse problemet.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Bestill time hos Atelier V i Bergen. Der får du god og kyndig service. http://www.atelier-v.no/
Arkana Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Jeg vet ikke hvor du bor Miss Fishy, men siden du vurderer tur både til Bergen og Oslo regner jeg med du er fleksibel. Så jeg vil gjerne anbefale Miranda på Kvadrat i Sandnes. Jeg kjøpte faktisk min bryllupskjole der, helt tilfeldig, mens vi var på ferie hos svigerfamilien. Der har de både typiske og utypiske brudekjoler, og god service.
Lassie Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Brudekjolen min har stropper, men de går ganske langt ut på skuldrene, så de ville ikke dekke BH-stropper som vanligvis går rett opp. Der jeg kjøpte kjolen min fikset de dette ved at de rett og slett sydde inn en liten "hempe" med trykknapper under kjolestroppene, som jeg festet BH-stroppene i på selve dagen. Helt genialt, og ingen så BH-stroppene mine. Dette var i Asker.
meanyean Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Jeg skal gifte meg til høsten, og er nå på jakt etter Kjolen. "Problemet" mitt er: Jeg bruker 70 F, og stroppeløse kjoler blir derfor ingen stor suksess. Jeg har forsøkt å klemme opp og inn brystene med stroppeløse bh'er, men det tyter ut på sidene og ser ikke bra ut. Stort sett alle kjoler i dag ser ut til å være stroppeløse eller slik at bh-stroppene vises. Noen som har erfaring med dette? Kan 70F-pupper bli seende bra ut i en stroppeløs kjole? Jeg har samme bhstørrelse som deg og brukte en fantastisk stroppeløs kjole i vårt bryllup. Prøvde både med og uten bh under men alle i brudebutikken mente det så penest ut UTEN bh under. Puppene satt som et skudd hele kvelden (mye høyere enn de ville gjort med en vanlig bh under en vanlig (løsere) kjole. Var det så at du bodde i Stavanger ? Kjolen jeg hadde var en Maggie Sottero kjole. MS har ganske mange ulike kjoler med som er fasongsydd på samme måte som min. Dersom du vil prøve kjolen min for å teste hvordan den fasongen er på deg så kan du sende en PM. (Så vidt meg bekjent er det særdeles dårlig utvalg av det merket i Stavanger) Da har du ihvertfall et godt utgangspunkt for fasong og kanskje merke som ser bra ut på oss med store fordeler (eller ulemper alt ettersom hvordan man ser på det..) Endret 9. juli 2008 av meanyean
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå