Gjest Gjest_Trønderpia_* Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Planen er at jeg og min utkårede skal gifte oss i aug 2009, men vi er ikke helt sikker på lokalet enda. Vi har reservert Jonsborg, men er litt skeptisk til standard og plassering (i kjelleren) av toalettene. Vi syns det er viktig at også gjestene skal ha en fin dag, og lokalet er i stor grad med på å sette rammen rundt dagen. Jeg for min del kunne gjerne tenke meg å gifte meg på Louiselyst Gård, men det blir antakelig for dyrt for oss (da må evt vente til 2010!!, og det virker som en evighet til....) Er jeg for sobbete? Eller for ivrig? Burde vi vente til 2010? Noen som har tips om noen fine steder i Trondheim eller områdene rundt (helst uten servering inkl) eller gode råd til hva vi burde gjøre? Vi blir ca 40-50 stk.
Chica Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Har hørt mange som har vært fornøyd med Jernbanefolkets hus.
Gjest Gjest_trønderpia_* Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Har hørt mange som har vært fornøyd med Jernbanefolkets hus. Takk for svar! Kan være jeg er litt kresen, men vil helst ha litt uteområder rundt, fint å kunne være ute hvis det er fint vær.. Så jeg vil gjerne ha flere innspill!
Sun Mei Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Grenaderen. Men da må du bestille maten og drikken der, men kan ha med egne kaker. Men der er det flott også, med en fin terasse å mingle på
Gjest mnm Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Takk for svar! Kan være jeg er litt kresen, men vil helst ha litt uteområder rundt, fint å kunne være ute hvis det er fint vær.. Så jeg vil gjerne ha flere innspill! Vi hadde egentlig planer om å leie jernbanefolkets hus i vårt bryllup..men det er trangt! og dyrt!!! 6500kr.. liten salong og kronglete romløsning..så jeg vil IKKE anbefale dette lokalet, Lian derimot er et nydelig lokale da!
Gjest Gjest_Trønderpia_* Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Grenaderen. Men da må du bestille maten og drikken der, men kan ha med egne kaker. Men der er det flott også, med en fin terasse å mingle på Ja, det er det jeg var redd for.. At de fleste plassene som faktisk har litt stil og sjarme er "låst fast" ved at man må betale mat og drikke der, og det kan jo fort bli en god del når vi skal ha fri bar.. Men så er det jo bare en gang man gifter seg da... Vanskelig!!
Wildy Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Kvilhaugen gård, Sponhuset, Festningen, Kystad gård ( vet ikke helt hvem som eier den nå) og Gamle Frimurerlogen ( bak den gamle storsalen, inngang fra vår Frue-siden) er de stedene jeg kommer på i fullfarten.
Gir Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Revegården på Saupstad. Store lokaler med stort kjøkken og fin sofa-lounge. Da må du leie catering og kokk da, men kan stå for mat og drikke selv, så da kan man heller ta seg råd til å invitere masse mennesker. http://www.midteggen.no/content/view/32/48/
Kanutten Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Vestbyenhuset. Når skal dere gifte dere? Vi har leid folkets hus på Ranheim. Vi gifter oss 15.august 09, så da er huset opptatt, men sikkert ledig om det ikke er samme helg. Skytterhuset på nilsbyen. Om man ikke skal ha så veldig stort bryllup. ( Hadde konfirmasjonen min der, og vi var 50. Var plass til flere der. Fint uteområde) Byåsen skiklubb sin hytte. ( plass til 60 gjester) Skistua. Det var de jeg kom på i farten.
Gjest Gjest_Trønderpia_* Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Datoen er 29.aug, men det var først og fremst fordi det var den eneste datoen det var ledig på Jonsborg. Havstein kirke er bestilt, men det er jo selvfølgelig fullt mulig å bytte:) Spørs om det er lett å få lokaler og vielsestid tidligere, folk er jo ute i utrolig god tid med disse sakene, blir helt stressa jeg!
Kanutten Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 Datoen er 29.aug, men det var først og fremst fordi det var den eneste datoen det var ledig på Jonsborg. Havstein kirke er bestilt, men det er jo selvfølgelig fullt mulig å bytte:) Spørs om det er lett å få lokaler og vielsestid tidligere, folk er jo ute i utrolig god tid med disse sakene, blir helt stressa jeg! Vi skal også ha Havstein kirke. Vet ikke hvor enkelt det er å bytte dato nei. Jeg satt i tlf kø fra morgene av den dagen de åpnet for vielser neste år. Folkets hus på Ranheim er omtrent det eneste huset som passer til vårt bryllup da vi blir bortimot 130 gjester til kaffen. Skjønner at du blir stressa ja.
Gir Skrevet 7. juli 2008 #13 Skrevet 7. juli 2008 Hva med dette da? Fant det i en annen tråd: http://www.tregaarden.com/pages/selskap.html
Wildy Skrevet 7. juli 2008 #14 Skrevet 7. juli 2008 Odd Fellows nye lokaler ute på Jakobsli er også en mulighet, tror de har utleie.
Kanutten Skrevet 7. juli 2008 #15 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Odd Fellows nye lokaler ute på Jakobsli er også en mulighet, tror de har utleie. Stemmer at de har det, men de er ikke så fine.... Iallefall ikke det jeg var å så på... Lavt under taket. Endret 7. juli 2008 av Maye
Wildy Skrevet 7. juli 2008 #16 Skrevet 7. juli 2008 Lavt under taket? Kan ikke si at jeg egentlig har lagt merke til det,det må jeg se på neste gang.Hvilken sal var du i da?
Kanutten Skrevet 7. juli 2008 #17 Skrevet 7. juli 2008 Lavt under taket? Kan ikke si at jeg egentlig har lagt merke til det,det må jeg se på neste gang.Hvilken sal var du i da? Vet ikke hva salen heter, men den var oppe i 2 etg. Kanskje den ikke var unormalt lav under taket, men jeg fikk litt den følelsen.
Gjest Gjest_trønderpia_* Skrevet 10. juli 2008 #18 Skrevet 10. juli 2008 Takk for alle svar! Må sjekke ut tipsene jeg har fått, og tenke litt Lykke til med planlegging og bryllup alle sammen!
hilli Skrevet 10. juli 2008 #19 Skrevet 10. juli 2008 (endret) Jeg ville definitivt ha vurdert Lian! Fantastisk beliggenhet og flott bygning. http://www.sansogsamling.no/ Og så kan man leie trikk til transport! http://www.graakallbanen.no/index.php?opti...9&Itemid=83 Nå fikk jeg lyst på bryllup. Endret 10. juli 2008 av hilli
Gjest Gjest_trønderpia_* Skrevet 10. juli 2008 #20 Skrevet 10. juli 2008 Hehe, det er lett å bli "smittet av basillen" Lian er absolutt et alternativ Har en del gjester fra "bygda" så kan jo være spennende med en trikketur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå