Gjest glamourgirl Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 ... jeg har ikke lang ferie i år, og er såpass unormal at jeg liker å dra på ferie alene, og være "i fred". Så jeg har ikke behov for sånn tur hvor en haug med single skal kose seg glugg i hjel i sammen. Da får jeg makk Jeg har tidligere prøvd uspesifisert, og da jeg for andre gang måtte dele rom, og seng, så var det slutt på det. Men skal man reise alene, og bo alene koster det jo mye mer. Som regel en og en halv gang halvparten av et tomannsrom... (skjønte du den var du god) Apollo har singelbilletter, men de gjelder ikke i skoleferien... (For da drar jo ikke single på ferie, kjente jeg ble provosert av den.) I år har jeg heller ikke så veldig mye penger å bruke på ferie, og det jeg trenger er strand, sol og vin. Mest lyst til Italia, selvsagt. Jeg er italiaofil... Noen tips til meg, og hvor jeg kan finne singelreiser, singeltilbud eller hva som helst...
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hvordan ser budsjettet ditt ut da? Litt lettere å hjelpe om vi vet det.
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Max 5000 for billetten, og det burde vel gå, mener jeg.
Klematis Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Fly til Italia med KLM, jeg har flere ganger fått billetter til rundt fra 2000 til 2500 kr til flere byer. KLM's nettsider har en super lavpriskalender, og jeg ser at du lett kan få fly til 2200 kr t/r Oslo-Roma i begynnelsen av august. Et par hundre dyrere i slutten av juli. Ta tog rundt i landet, vær oppmerksom på at du kan stoppe en gang underveis på en billett (tror det må være kortere enn 24 timer), men husk at du da må stemple en gang til. Men dette vet du sikkert om du har vært mye i Italia Går fint å finne billige hoteller for en person underveis. Husker ikke helt hva jeg har pleid å betale, men tror de rimeligste (noen ganger uten eget bad, men hoteller, ikke hosteller) har ligget rundt 50€ sentralt i Roma. Synes ikke det er så ille! Ikke la deg skremme av at "alle" nettsider sier du MÅ bestille på forhånd i juli-august, jeg har vært i Italia på det tidspunktet 3 ganger (både alene og sammen med andre) og aldri hatt problemer. Har pleid å enten bli med noen "innkastere" fra togstasjonen til hoteller de anbefaler eller (foretrukket) gått til turistinformasjonen og bedt dem finne et rom til meg i den prisklassen jeg er interessert i. Hvis du liker å bestille på forhånd så kan jeg anbefale nettsiden www.itwg.com hvor jeg har forhåndsbestilt fine hoteller til veldig gunstige priser. Har også brukt www.venere.com med hell. Og hold deg for alle del unna Napoli... Har vært der to ganger og likt meg like lite begge gangene. At søppelselskapene (=mafiaen) streiker sånn at søppelet flyter overalt er jo ikke noe fordel heller Hvis du liker små, pittoreske byer, sjekk ut Cinque Terre 5 små klippebyer som ligger på rekke og rad. Går fine gangstier ytterst mot havet mellom dem og kan lett gå fra by til by. Det går også tog. Håper du får en fantasktisk ferie uansett hva du velger å gjøre!
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Takk Klematis! Strålende og informativt svar. Jeg er litt usikker på om det er en slik ferie jeg har lyst på i år, eller om jeg har lyst til å vite at alt er klappet og klart når jeg setter meg på flyet, og at jeg bare kan ligge stille på en solseng. Har hatt en utrolig hektisk vår og sommer. Samtidig frister det du forteller om veldig. Jeg skal nette litt og tenke litt. Utrolig koselig at du tok deg tid til et langt og skikkelig svar. God ferie selv!
Klematis Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 NP, glamourgirl! Har STORE problemer med å konstentrere meg på jobb for tiden, og da er det jo fint å kunne bruke det lille initiativet jeg klarer å skrape sammen til å hjelpe noen
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Vel, jeg bruker jo ikke akkurat ferien til å planlegge ferien selv heller... Må le litt av det jeg skriver, jeg som skryter på meg at jeg er så glad i å resie og utforske og oppleve, nå er det samme pokker bare det er en solseng i andre enden...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Styr unna charter- og pakketurer med dyre enkeltromstillegg, mye bedre å planlegge selv, synes jeg. Finnes mange pensjonater og småhoteller rundt omkring som har egne rimelige enkeltrom. Italia og Kroatia er flotte ferieland. Men mulighetene er jo mange
Gjest glamourgirl Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Takk til deg, siste gjest! Da er det vel bare å begynne og titte og søke litt da... Spennende, egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå