Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Er en jente på 20 år som har hatt kviser i ansiktet fra jeg var 12 år. Har ikke så mange nå, men drømmen er helt glatt og kvisefri hud. Sitter å leser i forumet her og det er jo uendelig mange meninger, råd, osv....... Har selv prøvd både basiron, skinoren og tetracykliner. Nå renser jeg huden dag og kveld med clinique 3 step, og tar på superdefense kremen fra clinique etterpå. Dette fungerte supert i over en mnd, men nå popper det opp kviser igjen desverre. Ikke så store, og de er "hvite" små og klare til å klemmes ut med en gang de kommer. Hva kan dette skyldes? Røyker ikke, prøver å drikke vann men kanskje ikke så mye som 2 liter daglig. Spiser vanlig, helt vanlig, glad i godteri og sjokolade så det blir jo litt av det....Men det brukte jeg også den tiden jeg ikke hadde noen kviser! Derfor blir jeg så forvirret... Har også lest noe om hampsalve og leirmaske her inne, men gidder ikke å kjøpe noe før jeg vet om det har funket på flere. Og om jeg skal bruke en leirmaske, kan jeg rense huden osv som vanlig a? For noen år siden fikk jeg faktisk sopp i ansiktet fordi jeg renset for mye..... HUFF Håper noen har råd:P
Saeria Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg ville prøvd MD serien eller dermalogica, samt gått til legen og bedt om henvisning til hudlege. Funker ikke tetracykliner er gjerne Roaccutan siste utvei. Du kan også, dersom du ikke har prøvd, be om Diane hos legen. Det er et middel for problemhud, men er også prevensjon. Endret 7. juli 2008 av Saeria
Sans Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Jeg får kviser av hvetemel.... Holder jeg meg unna hvetemel, blir huden glatt og fin. Kanskje du har noe i ditt daglige kosthold som du ikke tåler, og at reaksjonen vises i hudforandringer? Har dessuten alltid hjulpet meg å være ute i sola uten å dekke til problemområdene, har også hjulpet å ta sol og vaske meg veldig snart etter solingen. Derimot har jeg aldri hatt effekt av legemidler/salver. Godt jeg fant ut at jeg ikke tåler hvetemel!
Maneo Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg vet at - denne - fra MD funker for flere. Jeg hadde noen urenheter i pannen før jeg begynte med denne, men de er borte nå. Vil anbefale deg å eventuelt kjøpe den fra USA da den er dyr i Norge. Endret 8. juli 2008 av Maneo
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er godt oppe i tyveårene og sliter (eller, SLET) med det samme problemet. Etter å ha kastet bort tusenvis av kroner på hudpleiere og diverse renseprodukter, forsøkte jeg Diane (en horomonpille som også fungerer som prevansjon). Nå har jeg super hud! Anbefalles på det sterkeste. De koster bare ca 150 kroner for 3 måneder. "LITT" billigere enn å kjøpe disse rensegreiene som aldri fungerer skikkelig uansett liksom. :)
Ika Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Hei, Jeg får kviser av hvetemel(gluten) og melkeprodukter. Kan spise mørk melkefri sjokolade (men bare de som kke inneholder melkefett o.l - "spor av gluten/melk" går greit). Hadde masse kviser både på ryggen og i ansiktet til jeg var over tredve, men ble veldig mye bedre etter at jeg sluttet med både gluten (hvetemel og andre glutenholdige melsorter) og melk. Bruker soyaprodukter i steden for melk og fløte i matlagning og til glutenfri musli. Og tar kalsiumtilskudd og D-vitaminer (men ikke sammen, for D-vitaminene hindrer opptak av kalsiumet om de tas på likt). Hadde også et stoffskifteproblem som ble påviselig mye bedre da jeg sluttet helt med melk. Gluten får jeg vondt i magen av. Får fortsatt litt dårlig hud av stress. Og store mengder med skalldyr heller ikke bra. Renser huden med vanlig rensemelk/hudvann morgen og kveld. Bruker en god hudkrem fra Dior i tillegg. Prøvde masse kvisekremer da jeg var yngre, men ble veldig allergisk mot dem etter en stund. Kanskje det kunne være en idé å kutte ut gluten og melk i en måned eller to og se hva som skjer? Jeg merket forskjell etter bare et par uker selv. Særlig er det melken som huden min ikke liker. Lykke til Endret 9. juli 2008 av Ika
S_Dreams Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 På apoteket har de et dyptvirkende ansiktsvann som heter Seba Med. En hvit flaske med blå kork. Bruk dette morgen og kveld. Etter 3 mnd så jeg stor forskjell! Anbefales Du heller ansiktsvannet på en bomullsdott/pad og stryker over ansiktet. Unngå øyeområdet. Jeg har fortsatt med å bruke den til vanlig (hver kveld), fordi den er veldig god til å fjerne rester av sminke som sminkefjerneren ikke har tatt. Fant en link
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå