Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Til et jublileum kommer det ca. 20 gjester og jeg har fått ansvaret for å handle inn drikkevarer. Vi antar at feiringen varer maks 6 timer, gjestene er mellom og 25 og 80 år og eneste begrensningen med drikkevarer er at det ikke skal serveres noe sterkere enn vin. Hva bør stå på handlelista?
-Fisken- Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Rødvinen J.P chanet er min favoritt. 3l på polet koster 305 kr. Kanskje en hvit også? chardonnay liker de fleste. Ved siden av vin burde det være øl, lettøl og farris/bon aqua.
Gjest ts Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg lurer også på hvor mye vi bør beregne. Jubilanten er glad i musserende vin, har jeg funnet ut, så jeg setter nok det også på listen. Musserende vin Rødvin Hvitvin Øl Lettøl Farris Brus?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Skal det spises middag under denne feiringa, og i tilfelle hva? Det påvirker vel mengden dere trenger av rød- og hvitvin (og musserende om dere serverer den til noen av rettene), og typen vin dere bør velge
Gjest ts Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Det er en slags overraskelsesfest. Mange av gjestene tar med seg småretter, men det blir ikke noen middag, mer forskjellige småting, tenker jeg. Så det er nok best med drikkevarer som passer til mest mulig. Men egentlig er det mengden jeg er mest bekymret for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå