Gå til innhold

Så som i himmelen

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Vi har en liten diskusjon her; hvordan ender "Så som i himmelen"? Jeg mener han dør. Fordi han har gjort det han ønsket - endelig oppnådd det han drømte om.

Hvordan tolket dere slutten?

Endret av Tusenfryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Jeg tolket som du.

Men har hatt andre som har tolket annerledes. At han bare blir litt dårlig på slutten, men selv syns jeg ikke det er noe å tolke en gang. For meg var det tydelig, men det er det sikkert for de som ser noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket det også som deg Tusenfryd, men jeg må nesten se filmen en gang til, fordi det så lenge siden at jeg ikke husker alle detaljer. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg tolket det også som at han døde første gang jeg så filmen. Men etter andre gang var jeg ikke så sikker lenger. Vi ser jo ikke at han faktisk dør, bare at han finner igjen barnet i seg selv, noe som er et poeng i filmen. Så jeg vet sannelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Svein_*

Klart han dør. Det lar seg positivt bekrefte ved at du ser at blodet slutter å pumpe ut av såret i pannen. Handlingsmessig passer det også; Han får bekreftet at han har kommet til endes i sin gjerning (lyden fra salen og alle mennesker som er i emosjonell og musikalsk samklang, slik han har i løpet av filmen har fremhevet som sitt mål) og dør derfor lykkelig forenet med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...