Gå til innhold

Forslag til bryllupsgave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

flybilletter og reiser hit og dit,,, eller vet egentlig ikke

Hadde ikke hatt lyst på kjempedyrt hardanger bestikk eller vinglass til 300 kr stykk.

Så gruer meg litt til å komme på en ønskeliste når jeg en gang i ubestemmelig fremtid skal gifte meg...

er det lov å ønske seg feks: Boksamlinger, kunst, tv-konsoller, tv-konsoll-spill, brettspill og lignende?

(ps jeg er 23 og jeg kommer aldri til å vokse fra brettspill og diverse, og aldri til å vokse til å ønske meg 400kroners suppeøser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hardanger er ikke så dyrt....

Og når man er 23 er det utenkelig for flertallet å ønske seg suppeøser til 400 kroner....

Men du blir nok voksen du også skal du se!!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flybilletter og reiser hit og dit,,, eller vet egentlig ikke

Hadde ikke hatt lyst på kjempedyrt hardanger bestikk eller vinglass til 300 kr stykk.  

Så gruer meg litt til å komme på en ønskeliste når jeg en gang i ubestemmelig fremtid skal gifte meg...  

er det lov å ønske seg feks: Boksamlinger, kunst, tv-konsoller, tv-konsoll-spill, brettspill og lignende?

(ps jeg er 23 og jeg kommer aldri til å vokse fra brettspill og diverse, og aldri til å vokse til å ønske meg 400kroners suppeøser)

Klart du kan ønske deg boksamlinger, kunst, spill og sånt! Kommer vi helt sikkert til å gjøre - Ibsens samlede og Snorres kongesagaer, for eksempel. Synes også teaterbilletter og liknende er hyggelige gaver både å gi og få.

Men så er jo jeg vanskelig av meg, da, for jeg er 24 år og samler på vinglass til 300 kroner stykket.... :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardanger er ikke så dyrt....

Men du blir nok voksen du også skal du se!!! :blunke:

Nei nei nei, aaaaaldri..

(liker forresten ikke dyrt glasstøy da jeg er ganske klossete, dessuten bruker en det jo kun en gang i blant på fiine middager. Men syntes at ved fine middager bør en kunne slappe av og ikke være redd for at verdifulle ting skal knuse... da synes jeg heller folk burde donert penger til diverse veldedige formål istedet for å fylle opp mitt hus med glass og andre ting. eller gi meg ting jeg får glede av; som brettspill:)(som er ganske dyrt faktisk))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jo jeg vanskelig av meg, da, for jeg er 24 år og samler på vinglass til 300 kroner stykket....  :kgblunk:

hehe.... men når bruker du vinglassa da? er du ikke redd for å knuse dem??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... men når bruker du vinglassa da? er du ikke redd for å knuse dem??? :o

Har den filosofien at 300 kroner er ikke så mye i den store sammenhengen. Hvis et glass går i golvet, så gjør det det. Så får jeg heller spandere på meg et nytt. Jeg dekker på med fine glass, sølvbestikk og fint porselen hvis sambo og jeg skal ha en spesielt romantisk middag, eller bare fordi vi får gjester og jeg har lyst til å gjøre det litt hyggelig. Fint porselen/glass er ikke så fint at det ikke kan brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har krystallglass til fryktelig mange hundre kroner stykket.

Vi bruker dem når vi har fiine middager, noe som er langt oftere enn en gang i året. Barna våre bruker dem også.

Men dersom du er så storsinnet at du ønsker at gjestene dine heller gir donasjoner til veldedighet er det jo viktig at du opplyser tydelig om dette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke gifte meg før om noen år da...5-6 år... når jeg og samboer er ferdig utdanna, har hatt jobba litt og har kjøpt eller råd til å kjøpe hus/leilighet.

Så kan godt hende jeg da har godt fra storsinnet til materialistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan godt hende jeg da har godt fra storsinnet til materialistisk.

Vil nok si at sjansen for det absolutt er til stede ja....

Tipper du ønsker deg tallerkner også.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :blunke:

Jeg må kanskje ærlig innrømme at jeg faktisk ikke er storsinna og faktisk ganske materialisk. Men hadde jeg hatt valget kjempedyre glassting versus donasjon til diverse ting. ville jeg nok valgt det siste. Men jeg vil nok heller ha reiser, boksamlinger, bøker, spill og alle andre morsomme ting. kanskje inlineskøyter og sykkel også...

hehe, forferdelig barnslig ønskeliste dette, kanskje jeg måtte skrevet heller gavekort her og der......

Tror ikke svigers liker meg noe særlig fra før, da hun mener jeg avviker fra den normale svigerdatter med perleøredobber, hvite klær som ønsker seg bestikkting til jul, bursdag og påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror jeg vet noe lurt som kan komme godt med om et års tid eller så:

Penger satt inn på en høyrentekonto som skal brukes til en reise for to omtrentlig på ett-årsdagen for bryllupet.

Om ikke mer, så i alle fall en luksushelg på hotell med bare kos.

Kanskje noe av pengene kan gå til barnevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det lov å ønske seg feks: Boksamlinger, kunst, tv-konsoller, tv-konsoll-spill, brettspill og lignende?

Hva man ønsker seg, er jo helt og holdent opp til en selv.

Leste om noen andre her inne som hadde ønsket seg peis (!) og fått to stykker (!!!!!), så det er vel nesten bare fantasien som setter grenser.

(ps jeg er 23 og jeg kommer aldri til å vokse fra brettspill og diverse, og aldri til å vokse til å ønske meg 400kroners suppeøser)

Famous last words;)

Er som med ekte kaviar kontra de kjipe etterligningene du får kjøpt på Rema - man tror ikke noe kan være verdt så utrolig mye penger før man har testet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt enig med CeNedra, selv om jeg er 28 så er jeg like mye idealist som materialist. F.eks da jeg erklærte for samboer at jeg ikke vil ha sølvbestikk fordi det koster så innmari mye for en forbasket gaffel, og at det ikke er noe om å gjøre med diamantring til forlovelsesring. (vet det ikke er så vanlig her med diamantring til forlovelse, men der(usa) er det big big deal for jenter, og moren hans har sagt at hun regner med å sponse diamantring ved forlovelse for alle sine tre sønner..) Jeg synes det er forkastelig å gå rundt med en svær diamant på fingeren og ha sølvbestikk i skapet som en bekreftelse på sin verdi, når folk flest i verden ikke har nok mat til ungene sine. Da er det bedre å gi diamantpengene til et godt formål.

(i tilfelle noen glefser, ja der er størrelsen på diamanten en slags verdisetting på jentas attraktivitet. Jo større diamant, jo større fisk klarte hun å fange, og jo mer attraktiv er hun.)

Stort :hjerte: jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sølvbestikk er jo kjempefint det da! brukes det jevnlig, behøver man ikke å pusse det! også øker det i verdi og blir fin-fin arv! :lol:

vi er bedt i bryllup hvor brudeparet ønsker seg penger, men det komer ikke vi til å gi. fordi ingen av oss synes dette er en passende gave, greit til konfirmasjon, da gis det med glede, men ikke bryllup, og fordi brudeparet har ABSOLUTT alt nytt, nybygd bolig med alt av interiør flunkrande nytt. pengene kommer ganske sikkert til å brukes til nedbetaling av lån.

hadde det vært til bryllupsreise, eller kjøp av bolig/interiør; kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...