Gå til innhold

Forslag til bryllupsgave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Hva ville du satt pris på å få i gave dersom du skulle gifte deg?

(Jeg trenger forslaaaag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Deler til spesifikt middags og kaffeservice

* Skalldyrbestikk

* Deler til spesifikt bestikk

* Designerskåler, fat etc

* Gavekort

* Penger

osv osv... ønskeliste kommer ikke til å bli noe problem her i huset i alle fall... :ler:

Ellers så bruker jeg å fiske etter ønskelister når bekjente gifter seg. Vil de ikke si noe, kjøper jeg noe jeg ønsker meg selv og håper på det beste. :lol:

(ser jo litt an hva slags personer det er også, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så var jeg litt vanskelig nå......

Vi ønsker oss

Deler til service

Deler til bestikk-serien vi samler på

Gavekort på Jernia og Maxbo ( vi har nytt hus )

Smijernsting ( lysestaker og sånn.... gjerne med lys og mansjetter til....)

Diiiigre badehåndklær

Hjemmesydd diiiiger Hardangerduk

Bryllupsbroderi ( sånn m dato og navnene våre...)

To forskjellige skap i Beito-serien

Nytt kjøleskap

Fire kvadratmeter terrakotta gulv-fliser str 30 x 20 cm

Ny baderomsdør med profileringer

Nye soveromsdører i samme stil

Nytt håndtak m utskjæringer til hoveddøren

Tror jeg glatt kunne ha fortsatt en stund her.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk så vrang at jeg ikke hadde giddet å kjøpe en forbasket dør til brudeparet, uansett hvor mye de ønsker seg det. Det kan de jaggu kjøpe selv. Det skal kunne pakkes inn pent, og bæres, og være noe bryllupsaktig- noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det enkelt for våre gjester vi. Ønsker oss penger :D

Tja, gjør dere det så enkelt med å bare ønske dere penger da? Jeg ville aldri funnet på å gi penger i bryllupsgave, tror flere har samme mening.. Man vil liksom gi noe som "brudeparet kan huske"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi penger heller. Ivertfall helst ikke. Hvis de ikke ønsker seg noe bryllupsaktig noe, så får de noe jeg synes de bør ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for forslag: Hva bør man ha etter over 7 års samboerskap, med et allerede overfyllt hus som man så gjerne ønsker seg penger til så det kan få et lite påbygg? Jeg er lutter øre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi penger heller. Ivertfall helst ikke. Hvis de ikke ønsker seg noe bryllupsaktig noe' date=' så får de noe jeg synes de bør ha. :P[/quote']

Og hva hvis brudeparet ønsker seg en "forbasket dør" da? Men det er kanskje ikke bryllupsaktig nok? I såfall ønsker jeg meg jammen ingenting da......vil mye heller ha en dør enn noe pyntefjas man setter i et skap. Så det så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sur da, monja. Men du bør kanskje vurdere om du ikke kommer på noe å ønske deg før bryllupet. Ellers kan du ende opp med mye lysestaker og vaser og brødristere..

Du har litt rett også, for den tradisjonen med å kjøpe ting til huset er nok fra før samboerskap ble slik en stor slager. Jeg har ikke noe problem, for jeg har prioritert å ikke kjøpe masse ting fordi jeg har flytta så mye hittil.. så da kan jeg bruke lista til å reire :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å bli så snerpete Veslebråka, men alltid når det er snakk om hva vi ønsker oss, er det rett og slett et problem. Vi har komplette serviser, bestikk, skapene fulle av kasseroller, vaser, duker, lysestaker, ny vaskemaskin, nytt kjøleskap, nytt fryseskap, ny oppvaskmaskin......hva skla man da ønske seg? Er det rart jeg blir litt frustrert av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde ønsket deg penger til å legge i en konkret ting, og spesifisert dette og forklart situasjonen med at dere har "alt" til huset hadde det blitt annerledes. Men hadde du bare sagt "vi ønsker oss helst penger" og ferdig med det hadde jeg helt klart kjøpt noe. Forstår jo det at de som har bodd sammen i en evighet har det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, hva skal man kjøpe til den som har alt..

kanskje en tur? Opplevelser? Reiser? Men det må de nesten finne på selv, de som kjøper. Hadde jeg fått digitalt speilreflekskamera hadde jeg blitt fryktelig glad..men helt utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre gjester vet jo at vi ønsker oss penger til å bygge på/pusse opp, men det er flere her inne som synes det er gjerrig når vi sier vi skal bruke det til det. Ser på det som en investering jeg.....Skal jo ikke bruke dem til å betale regninger heller da.

Uansett synes jeg man skal respektere brudeparets ønsker uten å stille spørsmål ved dem, for ingen vet bedre enn nettopp brudeparet hva de trenger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Princess

Jeg gjentar meg selv: Gavekort er den perfekte gaven for dere som ikke vil ønske dere BARE penger, og som vil at gjestene skal føle at de gir en gave.... Vi skal bygge hus til neste vår, og vi har kun 4 ting på ønskelisten vår:

* Gavekort fra OBS! Bygg

* Gavekort fra IKEA

* Gavekort fra Skeidar

* Gavekort fra Elkjøp

Så kan vi kjøpe det vi trenger til huset fra disse butikkene.

Vi har ingen komplette serviser, og har ikke samlet alle delene til hardangerbestikket ennå..samt at jeg godt kunne trenger nye dynetrekk, håndduker, duker og ting og tang...men dette kan vi jo ønske oss til jul og bursdager - dette er ikke noe som haster! Det vi virkelig TRENGER er gavekort på noen butikker som vi vet vi kommer til å få veldig mye bruk for fremover...og tenk så stas det er for gjestene å få være med å sponse huset vårt :D Vi har jo resten av livet vårt til å samle på alt annet dill dall om vi trenger det...

Vi kan jo ikke regne med å få det vi ønsker oss fra alle gjestene da, for noen bryr seg rett og slett ikke om ønskelister - men det er jo egentlig bare et luksusproblem...??

Jeg synes ihvertfall det er en god ide med gavekort :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så utrolig enig med dere som skriver at hvorfor ønske seg en masse ting som blir stående i et eller annet skap og aldri kommer fra, særlig når man har huset eller leiligheten full av ting. Vi har bodd sammen en stund, jeg har bodd enda lenger for meg selv, og har stablet ting hos mamma og hos svigers. Dessuten driver vi å flytter rundt omkring ganske ofte, så jeg kommer ikke til å sette særlig pris på dyre krystallglass fordi de knuser lett, og dingeldangel må jeg si at jeg har nok av.. dessverre..

Derimot er vi veldig glade i å reise, så det vi egentlig ønsker oss er tilskudd til bryllupsreise. Noen vil kanskje hevde at bryllupsgaver er noe man skal huske så lenge man er gift, men jeg vet at vi hadde satt utrolig pris på og sannsynligvis husket den turen mye mer enn den ørtende lysestaken.

Nå har jeg jo innsett det at noen vil insistere på å gi en ting og da synes jeg det er greit å opplyse om et eller annet bestikk vi kan samle på eller noe motvillig fra min side, et servise som nok må stå hos svigers noen år dessverre.. Ellers, med et videokamera eller et digitalt fotoapparat kan vi få hjelp til å huske bryllupsreisen og til å kunne dele (deler av den :ler: ) med andre når vi kommer hjem.

Håper dere andre også får ting dere ønsker dere og vil sette pris på i framtida!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt pris på:

Morter

Gavekort på reise

Duker

Lysestaker

Vaser

...og nesten alt mulig annet. Syns det hadde vært ekstra fint om det hadde vært en ting vi trengte, men som vi ikke har fått surra oss til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk så vrang at jeg ikke hadde giddet å kjøpe en forbasket dør til brudeparet, uansett hvor mye de ønsker seg det. Det kan de jaggu kjøpe selv. Det skal kunne pakkes inn pent, og bæres, og være noe bryllupsaktig- noe.

Hæ???

Må nesten le.... :hoho: Ok jeg MÅ le !! :hoho::hoho::hoho:

Noe bryllupsaktig noe??? Hva i all verden er det for noe ????

Og gavekort kan både pakkes inn og bæres...... Gavekort på Maxbo...??

Er det for vrangt for deg VesleBråka?

Da kan vi jo jaggu kjøpe den selv....... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...