Gå til innhold

Gressklipping


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noen retningslinjer for når det er ok å klippe gresset?

Jeg har bor i borettslag og har lest reglene der, men finner ikke noe annet enn at det skal være ro i bygget frem til kl 07.

Jeg jobber turnus og var ikke hjemme og i seng før nærmere 2 i natt, og like over kl 8 var naboen igang med gressklippingen. Nå er kl halv ti og han holder på fortsatt. Hadde nå dette enda vært første gang, men han er verdens ivrigste (og tregeste) gressklipper og det føles at han alltid legger det til dager jeg har jobbet sent dagen før. Jeg er så trøtt og sliten, men får rett og slett ikke sove pga. alt bråket.

Jeg har vel ingen sak går jeg ut i fra. Ville bare høre hva som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du nok regne med på en hverdag. Om naboen er hyggelig kan du jo snakke med han og fortelle når du er på nattevakt sånn at han kan ta litt hensyn, men ellers tror jeg ørepropper er din beste venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med fakse.

Reglene sier bare at det skal være ro fra 23-07. Så naboen har lov til å klippe gresset kl 8 mandag morgen. Han regner gjerne med at de fleste er stått opp og gjerne er på jobb på den tiden. Det er gjerne også den tiden på døgnet han har tid til å klippe plenen. Det er ikke hans feil at du jobber ukurante tider. Men du kan jo spørre ham i et hyggelig tonefall om han har mulighet til å vente til litt lenger ut på dagen før han begynner å klippe plenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett. Jeg vet jo egentlig at han selvsagt må få klippe gresset kl 8 om han vil det. Det er bare så utrolig irriterende. Det slår bare ikke feil, skal jeg sove litt lenge en dag så kan du banne på at han er ute med gressklipperen.

Mannen er ikke spesielt hyggelig, så jeg kommer ikke til å ta det opp med han. Det kommer bare til å forsure naboskapet enda mer. Han er forøvrig pensjonert, så han har hele dagen på seg sånn sett. Men liker tydeligvis å gjøre det om morgenen.

Vel, nå er han hvertfall ferdig så tror jeg skal få meg en time til på puten, så blir jeg kanskje menneske idag jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ja, kanskje det. Men da tror jeg han hadde blitt oppriktig lei seg. Det virker som at han faktisk elsker å klippe gresset. Tror ikke det finnes et borettslag som har penere gless enn her, her er det bestandig nyklippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kjøp ham en sånn, sett den på trappa hans uten avsender og håp at han tar hintet ;)

De er faktisk helt brukbare, jeg har en hånddrevet klipper selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...