Gå til innhold

Hvem starter man familie med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i en lang tid nå, vi har kommet over alt som heter nyforelskelse og er blitt mer som bestevenner, pluss at vi fortsatt gjør kjæreste ting. Jeg har kommet til en periode nå hvor jeg er veldig usikker, er det slik at man skal bli mer som bestevenner når man har vært sammen lenge? eller skal man forelsket og slik hele livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ihvertfall over den største forelskelsesfasen. Vi gjør jo kjæresteting fordet og det er jo det som er den store forskjellen om man er kjærester eller bestevenner for min del.

Men jeg kunne aldri tenkt meg gå gå fra samboeren min selv om det er blitt sånn som det er nå, jeg er fortsatt utrolig glad i han.

Gjest Leken
Skrevet

Hvis du tenke i forhold til å stifte familie?

Hvis dere er bestevenner uten kjemi (seksuelt) så hadde jeg ikke gjort det.

Er dere bestevenner med kjemi,( som selvfølgelig går i bølgedaler) og du vet at dette er en trygg, raus person, så er det fint å starte familie hvis begge er instilt på det.

Men hvis du er i tvil, så ta en uke ferie alene, da ser du hva/ hvilke ting du savner...

Skrevet

Jeg er av og til forelsket i kjæresten min, men jeg elsker ham hele tiden. Vi er bestevenner som gjør masse sammen...vi kan være helt stille i samme rom, men allikevel være nær hverandre. Av og til vil jeg være med vennene mine istedenfor ham, men det betyr ikke at jeg elsker ham mindre; Det er utrolig viktig å ha fokus på hver deres ineteresser også, i tillegg til hverandre.

Forelskelsesfasen går over, men det betyr ikke at den ikke kan komme tilbake i ny og ne, en må bare jobbe litt for det...Gå ut på en romantisk middag, stikk av på en weekendtur...overrask i hverdagen...

Kjæresten min tenner meg utrolig, men av og til vil jeg ikke ha sex med ham for det...er ikke noe galt i det. Man skal ha overskudd og lyst, ikke føle at det er en plikt...Så om jeg er sliten, så venter vi heller en dag og har knall sex, istedenfor rutinesex...

Vet ikke om du ble klokere jeg...?

:sjenert:

Skrevet

Vi er bestevenner og foreldre hele tiden, kjærester ikke hele tiden, men ganske ofte (med alt det innebærer ;) ) og vi gjør ting sammen som vi har glede av begge to. Er jeg stormende forelsket etter 7 år, nei, men de følelsene jeg har for samboeren min nå er så mye mer verdt enn den stormende forelskelsen som GÅR over. Kunne ikke tenke meg livet uten han.

Skrevet

Vi har masse kjemi og gjør masse kjæreste greier, er bare slik at noen ganger så syns jeg at bestevenn delen går for langt, jeg har aldri vært i veldig mange lange forhold, så kan hende det bare er jeg som freaker litt ut her. Men ville bare vite om det er normalt at man blir MER bestevenner en kjærester etter en veldig lang periode. Vi har veldig bra kjemi og er innimellom som et forelsket par, men er liksom bare resten av dagene og månedene da vi er mest bestevenner som gjør at jeg tviler litt. Jeg har ikke lyst til å slå opp bare fordi jeg freaker ut, vil ikke kaste noe bra ut av vinduet.

Takker for alle svar :) og beklager for at jeg ikke har vært her inne å lest før nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...