Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lurt litt på å kjøpe mobil på Ebay siden der finnes så mange modeller og varianter som aldri kommer til Norge. Imidlertid så er jo elektronikk en høyrisikokategori når det kommer til Ebayhandel. Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med slike kjøp på Ebay?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har ingen erfaringer, men er interessert i å lese hva slags svar du får, så jeg hiver meg med på tråden. Håper det er OK?

Det jeg lurer på er om man får æ, ø og å dersom man kjøper fra f eks USA?

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring!

Kjøpte Nokia 7370, og den var på engelsk/kinesisk...

Skrevet

Det skal nok gå greit, men du må passe på å ha en mobil type som passer til norge. De er vel blitt ganske forskjellige nå angående gsm eller hva det nå enn heter.

Også må du nok regne med at den er på engelsk og da også uten æ,ø,å.

Gjest Lintin
Skrevet

Jeg har kjøpt flere mobiler på Ebay siste 2 årene og har i grunnen vært ganske godt fornøyd. Alle telefonene jeg har kjøpt har vært med æ, ø og å, både de jeg har kjøpt fra kina og fra USA.

Men selve menyene er på engelsk, i beste fall har jeg fått dem på svensk;)

Men jeg plages ikke med å ha engelske menyer, litt som med PC, spiller liksom ingen rolle om operativsystemet er engelsk eller norsk.

Eneste som er litt hassle med det er selvfølgelig ordbok. Så kan være greit å sjekke om ordboken lar deg ligge inn egne ord, er et svare strev i begynnelsen, men så går det greit etter en stund:)

Skrevet
Kjøpte Nokia 7370, og den var på engelsk/kinesisk...

Ot, men det er en av de mobilene jeg driver og ser på nå. Rålekkert design, men mange jeg har møtt har klaget over at den er treg. Vil du si at det stemmer?

Skrevet
Hei.

Jeg har ingen erfaringer, men er interessert i å lese hva slags svar du får, så jeg hiver meg med på tråden. Håper det er OK?

Klart det. Jo flere, jo bedre.

Sånn ellers, hvordan er det med laderne som følger med mobilene fra Ebay? Må man kjøpe adapter?

Skrevet
Ot, men det er en av de mobilene jeg driver og ser på nå. Rålekkert design, men mange jeg har møtt har klaget over at den er treg. Vil du si at det stemmer?
Niks, det eneste er som sagt batteritiden, men det tror jeg er vanlig med nyere Nokia. Nå er det så mye skjermsparere og greier som "stjeler" strøm.

Liker veldig godt å sende smser med den. Ligger godt i hånda.

Den kom i eske, og var helt ny, med lader og alt. Men den var som sagt engelsk/kinesisk. Hadde det bare vært engelsk, så...

Gjest Kermit
Skrevet

25% moms kommer jo i tillegg, men hvordan er det med toll? Er mobiltelefoner tollbelagt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...