Gjest Gjest_snartgift_* Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hjelp. Jeg begynner å bli ganske desperat. (Gifter meg veldig snart) Har lyst til å si noen ord til min kjære på bryllupsdagen,men klarer ikke å få til noen fin tale. Sliter med å sette ord på hva jeg vil si... Er heller ikke noen taler,men prøver å psyke meg opp til å "ta ordet" likevel. Vurderer å skrive en tale i eventyrform,men er redd det blir veldig klisje og "pinlig"... Dessuten synes jeg det også er vanskelig. Noen som vil dele erfaringer og komme med eventuelle tips?
thumbalina Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hjelp. Jeg begynner å bli ganske desperat. (Gifter meg veldig snart) Har lyst til å si noen ord til min kjære på bryllupsdagen,men klarer ikke å få til noen fin tale. Sliter med å sette ord på hva jeg vil si... Er heller ikke noen taler,men prøver å psyke meg opp til å "ta ordet" likevel. Vurderer å skrive en tale i eventyrform,men er redd det blir veldig klisje og "pinlig"... Dessuten synes jeg det også er vanskelig. Noen som vil dele erfaringer og komme med eventuelle tips? Jeg har samme problemet.. det vil si. jeg klarer fint å sette ord på hva jeg vil si.. skriftlig.. men ikke planer om jeg klarer å si dette høyt foran alle sammen..... så jeg har laget en fotobok..... hvor jeg har skrevet litt foran om hvordan vi vi traff hverandre... litt om hans gode egenskaper og så har jeg satt inn bilder som illustrerer dette.. skal gi han den foran alle sammen når det er min tur til å holde tale... så har jeg på forhånd kopiert opp alle sidene og lagt i en konvolutt til alle gjestene, sånn at de også kan se hva han får... det er i alel fall min løsning på taleproblemet, jeg hadde gruet meg sånn til talen hvis ikke at det hadde ødelagt hele dagen min....
Gir Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg skjønner at mange gruer seg veldig til å holde tale, men jeg tror det er viktig å bytte fokus fra "å nei, holde tale er så fælt!" til "herlig, nå får jeg fortalt mannen i mitt liv akkurat hva jeg føler for han foran alle som er glade i han!" Pling på glasset og si "Kjære XXX, jeg elsker deg og jeg er så glad for at jeg får lov til å elske deg resten av livet. Jeg gleder meg til å starte resten av livet vårt sammen" og så utbringe en skål for at du er verdens heldigste kvinne. De fleste klarer ikke mer enn dette før tårene kommer uansett. Jeg har tenkt å kjøre Powerpoint med masse morsomme bilder fra livet vårt til nå, så blir talen mest morsom, men litt rørende også, og fokus blir på bildene i stedet for meg
thumbalina Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Jeg skjønner at mange gruer seg veldig til å holde tale, men jeg tror det er viktig å bytte fokus fra "å nei, holde tale er så fælt!" til "herlig, nå får jeg fortalt mannen i mitt liv akkurat hva jeg føler for han foran alle som er glade i han!" Pling på glasset og si "Kjære XXX, jeg elsker deg og jeg er så glad for at jeg får lov til å elske deg resten av livet. Jeg gleder meg til å starte resten av livet vårt sammen" og så utbringe en skål for at du er verdens heldigste kvinne. De fleste klarer ikke mer enn dette før tårene kommer uansett. Jeg har tenkt å kjøre Powerpoint med masse morsomme bilder fra livet vårt til nå, så blir talen mest morsom, men litt rørende også, og fokus blir på bildene i stedet for meg God ide med power pointen - for de som klarer å reise seg å åpne munnen i det hele tatt så er jo det et kjempe hjelpemiddel... for min del er det nok uaktuelt.... hadde bare blitt knallrød,og ikke fått ute et pip en gang.... hadde ikke klart å få meg selv til å plinge på glasset en gang.... høres sikkert merkelig ut for de som ikke er sjenerte selv..... men all ære til de som klarer det, og da er power point ideen veldig god! så har en et fokuspoint som ikek er deg selv... og talen din trenger ikke være lang... bare et par ord - alle skjønner at det er vanskelig å snakke i sånne situasjoner, så tror ikke noen gjør noe av om det bare er noen få setninger som kommer ut.. Gir sin tale hørtes veldig fin ut!
Gjest Gjest_Jeanette_* Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Da synes jeg ikke du skal holde tale, for det kommer til å ødelegge dagen din helt... Den skal jo være bare fin! Hvis du jobber litt videre med PowerPoint ideen - du kan jo lage en film der du leser inn talen på forhånd og lgger til bilder, video osv fra deres tid sammen. Da er det jo bare å spille av den, så slipper du å stå foran alle å si noe, samtidig som budskapet ditt når fram ville jeg gjort i alle fall.
Gjest Gjest_snartgift_* Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Hei igjen! Takk til dere som tok dere tid til å svare. Har skrevet en tale i eventyrform og den ble som jeg fryktet heller pinlig,kommer ikke til å bruke den. Powerpoint ideen er kjempegod,men dette har jeg ikke mulighet til å gjøre. Men jeg skal nok våge å plinge i glasset og si noen få velvalgte ord til min kjære. Gleder meg og tror det blir fint:)
Fun Light Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Jeg er lettrørt som få, og vet at jeg derfor kommer til å tute når det blir min tur til å holde tale.. Jeg har funnet et dikt (egentlig en sangtekst, men funker som dikt!) som heter "To i lag". Den er ganske lang, og rimer, og er veldig sterkt å lese.. Jeg gråter jo bare jeg leser den for meg selv..!! Har store planer om å prøve og gjennomføre.. Tenker at jeg får lese den så mange ganger for meg selv at jeg til slutt nærmest er lei den, kanskje det hjelper..? Uff.. Skulle ønske jeg ikke storgråt så lett, da hadde jeg liksom kunnet sagt mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå