Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Er det juli eller juni man ikke betaler skatt?
Silverbug Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Er det juli eller juni man ikke betaler skatt? Så vidt jeg vet, er det Desember man betaler halv skatt i.. Har ikke noen mnd i året som jeg ikke betaler skatt..
happyhappy Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Så vidt jeg vet, er det Desember man betaler halv skatt i.. Har ikke noen mnd i året som jeg ikke betaler skatt.. Samme her.. Men ei ny dame på jobben spurte meg om akkurat det samme.
LilleBille Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har alltid fått feriepenger (uten skatt) i juni - og vanlig lønn med normalt skattetrekk i juli. Har inntrykk av at det er relativt vanlig. Det er ingen måned som er "skattefri" - men de fleste av oss har skatten beregnet sånn at vi får halv skatt i desember og feriepengene betales uten skatt i feriemåned (alternativt måneden før ferien)
happyhappy Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Akkurat ja. Kanskje det var dette trådstarter lurte på da:-)
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 På vgs, økonomi i første klasse lærte vi at 1 1/2 måned er skattefriet. Altså, null skatt til ferien, og halv skatt til jul. Nå har ikke jeg sett noe til dette i år da, hmmm:/
Malama Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Skatten for årets inntekt fordeles på 10,5 måned, slik at vi ikke trekkes mer enn halv skatt i desember, og ikke trekkes skatt av feriepengene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå