Gå til innhold

Barbering av legger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Hei.

Er det egentlig nødvendig å bruke barberskum når man barberer leggene, eller er det like greit å "frese over dem" i dusjen uten???

Muligens et dumt spørsmål, men håper noen gidder å svare meg likevel.... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Er det egentlig nødvendig å bruke barberskum når man barberer leggene, eller er det like greit å "frese over dem" i dusjen uten???

Muligens et dumt spørsmål, men håper noen gidder å svare meg likevel.... :sjenert:

Jeg føler at leggene mine blir litt mykere og glattere når jeg bruker barberskum. Men hvis jeg ikke bruker skum, og smører meg med bodylotion etterpå, blir leggene like glatte og fine som ved bruk av skum:) Ikke noen forskjell egentlig, så barberer helst uten... Går fortere også. Og så slipper man å dra med seg skummet på ferie, siden det går like fint uten:)

Gjest Tanita
Skrevet

Det glir ikke så lett uten og man kan lettere bli sår. Jeg bruker mandelolje ved barbering.

Skrevet

Jeg har alltid bare brukt dusjsåpe da jeg dusjer, skummer nok det og, har aldri hatt noen problemer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har alltid bare brukt dusjsåpe da jeg dusjer, skummer nok det og, har aldri hatt noen problemer.

Det samme gjør jeg. Poenget med barberskummet er vel bare at det skal bli glatt, så høvelen glir over huden og ikke skraper nedi huden. Om du barberer uten noen form for glatting risikerer du å bli veldig sår på leggene.

Skrevet

Bruker dusjsåpe jeg også. Prøvde olje et par ganger etter tips fra noen her på KG, men syntes det bare tettet igjen høvelen slik at den ikke tok skikkelig. Jeg måtte dessuten bytte blader mye oftere.

Gjest Gjest
Skrevet

Dusjsåpe funker bra! Men kan ikke si jeg blir sår uten å bruke noe som helst, slik noen nevner. Er vel forskjell på folk:) Kan jo bare teste m/dusjsåpe, uten noe, m/skum, og så finne ut hva du syns funker best:)

Skrevet

Jeg har tidligere brukt bare såpe i dusjen. Funket bra det. Men nå har jeg prøvd de nye barberbladene med "innebygd gel". Da er det bare å "frese over" med kun høvelen, etter å ha fuktet leggene med vann. Forenkler prosessen litt, også glir høvelen lettere enn med såpe. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har tidligere brukt bare såpe i dusjen. Funket bra det. Men nå har jeg prøvd de nye barberbladene med "innebygd gel". Da er det bare å "frese over" med kun høvelen, etter å ha fuktet leggene med vann. Forenkler prosessen litt, også glir høvelen lettere enn med såpe. :)

Varer gelen lenge, eller må du skifte barberblad ofte for å ha "nok" gel?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg bruker bare vann men tar nok med skum til syden siden det er bedre på solbrente legger.. :)

jeg syns de barberbladene med gel funker greit de tre første gangene en bruker nytt blad og så følte jeg at jeg måtte skifte fordi når gelen forsvinner er høvelen krass og vond og bruke. Nå har jo jeg min barberhøvel i dusjen og det kommer mye vann på den når andre i familien også dusjer da...

noe av det mest irriterende var at den ikke passer i det stativet den vanlige venus barberhøvelen min kom i som henger på veggen.

ikke meningen å kuppe tråden nå, men når en først er inne på brabering; har dere sett testen kg har hatt om hvordan en best kan få hårløse legger? må si den testvinneren med hårfjerningskrem på pumpeflaske så veldig ok ut. Noen som har prøvd den?

og for å snike inn ett annet spørsmål også...noen som breuker varm voks (event. hårfjerningskrem) på bikinikanten?kjøpte en krukke med veet som skal varmes. Frister ikke å barbere bikinilinjen hver bidige dag i syden pluss at det voksr så fort ut...

Gjest Tanita
Skrevet

Hvis du tar veet varmvoks, ikke gjør som ei jeg kjenner som varma det i microen og like etter strøk på voksen og brente av all huden der. Ta en liten test først for å sjekke om voksen ikke er for varm. Kan fort bli inngrodde hår i bikinikanten, og huden er tynn så du kan lett rive på deg blåmerker og sprengte blodkar der. Jeg ville istedet for å vokse, tatt hårfjerningskrem på bikinikanten.

Skrevet
Hvis du tar veet varmvoks, ikke gjør som ei jeg kjenner som varma det i microen og like etter strøk på voksen og brente av all huden der. Ta en liten test først for å sjekke om voksen ikke er for varm. Kan fort bli inngrodde hår i bikinikanten, og huden er tynn så du kan lett rive på deg blåmerker og sprengte blodkar der. Jeg ville istedet for å vokse, tatt hårfjerningskrem på bikinikanten.

AUU :tristbla: uff det hørtes utrolig vondt ut!

Skrevet

Samme her!

Gjest Bloom
Skrevet

Jeg bruker bare barberskum, syns det er lettest å se hvor jeg har barbert da og leggene blir så gode og glatte:)

Har forresten også hørt at man kan bruke balsam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...