Gå til innhold

Han fridde i høst - gjelder det ennå???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo fridde i høst - men sier at slikt har utløpsdato - nå når jeg har tatt det opp, forsiktig i en bisetning nærmest. (han vet at jeg ikke er så veldig giftesyk, men han fridde etter å ha dummet seg ganske loddrett ut og jeg var rasende...)

Vel. Kanskje jeg vil gifte meg likevel, tenker jeg. Gjelder frieriet ennå, jenter?

:wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det mener jeg da virkeli......har en fridd så har en fridd....

sa du ja eller..... :wink:

lykke til ivertfall......min fridde ikke i det hele tatt..vi bare forlova oss vi....

Skrevet

Utløpsdato på frieri? Det er jo bare tåpelig! Enten vil man gifte seg med vedkommende man frir til, eller så vil man ikke!

Nei, et frieri får han bare stå ved altså.

Jeg er også nysgjerrig på om du svarte ja:)

Skrevet

om du sa ja - så er jo dette et gitt løfte som ikke utgår på dato mener jeg.

men du må jo ha svart for at frieriet skal være gjeldende -eller?

jeg mener,at om en ikke gir et konkret svar der eller da, er det jo ingenting i veien for et nytt frieri??

Du kan jo feks komme til han på en romatisk måte og si "ja -jeg vil gifte meg med deg"??

Skrevet

Hvis han skal kunne kreve en form for utløpsdato må jeg anta at du ikke har svart på frieriet hans.

Og for å være helt ærlig - hvis du ikke har svart innen seks måneder synes jeg han er i sin fulle rett til å trekke frieriet tilbake.

Har du gitt han et svar derimot er det han som har sjegget i postkassa...... :wink:

Skrevet

Har aldri hørt om utløpsdato på frieri. :ler:

Derimot finnes det jo de som får kalde føtter...

Går det derimot lang tid fra selve frieriet til dere begynner å planlegge, er det jo fullt mulig å komme med et nytt frieri også, da... Kanskje i en litt roligere setting... :blunke:

Men fridd er fridd, og har man fridd og fått "ja", kan man ikke sette noen utløpsdato. :fy:

Foressten så er det vel best å være helt sikker på at man vil gifte seg, før man "lover seg bort"?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, jeg synes vel det sier nok om at han sier frieriet har gått ut på dato. Jeg tolker det slik at han ikke vil lengre jeg da. Jeg kan jo forsåvidt skjønne det dersom du ikke har svart ennå.

Men dersom du svarte ja umiddelbart har det selvsagt ikke gått ut på dato. En forlovelse (som et frieri i virkligheter er) går da ikke ut på dato.

Et ekteskap må jo være ønsket fra begge da, og du kan da virkelig ikke "tvinge" kjæresten din til å gifte seg bare for å bevise at du har rett.

Lykke til!

Skrevet

Nei - jeg svarte ikke ja - jeg var rasende! :D

Vi planlegger framtiden sammen, har nettopp kjøpt felles bolig osv. Han vet min grunnleggende holdning til ekteskap - vi har aldri vært gift noen av oss - kun i langvarige forhold. Vi har lik holdning, ingen vits i å få et papir på følelsene...

Men - noen dager - tenker jeg - kanskje. Så om jeg VIL, så klarer jeg vel å mase - argumentere, men siden det ikke er så nøye, så maser jeg jo ikke. Uansett, ville det kun blitt i rådhuset og enkelt. (og uten ringer, tror jeg... jeg klarer ikke ring eller smykker, når jeg tar de av, merker jeg at de er der likevel i timer etterpå...et merkelig fenomen...)

Vet vi slipper samboeravtale og advokat om vi gifter oss - siden vi nå skal lage en avtale, kan vi jo like godt gifte oss - siden vi planlegger å satse. Eller ikke. Jeg skal sette meg inn i det juridiske - som sagt - så er jeg altså romantisk, men ikke mht bryllup - heller i det daglige.

Har aldri drømt om å stå hvit brud - men at andre gjør det, er ok. Det får jo være opp til hver enkelte.

Hvilke juridiske fordeler har man i et ekteskap??? :o

Skrevet

Her er det bare en ting å gjøre:

Nå er det din tur til å fri!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Sambo fridde i høst - men sier at slikt har utløpsdato - nå når jeg har tatt det opp' date=' forsiktig i en bisetning nærmest. (han vet at jeg ikke er så veldig giftesyk, [u']men han fridde etter å ha dummet seg ganske loddrett ut og jeg var rasende...)

Vel. Kanskje jeg vil gifte meg likevel, tenker jeg. Gjelder frieriet ennå, jenter?

:wink:

Bare lurer; Blandet han sammen "unnskyld" og "vil du gifte deg med meg?" Beklager, men jeg synes det virker sånn. Jeg ville aldri takket ja til et "jeg beklager, håper det blir bedre viss jeg frir, frieri..."

Skrevet

Hvis dere ikke er enige eller finner ut av om dette gjelder enda, så er kanskje ikke grunnlaget tilstede i alle fall... Dette er jo noe man gjensidig bør føle er rikitg...

Ellers er det som MoB sier - her er det bare å komme seg ned på kne og fri, jente!

Trodde selv aldri at det skulle være forskjell på å være gift og samboer. Det er det. Det er deilig! Kan ikke helt sette fingeren på det, det er bare er så riktig...

Skrevet

Trodde selv aldri at det skulle være forskjell på å være gift og samboer. Det er det. Det er deilig! Kan ikke helt sette fingeren på det, det er bare er så riktig...

Kan du utdype dette litt mer? Er veldig nysgjerrig:)

Skrevet

Det er bare en annerledes og god følelse... den begynte da vi faktisk bstemte oss for å gifte oss, og økte på da vi gjorde det. Det er trygghet, samhørighet - vi ble på ordentlig en familie - det var oss - og det kjentes veldig, veldig godt.

Som sagt - var jeg uforberedt på den følelsen - trodde ikke det kom til å være forskjell... men... da jeg fortalte det til en venninne så sa hun at hun ikke hadde sagt noe om det - for jeg ville ikke forstå det likevel, før jeg var der selv. Og hun hadde helt rett. Du må være der for å skjønne. Tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...