Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Jeg har noen ganger tenkt en del på om håret over overleppa mi vises veldig godt, noen dager kan jeg bli skikkelig opphengt av det og stirrer hver gang i speilet på de evinnelige håstråene over leppa. Så begynte jeg å oppdage at det var noen få mørke hårstrå og nappet disse bort, men så fant jeg ut at jeg skulle bleke alt sammen i tilfelle det var flere som jeg ikke kunne se, og nå føler jeg at "barten" vises enda bedre enn før, fordi den ble skikkelig lys. Nå er jeg lys i huden selv da, men jeg lurer på hva andre mener, objektivt sett, burde jeg få den vokset bort eller burde jeg bare gi blaffen? Er redd for at feks gutter på byen legger merke til det og synes det er turn-off. Vet jo at den ikke vises hele tiden og at man må stå litt nært meg, men har ikke lyst å skygge unna hver gang en gutt kommer nærme.. Høres nok litt manisk ut, men bær over med meg og svar gjerne på det jeg spør om.. HELT ÆRLIG
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Har forresten spurt en venninne også, men tenker at det er bedre å spørre her, fordi hun venninna mi er som regel dønn ærlig, men dere på forumet her har ihvertfall ikke noen grunn til å mildne svaret deres. Hun venninna mente at siden hårene var så lyse så hadde det ikke noe å si. Men svaret hennes kom veldig kontant, så jeg vet at da har hun lagt merke til det uten at jeg har nevnt det.
Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Har forresten spurt en venninne også, men tenker at det er bedre å spørre her, fordi hun venninna mi er som regel dønn ærlig, men dere på forumet her har ihvertfall ikke noen grunn til å mildne svaret deres. Hun venninna mente at siden hårene var så lyse så hadde det ikke noe å si. Men svaret hennes kom veldig kontant, så jeg vet at da har hun lagt merke til det uten at jeg har nevnt det. absolutt!! bort med den!! bleking går så klart an, syns ikke det gjør noe så lenge hårene er korte og sånt. ellers kan du kjøpe sånne voksstrips fra vit, de funker bra. selv bruker jeg hårfjerningskrem. men pass på og gjør det om kvelden, man kan bli litt rød etterpå
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Jeg barberer det bort jeg Har hår i hele ansiktet, så jeg går over med høvel hver gang jeg dusjer. Enkelt og greit
Gjest Vivienne Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Dersom du er plaget med hår på overleppen, (min søster er også det), vil jeg anbefale deg å vokse bort hårene. Voks er mer effektivt og langvarig enn barbering, og fører dessuten til bedre resultat. Ingenting er mindre pent enn barberstubber i ansiktet. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg vurdert laserbehandling. Det koster litt, men på den måten blir du kvitt hårene permanent. Ønsker deg lykke til med valg av behandling. Vivienne.
Gjest Tanita Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 IKKE barber!!! På jobb ser jeg kunder hver dag og i det gule vanlige lyset der, så ser jeg om kundene har hår på overleppa eller ikke og det vises godt. Må ikke nærme for å se det, sitter iallefall en meter unna. Gå til hudpleieren og vokse den! Gjør det selv jeg, men er hudpleier. Og det er alltid mer hår enn det ser ut til.
Gjest gjest i 3 innlegg Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Ja, jeg hadde vokset i stedet for å barbere om jeg hadde orket å "spare ut" hår. Men jeg ser helt for jævlig ut etter et døgn, så å la det gro et par dager klarer jeg ikke. Og å la noen holde på i ansiktet mitt takler jeg ikke spesielt bra, nettopp pga at jeg har hårvekst. Men om jeg får råd så er det lysbehandling neste, men frem til det er det barbering som får holde. Tar det stort sett to ganger om dagen nå om sommeren, men det kommer an på hva jeg skal og hvor fort det vokser. Har spurt kjæresten (var han som først sa til meg at jeg burde fjerne det, jeg tenkte faktsik ikke på det før ), og han sier det skjelden viser. Til vinteren kommer jeg til å prøve å epilere, håper det går så jeg slipper legge ut mange tusen på laser.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Ser at alle som svarer synes jeg burde fjerne det, men har liksom aldri fått noen kommentarer fra familie engang. Samboeren min gjennom 4 år la først merke til det i mars i år(!) Enten så har han ikke tort å sagt noe før, eller så vises det ikke så godt? Tenker også at enn om det vises, er det så ille da? Jeg ser det ikke selv heller, bortsett fra når jeg lener meg mot speilet. Har alltid synes mørk bart har vært så ille, men tenker mer på dette som lyse dun. Har ikke noen hårvekst ellers i ansiktet. Men kansje dere har rett, men bekymrer meg bare for hvordan det blir i mellomfase, altså mellom barbering eller voks, det må jo se mye verre ut enn det gjør nå... Redd for å bare gjøre vondt verre.. Dersom du er plaget med hår på overleppen, (min søster er også det), vil jeg anbefale deg å vokse bort hårene. Voks er mer effektivt og langvarig enn barbering, og fører dessuten til bedre resultat. Ingenting er mindre pent enn barberstubber i ansiktet. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg vurdert laserbehandling. Det koster litt, men på den måten blir du kvitt hårene permanent. Ønsker deg lykke til med valg av behandling. Vivienne. Må man ikke ha mørke hår for å kunne ta laser? Tenker at dette er et alternativ for framtiden, men akkurat nå har jeg ikke råd i det hele tatt:/
Marikke Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 selv bruker jeg hårfjerningskrem. men pass på og gjør det om kvelden, man kan bli litt rød etterpå Hvilken krem bruker du? Jeg fant en hårfjerningskrem for ansikt på Boots-apoteket, men nå har de den ikke lenger.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Jeg vokser overleppen selv med Veet voksstriper for ansiktet og det fungerer veldig bra. Best å gjøre det på kvelden før man legger seg, da får huden tid til å "roe seg ned".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå