Gå til innhold

den beste desserten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er bare en SUPERBRA dessert som det kanskje ikke er så mange som har smakt før, men det er aldeles nydelig. Vi skal ha hjemmelaget Kanelis med jordbærpurê. Det smaker helt fantastisk og er så absolutt å anbefale!!! :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
* Muffinsformer som er laget av sjokolade. Oppi sjokoladeformen skal vi ha bær og vaniljesaus! Sjokolade passer jo til hva som helst av bær, så dette kommer nok til å bli kjempegodt ....nam nam!

åh, det hørtes fristende ut -takk!

Vi skal ha limeparfait med varme bjørnebær i en hjemmelaget jordbærsaus....mmmmmm...... Gleder meg nesten mest til desserten, jeg.

det skjønner jeg godt -tar dette tipset også med meg jeg!

Skrevet
* Muffinsformer som er laget av sjokolade. Oppi sjokoladeformen skal vi ha bær og vaniljesaus! Sjokolade passer jo til hva som helst av bær, så dette kommer nok til å bli kjempegodt ....nam nam!

åh, det hørtes fristende ut -takk!

Vi skal ha limeparfait med varme bjørnebær i en hjemmelaget jordbærsaus....mmmmmm...... Gleder meg nesten mest til desserten, jeg.

det skjønner jeg godt -tar dette tipset også med meg jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi hadde vaniljeis m/ lune multer.

Hva i all verden er lune multer? For en idiotisk betegnelse! :hoho: Like tåpelig som "på en seng av..."!

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Vi skal ha Balsamicomarinerte jordbær og Contreauis m/krokan.

Nam * Nam *

Skrevet

Vi hadde ostekake og ripsklaser til dessert i vår bryllup. Som drikke serverte vi portvin. Dette er den beste desserten jeg kan tenke meg, og vi fikk mye skryt for valget.

Skrevet
Vi hadde ostekake og ripsklaser til dessert i vår bryllup. Som drikke serverte vi portvin. Dette er den beste desserten jeg kan tenke meg' date=' og vi fikk mye skryt for valget.[/quote']

jeg er også svak for ostekake som nevt, men er redd det er tungt og mektig etter en tyngre middag -var det det?? valgte dere en "frisk" ostekake da??

Skrevet

Personleg hadde eg gått for sjokolademarinert sjokolade på ei seng av sjokoloade og sjokoladesaus, og eit lite dryss sjokolade over. Men det må vere lite, for ellers kan det jo bli litt mektig..... :D

Nei, men kva med sjokoladefondant? Det er kjempegodt

Eller mohito-granité (drinken mohito som er nedfryst, en slags slush for voksne!)

Eller Suternesgele

Eller pana cotta med lune bær

Eller sorbet (som kanskje blir litt vanskelig til 100 pers, fordi første kula smeltar lenge før den siste har blitt lagt på tallerken)

Eller isparfait med bærcoulis

Eller carpaccio av ananas med svart pepper og cocos-sorbet

Eller limepai med bringebærsorbet

Eller (nam-nam!) Bringebær-grateng med mintis og pasjonsfruktcoulis

Eller eplekake med is

Eller sjokoladeterrin

Eller

eller

eller.......

sikle-sikle........

Skrevet
viwi skrev:  

Vi hadde vaniljeis m/ lune multer.  

Hva i all verden er lune multer? For en idiotisk betegnelse!  Like tåpelig som "på en seng av..."!  

Vel, "lun" sier noe om temperaturen, og jeg synes slett ikke det er idiotisk. Kunne jo skrevet "lunken" eller "varm" selvsagt, men det er faktisk ikke helt det samme. "Lun" er i mine øyne et helt greit adjektiv å bruke i denne sammenhengen.

Som min kokkelærer sa en gang for mange år siden:

"lun" er liksom den positive betegnelsen for "lunken" ;-)

"på en seng av.." er jeg enig i er tåpelig..

Skrevet

Nei, det var absolutt ikke mektig. Vi valgte en veldig søt ostekake med sitrongele i midten og bringebærgele på toppen. Ripsen ved siden av gjorde det hele veldig friskt! Så det ble ikke mektig. Må legge til at vi før desserten ble servert hadde en kjapp 10-minutters pause der folk fikk strukket på bena. Kanskje det gjorde desserten mindre ”tung”?

Skrevet

Ostekake og portvin er hvertfall en knallbra kombinasjon!

Skrevet
Ostekake og portvin er hvertfall en knallbra kombinasjon!

:enig:

Skrevet

ellers er karamellpudding veldig godt, og kokken vår er kjent for sin hjemmelagde karamellpudding... men det er også en litt "kjedelig" dessert synes jeg -forstå meg rett!

Vi skal ha karamellpudding i vårt bryllup. Selv om det er litt "kjedelig" og kanskje vanlig, så smaker det jo sååååå utrolig godt!! Et tips til å freshe den opp litt er å pynte med kiwi og jordbær i tillegg til krem. Det ser veldig bra ut hvis du legger et lite blad med sitronmelisse eller peppermynte på toppen..

Skrevet

Vi har veldig lyst på en dessert som står beskrevet slik i menyforslaget: Miniananas fylt med tropiske frukter og tamarillo-krem. Både fordi vi synes den høres frisk og spennende ut, og fordi ingen av oss er sånn voldsomt søtmonser... Men så har vi oppdaget en forrett som så nydelig ut også; Skalldyrcoctail Neptun. Det er 1/2 grapefrukt fylt med skalldyrsalat. Men det blir så veldig likt...

Så enten blir det den nevnte desserten, med evt. en skalldyrsuppe til forrett, eller den forretten med grapefrukt og en annen dessert... Vi får se...

PS: Hovedretten blir reinsdyrstek.

Skrevet

...en alternativ dessert for oss: Krumkaker fylt med skogsbær, sabayonnsaus og vaniljeisparfait... Namnam! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...