lin Skrevet 24. mai 2003 #1 Skrevet 24. mai 2003 Hei! Tenkte jeg skulle spørre dere om hva dere mener er den beste desserten i bryllup Vi skal snart treffe kokken og snakke om meny ol, og selvsagt kommer han med mange forlslag også. Tenkte bare å ha med noen tanker selv, og derfor søker jeg litt hjelp her Til forrett blir det antakelig en fiskerett, gjerne noe reker, til hovedrett steik -mest sannsynlig dyre/reinsdyrsteik. Synes selv at vaniljeis med varmebjørnebær og eggelikør eller vaniljesaus er kjempegodt, men har fått det i de siste bryllupene og ønsker noe annet - noe spesielt. Alle forslag mottas med stor glede og takk(¨,) (ps: vi er over 100gjester)
Lady79 Skrevet 24. mai 2003 #2 Skrevet 24. mai 2003 heissann.... vi skal ha ostekake med jordbærcouli.....kaken er ikke helt som andre ostekaker, men litt lettere siden vi skal ha 2 retter før den og ostekaker pleier å være ganske "tunge"....gleder meg...den er bare så sinnsykt god lykke til :D
Pusekatt Skrevet 24. mai 2003 #3 Skrevet 24. mai 2003 Karamellpudding eller creme brulée synes jeg er veldig gode desserter! Hvertfall karamellpudding er jo enkelt å lage til mange gjester.
lin Skrevet 24. mai 2003 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2003 åh ostekake er bare det beste som finnes!!!!! sukk.. regner med du ikke gir fra deg oppskriften om du har den?? ellers er karamellpudding veldig godt, og kokken vår er kjent for sin hjemmelagde karamellpudding... men det er også en litt "kjedelig" dessert synes jeg -forstå meg rett!
viwi Skrevet 24. mai 2003 #5 Skrevet 24. mai 2003 Vi hadde vaniljeis m/ lune multer. HELT NYDELIG!!! Ellers er jeg enig i at ostekake er kjempegodt. NOen serverer puddinger o.l Det er iallfall lurt å ha noe som er "lett" og friskt til dessert- spes om middagen var tung og veldig mettende...
Pusekatt Skrevet 24. mai 2003 #7 Skrevet 24. mai 2003 Hva med sorbet? Jordbærsorbet og sitronsorbet, f.eks.? En kule av hver? Det er jo kjempelett og forfriskende.
Gjest Princess Skrevet 24. mai 2003 #10 Skrevet 24. mai 2003 Vi skal ha denne desserten: * Muffinsformer som er laget av sjokolade. Oppi sjokoladeformen skal vi ha bær og vaniljesaus! Sjokolade passer jo til hva som helst av bær, så dette kommer nok til å bli kjempegodt :D ....nam nam! Lykke til med dessertvalget!
Lady79 Skrevet 24. mai 2003 #11 Skrevet 24. mai 2003 heissann igjen.... det er desverre ikke jeg som skal lage kaken.....vi har leid inn en catering-kokk...han har vert kjøkkensjef på ett stort hotell, så vi var der og fikk prøvesmake på kaken....liker egentlig ikke så godt ostekake...men den var bare himmelsk.... skulle gjerne gitt deg oppskriften...men den har jeg desverre ikke.... lykke til alikevel...håper du finner din perfekte dessert :D
Gjest Tex Skrevet 24. mai 2003 #12 Skrevet 24. mai 2003 Hjemmelaget karamellpudding med saus av karamell og vanilje er det beste jeg får.....slurp......
Grooo Skrevet 24. mai 2003 #13 Skrevet 24. mai 2003 Vi gifter oss 26. juli, og har valgt jordbær med hjemmelaget vaniljeis. Kokken snakket også om en slags vaniljekrem. Så da kan folk velge om de vil ha is og/eller denne kremen ved siden av jordbærene.
Engeline Skrevet 24. mai 2003 #14 Skrevet 24. mai 2003 Vi gifter oss midt i jordbærsesongen, og da føler jeg for en søte, friske jordbær med hjemmelagd vaniljeis... Ellers så bare elsker jeg karamellpudding og creme brûlée!
brud i midnattsol Skrevet 25. mai 2003 #16 Skrevet 25. mai 2003 Vi skal ha limeparfait med varme bjørnebær i en hjemmelaget jordbærsaus....mmmmmm...... Gleder meg nesten mest til desserten, jeg. Er også svak for Creme brulee som er nevnt ovenfor noen ganger, men konditoren som skal lage desserten vår sa at det ikke helt egner seg som bryllupsdessert. For tungt/mektig til å være i en tre-retters middag.
Nikki Skrevet 25. mai 2003 #17 Skrevet 25. mai 2003 Vi skal ha hjemmelaget karamellpudding med krem og saus. Synes det er kjempegodt. Men alt av sorbet og frukt går også veldig lett ned i min dessertmage.
Juni-brud Skrevet 25. mai 2003 #18 Skrevet 25. mai 2003 Vi skal ha Filokopp med fløteis og sorbet, og marinerte sydhavsfrukter
smile Skrevet 25. mai 2003 #19 Skrevet 25. mai 2003 vaniljeis med varm bjørnebærsaus over! Nam-nam!!!
Pusekatt Skrevet 25. mai 2003 #20 Skrevet 25. mai 2003 Panna Cotta med lune multer i lakkamarinade Åh.....får vann i munnen bare av tanken :D !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå