Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Fikk anbefalt stay matte powder fra Clinique her på forumet. Dette har jeg prøvd nå og kunne like så godt kjøpt et maybelline pudder som jeg blir blank av etter en halv time eller før, etter påføring.....

Har prøvd de fleste billige merkene, max faktor, isadora, maybelline, loreal og nå Clnique og fikk prøve Guerlain sitt pudder på i et parfymeri. Blir like blank fordeom.... De sier det skal matte men, nei.

Så da lurer jeg om det er meg det er noe galt med? Bruker renseprodukter fra body shop for kombinert/ oily skin, renser kveld og morgen i blandt. Har også kjøpt meg en sånn primer men.... alikvel blir jeg virkelig blank i selve t-zonen.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme, og jeg har prøvd det meste; ulike mineralfoundations, clinique pudder og foundation, vanlige billigmerker... ingenting virker, huden blir blank etter et par timer uansett.

*Venter spent på gode svar*

Skrevet

Har du prøvd Total Finish fra Kanebo? Helt fantastisk for meg hvertfall, og jeg har også tendenser til fet hud. Koster jo mer enn billigmerkene, men er mye drøyere også. Jeg kjøper refill to ganger i året.

Skrevet

Det som hjalp meg (altså, jeg har fortsatt fet hud i T-sonen, men glinser ikke lengre som om jeg har smurt meg med olje): 1) slutte å bruke produktene som først tørker ut huden, men så gjør den enda mer fett: lotion/tonic som inneholder alkohol, altså de som er "for fet hud". Kjøp heller de som er med beroligende effekt og er laget for normal/tørr hud.

2) bruke fuktighetskrem, noe lettvariant, uten fett

3) bruke både foundation og pudder

4) bruke kosten for å påføre pudder

5) vel, jeg prøver å drikke mye vann og spise frukt hver dag, som det er anbefalt, men er ikke sikker på om det gir noe effekt. :)

6) oj, glemte neste, bruke milde produkter for vask av huden også!

Etter min erfaring, hjelper ikke mattende produkter i det hele tatt!! (sånne lotion som man skal ha under pudder for å holde huden matt) :sukk: Bare bortkasta penger.. Og mineral produkter er laget for de, som har perfekt hud fra før. :icon_razz:

Pudder brukte jeg en sånn sist, men måtte fornye den utover dagen, da hunden min ble blank igjen. Og foundation fra Dior under den, Diorskin Fluide.

Nå kjøpte jeg stay matte powder fra Clinique, jeg også, da jeg leste mye bra om den.. Så, den er ikke bedre, huh? :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Shiseido sin Pureness serie har et pudder som jeg synes fugrerer bra, bedre enn clinique sitt.

Pureness

Skrevet
Det som hjalp meg (altså, jeg har fortsatt fet hud i T-sonen, men glinser ikke lengre som om jeg har smurt meg med olje): 1) slutte å bruke produktene som først tørker ut huden, men så gjør den enda mer fett: lotion/tonic som inneholder alkohol, altså de som er "for fet hud". Kjøp heller de som er med beroligende effekt og er laget for normal/tørr hud.

2) bruke fuktighetskrem, noe lettvariant, uten fett

3) bruke både foundation og pudder

4) bruke kosten for å påføre pudder

5) vel, jeg prøver å drikke mye vann og spise frukt hver dag, som det er anbefalt, men er ikke sikker på om det gir noe effekt. :)

6) oj, glemte neste, bruke milde produkter for vask av huden også!

Etter min erfaring, hjelper ikke mattende produkter i det hele tatt!! (sånne lotion som man skal ha under pudder for å holde huden matt) :sukk: Bare bortkasta penger.. Og mineral produkter er laget for de, som har perfekt hud fra før. :icon_razz:

Pudder brukte jeg en sånn sist, men måtte fornye den utover dagen, da hunden min ble blank igjen. Og foundation fra Dior under den, Diorskin Fluide.

Nå kjøpte jeg stay matte powder fra Clinique, jeg også, da jeg leste mye bra om den.. Så, den er ikke bedre, huh? :forvirret:

Okei:)

takk for langt svar tilbake!

Min erfaring er at ikke baser eller mattende hudpleie ikke virker noe særlig heller, uansett hvor mattende fuktighetskremen heller er...

Har nå kjøpt den rensegele for ansiktet fra biotherm, denne er veldig god:)

Bruker foundation og pudder og prøvd mange andre enn clinique og guerlain sine dyre pudder+ mineral pudder det der id. bare minerals....

Har nå stay matte powder fra clinique som ikke hjelper i det hele tatt. Irriterer meg :sukk:

spiser ellers normalt altså, frukt og grønnsaker, lite godteri og fet mat.

Har foressten Kanebo total finsih men den matter ikke noe, den er ikke for å matte sier de på parfymeriene, men det gir veldig fin glød :jepp:

Får håpe lancome sitt pudder matter nå, har nettop bestilt dette også :fnise:

Skrevet

Fikk anbefalt stay matte powder fra Clinique her på forumet. Dette har jeg prøvd nå og kunne like så godt kjøpt et maybelline pudder som jeg blir blank av etter en halv time eller før, etter påføring.....

Har prøvd de fleste billige merkene, max faktor, isadora, maybelline, loreal og nå Clnique og fikk prøve Guerlain sitt pudder på i et parfymeri. Blir like blank fordeom.... De sier det skal matte men, nei.

Så da lurer jeg om det er meg det er noe galt med? Bruker renseprodukter fra body shop for kombinert/ oily skin, renser kveld og morgen i blandt. Har også kjøpt meg en sånn primer men.... alikvel blir jeg virkelig blank i selve t-zonen.

Noen tips?

Hei:)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver...

Huden min ble mye bedre når jeg begynte med ID fundation og mineral veil (før fundation og etter) samt Dermalogica's precleanse, dermal clay cleanser og oil control lotion.

Huden min var i allefall både tørr og fet. Forbanna uting, begynte med Aderma's Exomega.

Brukte også Clinique's Stay matte pudderet før jeg bytta ut renseserien, og trenger sjeldent å påføre dette i løpet av dagen.

Vet ikke om dette har en sammenheng... Men det kan virke slik.

Har du forresten hørt om et serum fra Gatineu (Mateliance purifying regulating serum)? Det funker, huden holder seg matt samt at den regulerer talgprodukjsonen. Kan brukes både på natta under nattkrem samt under dagkrem på dagen. En har en slik flaske lenge. Koster flesk her, men du får den for rundt 270 kr på SN. Du kan jo stikke innom en hudpleiesalong som fører merket og høre om de har en prøve?

Bruker sjeldent nå, f.eks. når jeg skal ut eller hvis huden ikke ser så fin ut.

Unnskyld, nå er jeg litt på viddene... Men håper det er noe til hjelp.

Skrevet
Hei:)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver...

Huden min ble mye bedre når jeg begynte med ID fundation og mineral veil (før fundation og etter) samt Dermalogica's precleanse, dermal clay cleanser og oil control lotion.

Huden min var i allefall både tørr og fet. Forbanna uting, begynte med Aderma's Exomega.

Brukte også Clinique's Stay matte pudderet før jeg bytta ut renseserien, og trenger sjeldent å påføre dette i løpet av dagen.

Vet ikke om dette har en sammenheng... Men det kan virke slik.

Har du forresten hørt om et serum fra Gatineu (Mateliance purifying regulating serum)? Det funker, huden holder seg matt samt at den regulerer talgprodukjsonen. Kan brukes både på natta under nattkrem samt under dagkrem på dagen. En har en slik flaske lenge. Koster flesk her, men du får den for rundt 270 kr på SN. Du kan jo stikke innom en hudpleiesalong som fører merket og høre om de har en prøve?

Bruker sjeldent nå, f.eks. når jeg skal ut eller hvis huden ikke ser så fin ut.

Unnskyld, nå er jeg litt på viddene... Men håper det er noe til hjelp.

Brukt id. bare minerals foundation og mineral veil. helt ok fornøyd med dette men blir blank fordeom:/

Nå føler jeg at rensegeleer tørker ut huden min rundt nesten, så tenkte kanskje et renseprodukt som ikke tørker ut huden:)

Hørt veldig mye bra om dermalogica, er det en bra serie for blakn t-zone hud?:)

Gatineu har jeg hørt mye bra om burde kanskje prøve denne:)

men litt for dyr med 270 kr for meg nå da men skal sikkert prøve denne etterpå:D

Tusen takk for svar:D<3

Skrevet (endret)

Brukt id. bare minerals foundation og mineral veil. helt ok fornøyd med dette men blir blank fordeom:/

Nå føler jeg at rensegeleer tørker ut huden min rundt nesten, så tenkte kanskje et renseprodukt som ikke tørker ut huden:)

Hørt veldig mye bra om dermalogica, er det en bra serie for blakn t-zone hud?:)

Gatineu har jeg hørt mye bra om burde kanskje prøve denne:)

men litt for dyr med 270 kr for meg nå da men skal sikkert prøve denne etterpå:D

Tusen takk for svar:D<3

Leser stadig i forumet om folk som anbefaler det pudderet fra Kanebo. Et eller annet finish... Har du vært borti det da?

Jeg her ganske nybegynner på Dermalica, kanskje brukt det i et par måneder. Veldig fornøyd:) Huden min er bedre enn på lenge lenge.

Bruker som nevnt tidligere Precleanse (for alle hudtyper, tar bort fett, olje og sminke), Dermal clay cleanser (dyprens som fjerner fet, tilstoppa hud, fjerne døde hudceller, absorberer vekk fett, inneholder betennelsehemmende ekstrakter) og Oil control lotion (oljefri, beroliger huden, matter ned og forhindrer at huden tilstoppes av fett).

I tillegg bruker jeg;

- Skin prep scrub

- ansiktsbørsten (sammen med Dermal clay og med en blanding av dermal clay og skin prep)

- Skin refining mask

Alle disse produktene er for blank hud.

Har forresten sensitiv hud, og i tillegg får jeg utslett og eksem.

Var derfor litt engstelig for å prøve, men det gikk kjempe fint.

Det serumet kan virkelig anbefales. Du kan jo snike til deg prøver, så du får sjekka om det er noe.

www.dermalogica.se er kjekk vettu. Svensk er bedre enn engelsk.

Nok en gang, unnskyld for at jeg ødela tråden din.

Endret av laperla
Skrevet
Leser stadig i forumet om folk som anbefaler det pudderet fra Kanebo. Et eller annet finish... Har du vært borti det da?

Jeg her ganske nybegynner på Dermalica, kanskje brukt det i et par måneder. Veldig fornøyd:) Huden min er bedre enn på lenge lenge.

Bruker som nevnt tidligere Precleanse (for alle hudtyper, tar bort fett, olje og sminke), Dermal clay cleanser (dyprens som fjerner fet, tilstoppa hud, fjerne døde hudceller, absorberer vekk fett, inneholder betennelsehemmende ekstrakter) og Oil control lotion (oljefri, beroliger huden, matter ned og forhindrer at huden tilstoppes av fett).

I tillegg bruker jeg;

- Skin prep scrub

- ansiktsbørsten (sammen med Dermal clay og med en blanding av dermal clay og skin prep)

- Skin refining mask

Alle disse produktene er for blank hud.

Har forresten sensitiv hud, og i tillegg får jeg utslett og eksem.

Var derfor litt engstelig for å prøve, men det gikk kjempe fint.

Det serumet kan virkelig anbefales. Du kan jo snike til deg prøver, så du får sjekka om det er noe.

www.dermalogica.se er kjekk vettu. Svensk er bedre enn engelsk.

Nok en gang, unnskyld for at jeg ødela tråden din.

Tuusen takk for så bra svar!=) Skal snike meg til noen prøver på det serumet i morgen:) :jepp: Bra svensk side også for dermalogica :)

Jeg har ikke sensetiv hud, sliter bare med blankhet, ellers normal hud og ingen kviser... men greit å få vekk den oljeblanke huden min:S

tråden min? va ødela du?:P fikk ikke med meg d jeg, hehe:D

Klem<3

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hva skal du med pudder?

Nå har det vært flotte dager med solskinn brukte du/dere pudder da også?

På stranda også? :riste:

Bruk det gjerne men ikke dekk hele fjeset med pudder og annen makeup for det ser så utrolig kunstig/dukkeaktig ut!

Gjest Gjest_girly_*
Skrevet

Pff og du har peiling, liksom. Det du ser på jenter, som ser "kunstig" ut, det er enten billig pudder, eller jentene som ikke kan sminke seg ordentlig.

Etter at jeg har byttet til dyr pudder, får jeg masse komplement for å ha så fin hud :Hehe::erter: , ingen legger merke til pudderet engang.

Skrevet
Pff og du har peiling, liksom. Det du ser på jenter, som ser "kunstig" ut, det er enten billig pudder, eller jentene som ikke kan sminke seg ordentlig.

Etter at jeg har byttet til dyr pudder, får jeg masse komplement for å ha så fin hud :Hehe::erter: , ingen legger merke til pudderet engang.

Unnskyld meg, men hvem bruker pudder på stranden? Hvis dere hadde faktsikt hadde lest innleggene mine skriver jeg at jeg trenger et pudder i t-zonen. Dette er for ikke varme sommerdager jeg tenker på, med tanke på jeg bor i Stavanger der jeg bor så regner det ofte.

Jeg kan sminke meg, jeg bruker LITT pudder i t-zonen. Jeg jobber på Vita så tror jeg vet hvordan jeg skal sminke meg;) Jeg pudrer meg ikke ihjel. derfor jeg spør om et bra pudder som matter, og sånne pudder ser somregel naturlige ut de som er av de bra merkene;)

og girly: Derfor jeg spør om et pudder som matter her da vettu, fordi de fleste andre jeg har fått anbefalt av damer på parfymerier er tykke og ikke mattende på min hud som de seier det skal :sukk:

Gjest Gjest_girly_*
Skrevet

mari4ever, jeg kommenterte bare han før meg. Han hørtes som en typisk fjortisgutt som ikke har peiling men vil virke voksen. det var litt off topic.. Og du trenger ikke å fosvare deg, du må få lov å bruke pudder hvis du vil, ikke alle har naturlig perfekt hud!

Skrevet

Litt off topic: Prøv jojobaolje (egentlig en flytende voks). Den jøpes på helsekost og taes på istedetfor nattkrem og under dagrkremen om morgenen eller omvendt.. Dette er det eneste som har funket på min blankhet i ansiktte. Den normaliserer huden ved å gjøre tørre partier mindre tørre og fete partier mindre fete. Den har spf 4 og er bra mot kviser og rynker.

Jeg er blitt helt avhengig av min olje. Sykler fram og tilbake til jobb og da blir jeg helt glinsende av svette, men etter 10 min etter at jeg har ankommet jobben er jeg helt normal i ansiktet igjen og man kan ikke se at jeg har vært svett i det hele tatt. Anbefales!:D

Skrevet

Total finish fra kanebo!!!!!

Skrevet
Total finish fra kanebo!!!!!

Total finish er ikke til å matte å gjør huden min oljete desverre:/

Skrevet
Takk for du fant en side som selger Dermalogica, men disse produktene er like dyre på minhud. no som i buktikkene. tenkte å prøve produktene på Strawberrynet.com:)

Marie, gå in och läs på min blogg. Har just skrivit ihop en rätt lång text. Kanske du kan finna någonting eller en förklaring till dina problem. Grunden är dock en god hudvårdsrutin.

Blir man dessutom fet och oljig i T-zonen, bör man avstå andra foundations och bara rikta in sig på mineralfoundations.

MVH

Jean

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...