Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart hvor nysgjerrig folk kan være når det kommer til når en har flere barn og hvor mange fedre disse barna har.

Jeg har 3 små troll. Og noen er jo så klart alltid nysgjerrig. Har jo egentlig ikke imot at noen er det. Men likevel må flire hver gang når noen spør.

Denne nye metoden som ble brukt sist gang var.

*Hva heter barna dine?

*Og jeg ramser opp alle de 3 navnene.

*Har alle 3 samme etternavn?

Hihi ja faktisk så har dem det gitt! :haha: Jaja ny kreativ måte å spør en slik spørsmål så det skal hu ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jo det er snodig at folk spør om sånt - men er du sikker på at det var et spørsmål om de hadde samme far.

Det det er jo relativt vanlig at selv biologiske søsken ikke har samme etternavn.

Er ikke foreldrene gift - er det jo relativt vanlig at et får mors og et får fars etternavn. Er foreldrene gift - men har forskjellige etternavn - er det jo absolutt heller ikke uvanlig at feks. jentene får mors - og guttene fars etternavn.

Skrevet

Jepp jeg er 100% sikker på at det var slik jeg oppfattet det.

Ja det er snodig at folk spør. Jeg tror nok det er flere og flere som opplever det nå enn før.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har to barn og bor sammen med barnefaren. Men jeg opplever en og annen gangen at noen spør om mine barn har samme far, bare fordi at mine barn ikke er så veldig søsken lik. En ligner mest på folkene i min familie, mens den andre er kjempelik faren, men de har alikevel helt lik hårfarve.

Skrevet

Vel, spørsmplet vil ikke alltid gi samme svar som det du mener de ville spørre om da...

Min svigerfar har fire barn. Min mann har altså tre søsken.

Eldst er min mann.

Deretter to jenter som er tenåringer

Deretter en liten babygutt.

De tre første har samme mor og far, og er altså helsøsken.

De tre siste har samme etternavn.

Med andre ord, helsøskenene har ikke alltid samme etternavn, mens halvsøskenene i noen tilfeller har det. Min mann har nemlig sin mors etternavn. En kan jo lett tro at med 10-12 års aldersforskjell, og ulikt etternavn på ham og søstrene, så er de ikke helsøsken. Men det er de altså. Den lille babygutten, som har sin fars etternavn har altså samme etternavn som sine to halvsøstre, men ikke som sin halvbror, som alle er like mye i slekt med ham...

Gjest etternavn
Skrevet

Og hvis man spør om de har samme etternavn og man svarer ja så trenger ikke det bety at de har samme far uansett - for alle barna kan jo ha etternavnet til moren... så det er vel ikke en indikator for samme far allikevel.

Skrevet
Jepp jeg er 100% sikker på at det var slik jeg oppfattet det.

:fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha syntes det var frekt å spørre om slikt. Men en gang hørte jeg en dame fikk dette spørsmålet, hun hadde fem barn og svarte at de to yngste (eller var det de to eldste) hadde samme far. Da må jeg innrømme at jeg ble nysgjerrig på om det betød at de tre andre hadde hver sin far :forvirra: Men derfra til å spørre? Nei :)

Gjest Gjest
Skrevet
Rart hvor nysgjerrig folk kan være når det kommer til når en har flere barn og hvor mange fedre disse barna har.

Vel, hvis dine barn har ulike fedre er det ikke så rart at folk lurer på det. Sier jo litt om mødre som har flere enn 2 ulike fedre til barna sine da. Går man over til å ha tre ulike fedre da har man et veldig problem..Stakkars barn.

Skrevet

Jaha??? Så folk lurer? Skjønner de ikke det, da...

MINE barn har samme far, men FAR har barn med 2 ulike mødre....

Lurer på hva det sier om ham...

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Menn slipper alltid billigere unna...

Skrevet

Fremmed dame: Ja ja, sånn kan det gå når du ikke passer på! *snøft*

Jeg: ?? Hæ...

Fremed dame: Masse unger med forskjellige fedre!! *tvilsomt blikk opp og ned*

Jeg: ?? Hæ??

Den gang var jeg på Mc. Donalds med min datter og 2 av hennes venninder. Barneflokken min besto av en som ligner meg, en med knallrødt hår og en køllsvart unge.

Jeg skjønte ikke før 5-10 minutter senere at hun faktisk trodde alle var mine. Det utroligste var at alle var like gamle, så hvordan jeg skulle fått til det er for meg en vitenskap. Det finnes mange dumme nek rundt om i landet.

Skrevet

Er det sant???

Så stigmatiserende for de som har adoptert, da....

Tenk på Madonna eller Angelina :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke få meg til å tro at noen spør fremmede om dette. At noen tenker ett og annet om andre de ser på gaten, er en ting. Men å spørre! Må være noe mer som utløser slike spørsmål, som at mor ikke har kontroll over "bølingen" sin eller SER UT på en måte som får folk til å anta at hun hopper fra mann til mann. Men likevel.

Gjest Gjest
Skrevet

For noe surr.

Etternavn og farskap henger da ikke samme.

Barn med ulike fedre kan ha samme etternanv.

Barn med samme far kan ha ulikt etternavn.

Gjest Gjest_b
Skrevet

At fremmede spør om dette, virker jo bare absurd.

Men hvis jeg er i ferd med å blir bedre kjent med noen, skjønner jeg ikke at det skal være et problem/ virke støtende dersom jeg spør rett ut: har barna samme far?

Skrevet
For noe surr.

Etternavn og farskap henger da ikke samme.

Barn med ulike fedre kan ha samme etternanv.

Barn med samme far kan ha ulikt etternavn.

For eldre folk gjør det det, vettu

Skrevet
Fremmed dame: Ja ja, sånn kan det gå når du ikke passer på! *snøft*

Jeg: ?? Hæ...

Fremed dame: Masse unger med forskjellige fedre!! *tvilsomt blikk opp og ned*

Jeg: ?? Hæ??

Den gang var jeg på Mc. Donalds med min datter og 2 av hennes venninder. Barneflokken min besto av en som ligner meg, en med knallrødt hår og en køllsvart unge.

Jeg skjønte ikke før 5-10 minutter senere at hun faktisk trodde alle var mine. Det utroligste var at alle var like gamle, så hvordan jeg skulle fått til det er for meg en vitenskap. Det finnes mange dumme nek rundt om i landet.

ha ha ha nå måtte jeg le!!

Syns jeg ser deg for meg der du står som et spørsmålstegn....

makan, alt folk legger seg borti *snøfter litt på Tittis vegne*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...